LifePaint on Volvon markkinoille tuoma tuote, joka tuo pimeässä suhaavat pyöräilijät autoilijoiden näkyville. Autovalmistajan näkökulmasta ideoitu heijastimenkorvike pyrkii mullistamaan tavan näkyä pimeässä.
Kyseessä on spray-pullo, josta suihkutetaan ainetta mille tahansa pinnalle, kuten pyörään, lasten kärryihin, koiran hihnoihin, vaatteisiin tai laukkuihin. Aineen voi pestä pois, eikä sen pitäisi vahingoittaa materiaaleja. Videon perusteella spray saa pimeässä kulkevat todellakin pomppaamaan esiin.
LifePaintin slogan on harvinaisen totta: “best way to survive a crash, is not to crash”. Ja paras tapa vähentää auto-onnettomuuksia on autoilun vähentäminen, vaikkei se käy Volvolla mielessäkään. Brittimarkkinoille suunnatussa mainoksessa kerrotaan, että 19 000 ihmistä joutuu pyöräkolariin vuosittain.
Youtube-kommenteissa ehdotellaan jo uutta käyttötarkoitusta LifePaintille: sitä voisi käyttää graffiteissa, jotka heräisivät eloon öisessä keinovalossa.
Lähde: Digital Trends