Hymyile, olet polttareissa!

Suomessa menee naimisiin vuosittain 25 000 paria. Sitä ennen pitää kuitenkin kokea polttarit.

"Polttareiden vauhdikkuus riippuu iästä. 35-vuotiaana naimisiin menevät eivät joudu niin kovaan kohteluun kuin nuoremmat", kertoo Armi Mattila Polttarishopista.

Polttareita järjestetään eniten alkukesällä ja elokuussa. Naisten viimeinen ilta keskittyy useimmin hemmotteluun, sulhanen taas nolataan. Polttareissa on myös maantieteellisiä eroja.

"Maaseudulla ne ovat pliisumpia kuin kaupungissa. Maalla ei ole sex shopeja, joten rekvisiitaksi tilataan korkeintaan kalupillit", Mattila toteaa.

Tänäkin kesänä naiset puetaan sairaanhoitajiksi, miehet vangeiksi tai keijukaisiksi. Vaikka muodissa ovat zorb-pallot ja kaupunkisotateemat, yksi on edelleen yli muiden. "Stripparit ovat vuodesta toiseen suosittuja. Nyt trendinä on teemastripparit. Jos nainen menee poliisin kanssa naimisiin, strippari puetaan poliisin vaatteisiin."

Polttaripiloihin kulutetaan keskimäärin 400 euroa. Yhteiskunnalle ne saattavat tulla paljon kalliimmaksi. Esimerkiksi Norjassa, jossa on samanlainen juhlintakulttuuri kuin Suomessa, etsittiin kesäkuun alussa helikopterin ja 16 etsintäpartion voimin polttareistaan karannutta sulhasta. Hän löytyi sammuneena polttarihotellilta henkilökunnan tiloista. Alkukesästä Oslon poliisi sai useita puheluita hätääntyneiltä kidnappauksen silminnäkijöiltä. Kyseessä oli polttaripilailu. Poliisin resurssien väärinkäytös on ärsyttänyt etenkin Norjan kulttuuriministeriä. Hän on vaatinut rangaistuksia polttariseurueille, joiden takia on pitänyt kutsua poliisi paikalle.

Suomessa pilat eivät ole ainakaan vielä aiheuttaneet poliisille ongelmia.

"Polttariseurueiden aiheuttamat väärinkäsitykset eivät ole rasittaneet lainkaan hälytyskeskusta, ja poliisi joutuu harvoin myöskään puuttumaan seurueiden juhlintaan", kertoo hälytyskeskuksen päivystävä komisario Vesa Hietala.

Poliisia pyydetään muutaman kerran vuodessa osallistumaan polttaripiloihin.

"Pyyntönä on usein valepidätys tai kuljetus. Emme juurikaan suostu näihin, koska väärinkäsitysten tai loukkaantumisten riski on liian suuri. Polttaripiloihin osallistuminen ei ole kiellettyä, mutta terveen järjen käyttö on sallittu", toteaa Hietala.

Lukijoilta

"Veimme juhlakalun silmät sidottuna thaihierontaan. Hieroja antoi hänelle myös suuseksiä hieronnan ohessa. Kun hommat oli hoidettu, side otettiin pois silmiltä, ja juhlakalulle paljastui, että ‘hieroja’ olikin ollut mies. Polttarisankari hermostui, emmekä saaneet kutsua häihin."
Mies, 30

"Puimme heti aamusta kaverillemme parran, jota hän piti koko juhlinnantäyteisen päivän. Illalla painuimme saunaan, ja kaveria kummastutti, miksei muilla ole munakarvoja."
Mies, 18

"Menimme ravintolaan illalliselle. Ruoat oli tilattu ennakkoon, leivitettyä porsaanleikettä muille, juhlakalulle leivitetty tiskirätti. Vähän oli sitkeää, mutta sankarin pyydettyä pihviveitsen irtosi jo suupaloja."
Nainen, 28

"Osakekauppoja työkseen tehnyt kaverini pyydettiin Rahoitustarkastuksen kuulusteluihin. Kun tiloissa olleet kaksi poliisia kertoivat juhlakalun olevan pidätetty, hän pyysi päästä vessaan. Vessaan sulkeutunut sulhanen soitti morsiamelleen ja käski polttamaan kaikki paperit. Tuleva vaimo onneksi tiesi pilasta."
Mies, 34

"Lääkäriserkkuni järjesti opiskelukaverilleen polttareita. Kuten lääkäripiireissä on tapana, sulhasparkaa juotettiin sammumiseen asti. Tämän jälkeen hänen jalkansa kipsattiin. Muistinsa menettäneelle sulhaselle kerrottiin hänen katkaisseen jalkansa juostessaan porraskäytävässä. Se oli kipsattu läheisellä ensiapuasemalla. Sulhanen joutui ontumaan alttarille kokokipsi jalassaan."
Mies, 29

"Minulle pidettiin valepolttarit yhtenä torstaina työpäivän jälkeen. Osa kavereista ei vaivautunut paikalle lainkaan, ja ne jotka tulivat, halusivat vain "yhdelle", koska piti mennä aamulla duuniin. Illan teemana oli juottaa minut kossulla känniin ja antaa typeriä tehtäviä, kuten myydä kananmunia Espalla. Olin lopuksi niin vittuuntunut bestmaniin, että heittelin häntä kananmunilla. Lopuksi jätkät veivät minut Carrolsiin hampurilaiselle ja lähtivät kotiin. Eli paskimmat polttarit mitä rahalla voi saada."
Mies, 28

"Laitoimme sulhasen uimaan pumpattavalla barbaralla Aurajoen yli. Katsojia ilmaantui paikalle yli tuhat, koska kaupunkilehdessä oli ollut pari päivää aikaisemmin sivun ilmoitus kanadalaisesta hurjapäästä, joka yrittää päästä Guinessin ennätyskirjaan."
Mies, 30

Lahjat Top 5

1. Kalu- tai pimppitikkari
2. Kalu- tai tissituttipullo
3. Orgasmiavaimenperä
4. Penispasta
5. Eläimenpääkondomi
Lähde: Polttarishop

39 kommenttia

Petteriii

20.6.2003 16:02

"Veimme juhlakalun silmät sidottuna thaihierontaan. Hieroja antoi hänelle myös suuseksiä hieronnan ohessa. Kun hommat oli hoidettu, side otettiin pois silmiltä, ja juhlakalulle paljastui, että ‘hieroja’ olikin ollut mies. Polttarisankari hermostui, emmekä saaneet kutsua häihin."

Toi on mauttomin juttu minkä mä oon kuullut, tota ei viitsi edes kommentoida on vaan sen verran perseestä. Mä olisin todennäkösesti vetänyt turpaan "kavereita", eikä ton jälkeen musta olis pahemmin kuulunut. Siis toi on ihan teiniläppä.

"Laitoimme sulhasen uimaan pumpattavalla barbaralla Aurajoen yli. Katsojia ilmaantui paikalle yli tuhat, koska kaupunkilehdessä oli ollut pari päivää aikaisemmin sivun ilmoitus kanadalaisesta hurjapäästä, joka yrittää päästä Guinessin ennätyskirjaan."

Tää on taas tosi hyvä.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

sharan

20.6.2003 23:23

Toi hierojajuttu oli törkeä! Morsiamena _todellakin_ eväisin noilta tyypeiltä hääkutsun! Siis jos mun sulhanen vietäisiin saamaan suuseksiä (samantekevää mieheltä vai naiselta).

Myöskään en tarvitse "kavereita", jotka laittaisi mut syömään tiskirättiä!

Kipsauskin oli mielestäni törkeää, olisi vielä mennyt, jos pila olisi paljastettu ennen häitä.

Ylipäätään en ymmärrä "kavereita", jotka haluaa nolata, juottaa känniin tai muuten pilata fiiliksen. Älkää myöskään laittako juhlittavaa harrastamaan seksiä (missään muodossa).

Pitää varmaan kieltää järjestämästä polttareita, jos meininki on tämä. Onneksi minulla on niin ihania frendejä, etten usko tämän olevan mahdollista kohdallani.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

sharan

20.6.2003 23:24

Toi hierojajuttu oli törkeä! Morsiamena _todellakin_ eväisin noilta tyypeiltä hääkutsun! Siis jos mun sulhanen vietäisiin saamaan suuseksiä (samantekevää mieheltä vai naiselta).

Myöskään en tarvitse "kavereita", jotka laittaisi mut syömään tiskirättiä!

Kipsauskin oli mielestäni törkeää, olisi vielä mennyt, jos pila olisi paljastettu ennen häitä.

Ylipäätään en ymmärrä "kavereita", jotka haluaa nolata, juottaa känniin tai muuten pilata fiiliksen. Älkää myöskään laittako juhlittavaa harrastamaan seksiä (missään muodossa).

Pitää varmaan kieltää järjestämästä polttareita, jos meininki on tämä. Onneksi minulla on niin ihania frendejä, etten usko tämän olevan mahdollista kohdallani.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Järki käteen ihmiset!

23.6.2003 01:54

En oo ikinä ymmärtäny, että minkä HELVETIN takia polttareiden pitäisi olla teemaltaan tulevan sulhasen/morsiamen "viimeinen poikamies/-tyttöilta". Haloo, ääliöt!! Eiköhän tämä kyseinen henkilö ole kuitenkin seurustellut jo jonkin aikaa aikaa tulevan aviopuolisonsa kanssa... Pettäminen on väärin -myös polttareissa! Jos minulle aikanaan järjestetään polttarit, niin en tosiaan halua mitään pettämis-/nolausjuttuja. Hyi saatana! Mielummin haluan sellaisen kivan ja hauskan päivän kavereiden kanssa, ja tietysti siihen pitää kuulua jotain erityistä ja sellaista, jota ei ehkä muuten tekisi, benjihyppy tai vastaava. Haukkukaa tylsäksi, mutta näin se vain on. Respektiä tulevalle avioparille, polttareiden suunnittelijat!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Demonstorm

23.6.2003 02:56

Jumalauta pitää olla idiootteja kavereita jos eivät tuon parempaan pysty. Jos oma tuleva vaimoni polttareissaan harrastaa seksiä "viimeisenä tyttö-iltanaan", niin häitä ei tule varmasti! Myöskin tuollainen nolaaminen yms. häiden pilaaminen kertoo vain huonosta mausta ja itsetunnosta.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Tuuli_

23.6.2003 10:15

Siinä taas monta hyvää esimerkkiä siitä, miten joillekin on mahdottoman vaikea ymmärtää hauskan ja mauttoman ero.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

kohta edessä

23.6.2003 12:51

jos kuulisin että tuleva puoliso olisi polttareissaan pettänyt minua,peruisin häät varmasti... miesten polttarit tuntuu muutenkin olevan vain pelkkää sexiä ja paljasta pintaa, sekä VIINAA!!!! miksi? itse olen 7:llä kuulla raskaana ja odotan mielenkiinnolla omia polttareitani,siinä on tytöille haastetta...

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Rouvasihminen

23.6.2003 13:06

Laajassa kaveriporukassamme polttareille on vain yksi sääntö, niiden on oltava juhlakalun mielestä hauskat. Niinpä hiljaisempia hemmotellaan pienellä porukalla ja menevämmille järkätään extreme-kokemuksia tai koetellaan huumoria enemmän. Ja kaikki opiskelijalle sopivalla budjetilla ja talkoohengellä. Yleisiä ovat myöskin morsiamen ja sulhasen polttareiden yhteisjatkot, koska kaverisuhteet ylittävät sukupuolirajat. Mielikuvitus käyttöön: esimerkiksi sulhasen tehtävänä oli kerran bestman apunaan kuljettaa kihlasormus kaupungin halki väistellen takaa-ajavia sormusaaveita (mustissa sadeviitoissa tuli muuten kuuma) ja virvoittaen itseään erinäisessä määrässä baareja. Meidän porukassa ei häitä tai kutsuja polttareiden vuoksi peruta.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Sunflowery

24.6.2003 00:50

Juuri pari viikkoa sitten juhlimme isosiskoni polttareita, ja kaikille jäi hyvä maku suuhun. Sankari kaapattiin kahvilasta, iskujoukko oli pukeutunut teeman mukaisesti ja juhlakalu itse sai hauskan t-paidan päälleen ja saparot päähänsä. Siinä päivän mittaan hän ehti mm. polttaa kaikki ex-miehensä,käydä hunajaisessa morsiussaunassa jossa hänelle tehtiin perinteisiä morsiustaikoja, muistella vanhoja suhteitaan ja todeta miten hyvin nyt on asiat. Loppuillasta painuimme porukalla baariin ja pidimme hauskaa koko rahan edestä, todella loistavat bileet. Itse luulen joskus saavani kärsiä hiukan enemmän, koska myös huumorintajuni on aika rajaton ja itseeni kohdistuvat pilat ovat aina niitä parhaita...

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

asennetta

25.6.2003 01:06

Itselläni ei taida olla vielä pitkään aikaan ajankohtaista.

Polttareissa tapahtuu aika usein sellaista mistä tuleva puoliso ei todellakaan pitäisi.

Itse olen nähnyt paljon polttareita, ja esiintynytkin siellä. Ja vaikka olen välillä liiankin kova menemään out there, en todellakaan halua polttareita joissa tapahtuisi jotain mikä satuttaisi tulevaa puolisoa. Olenkin jo ilmoittanut etukäteen että jos mulle tuodaan strippareita tai vastaavaa niin painan puhelimeen ohjelmoitua numbea, ja pari iso kaveria hakee mut pois kemuista.

Tarpeeksi olen nähnyt ja koskenut paljasta pintaa että haluaisin sellaista enää kun olisin löytänyt Elämäni Naisen. Ja toisinpäin; jos kuulisin naisella olleen vielä siinä vaiheessa olleen tarvetta johonkin vastaavaan, peruisin häät epäröimättä. Varmasti on naisia joista tämä pieni mutta tärkeä ehto on vain positiivista!

Vamos a la bailamos!!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

MiRa-82

25.6.2003 18:44

Mulle on sanottu että mä ku meen naimisiin joskus niin mut juotetaan kaatokänniin ja laitetaan tekemään kaikkea kauheeta.Mä oon kyllä sitä mieltä että mitään,mitä tuleva morsian ei halua tehdä,ei sen myös tarvitse sitä ruveta tekemään.Pahinta on nöyryyttäminen!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

a

25.6.2003 21:29

jos toisen kanssa on menossa naimisiin ei polttareihin kuulu mitään strippareita tai huoria koska se on toisen pettämistä ja toiselle tulee varmasti siitä paha olo. ei toisia rarvitse katsoa jos toista rakastaa.ja kyllä kavereidenkin se pitäisi tietää jos naimisiin menee että ei toiset enää kiinnosta. itse jättäisin pojan heti jos kuulisin että hänellä olisi ollut strippari.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Hän, joka tietää

26.6.2003 09:11

"puhelimeen ohjelmoitua numbea... pari isoa kaveria hakee minut pois"

Voi pientä.

Polttareiden toimenpide nro 1. Sim-kortin poisto sankarilta.

Amatööri. Et kestäsi kemuissamme viitä minsaa.
Lähe jo.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

banaali

26.6.2003 11:55

Hei nyt ihan oikeesti... Toisen pettämistä jos on strippari käynyt kylässä polttareissa????!!!! Hei nainen Herää! Eihän siinä ole mitään pettämistä. Ihan kun et ois koskaan käynyt Hunkseja katsomassa tai katsonut pornoleffaa(ihan sama asia) Ei strippareihin kajota!! Et ehkä kannatttais olla hieman huumorintajuisempi, eihän sua kukaan ota jos on noin iso seiväs pyllyssä.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Kohta vuosi häistä

27.6.2003 22:45

Omissa polttareissamme olimme molemmat samassa bilepaikassa. Söimme hyvää ruokaa, joimme punaviinia ja keskustelimme hyvässä seurassa. Ei mitään örvellystä tai nolaamista. Juuri sellaista kuin halusinkin.

Jos homma olisi mennyt nolaamislinjalle tyyliin ampiaispuku päällä pusuja myymässä keskellä kaupunkia, olisin lähtenyt kotiin samantien.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

wife

30.6.2003 16:14

Miehelleni järjestetyissä polttareissa hänet
(tietysti, sehän kuulemma kuuluu hommaan) vietiin strippiluolaan ja lupasivat maksaa myös yksityisstrippauksen. En tiedä suostuiko mieheni tähän, mutta ainakin kertoi asiasta heti juhlista selvittyään. En hermostunut sulhaselleni, koska luotan häneen, mutta suurta huumorintajua osoittaa mielestäni se että juhlissamme kerroin polttareiden ideanikkareiden tyttöystäville missä he olivat miestäni kuljettaneet...oli muuten mukava katsella kundien naamaa kun daamit vetivät herneen nenään ja jankkasivat tuntikaudet asiaa;) Saan edelleen mahtavat naurut kun katson häävideota, jolla kohtaus on pyynnöstäni videoituna. Jätkät miettivät varmaan toisenkin kerran ennenkuin järjestevät moista...

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Bruce W.

30.6.2003 20:11

Olen osallistunut elämäni aikana useisiin polttareihin niin rivijuhlijana kuin pääjärjestelijänäkin ja vaikka mies olenkin, ei polttareissamme ole koskaan nöyryytetty sulhasta, jos ei muu lössi ole laittanut itseään vähintään yhtä suurella panoksella likoon. Strippibaariinkin on pariin kertaan eksytty. Ko. ohjelma on vain kerran aiheuttanut ongelmia naisväen kanssa, mutta tällöinkin homma oli morsiamen puolesta ok, joten muiden mielipiteellä ei sikäli ollut väliä.
Mainittakoon vielä, että yhden kerran olen ollut myös mukana polttareissa, joista morsian on vetänyt herneitä nenään - syvälle ja paljon. Tuolloin kävimme parilla oluella, äijäporukalla saunomassa ja hiukan urheilemassa. Strippareita, nöyryyttäviä ohjelmanumeroita tai kohtuutonta alkoholin käyttöä ei esiintynyt. Mikäkö meni pieleen? Sen kun tietäisi. Joskin luettuani wifen, a:n ja kohta edessä -nimimerkin juttuja ymmärrän, että meitä tosiaan on moneen junaan...

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

tuleva kaaso

30.6.2003 20:24

Tosiaan taas mielenkiintoinen artikkeli. Saa minut haluamaan koti-iltaa polttareiden sijaan. Kaikille ei sovi örvellys kaupungilla. Itse toivoisin, että polttareita vietettäisiin mukavassa tunnelmassa kaveriporukalla, sulhanen ja morsian molemmat paikalla. Mieheni kavereihin en välttämättä uskaltaisi luottaa ja herneet nenään ennen häitä ei ole paras mahdollinen lähtökohta. Isäni on sanonut, että polttareita ei pidä ikinä viettää ja häntä kuuntelen mielelläni. Tämä on oma mielipiteeni, suotakoon huvi kuitenkin niille, keitä se kiinnostaa.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Simppa F

30.6.2003 23:26

Tuleva kaaso totesi:
"Itse toivoisin, että polttareita vietettäisiin mukavassa tunnelmassa kaveriporukalla, sulhanen ja morsian molemmat paikalla. Mieheni kavereihin en välttämättä uskaltaisi luottaa..."

Tuo luottamuspula kavereita kohtaan on todellakin ikävä, mutta todellinen ongelma. Sillä maailman ihanimmalla miehellä tuntuu valitettavan usein olevan vain Huonoja Ystäviä. Tästä syystä myös ajatus yhteisistä polttareista on (tai saattaa olla) pystyyn kuollut idea. Ikävä tosiasia on se, että polttarit ovat monelle kaveriporukalle se viimeinen yhteinen mahdollisuus istua iltaa omine juttuineen ja perinteineen. Häiden jälkeen on usein tarjolla enää pariskuntien yhteisiä iltoja, joissa yksinäiset tutut eivät enää voi tuntea - joko tarkoituksella tai tahattomasti - itseään tervetulleiksi.
Juhlistan mielelläni kavereiden häitä ja osallistun polttareihin ja niiden järjestelyihin, mutta mieluiten niin, että mahdollisesti happamalla tuulella oleva morsian ei ole paikalla. Silkkaa ajan, vaivan ja raha haaskausta suunnitella mitään ohjelmaa, jos päätuomari saattaa koska tahansa viheltää pelin poikki. On tainnut monelta tännekin kirjoittaneelta morsiamelta unohtua se, että moni näistä kavereista tuntee sen tulevan siipan huomattavasti pidemmältä ajalta kuin tuleva puoliso. Tokkopa niitä ylilyöntejä mitenkään liian usein tapahtuu.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

*pelokas*

1.7.2003 03:45

Artikkeli herätti minussa pahoja ja suuria tunteita. Aloin kuvittelemaan kaikenlaista, mitä niissä tapahtuisi. Minä kun en oikein uskalla luottaa poikaystäväni kavereihin. Kaikki he ovat sellaisia "vapaita rellestäjiä", jotka tietenkin keksii mitä vain. Ja poikaystäväni ei välttämättä osaa sanoa EI. On kauheaa kuvitella mieheni kuolaamassa jonkun stripparin perään. Ja vielä kauheampaa olisi se, jos se koskettaisi poikaystävääni. Minä pelkään polttareita. En haluaisi niitä ollenkaan, itselleni enkä poikaystävälleni. Olisi paljon hauskempaa esim. juhlia yhdessä kaveriporukalla niitä! järjestettäisin vaikka bileet tai jotain. Polttarit tulee olemaan minulle elämäni suuri kynnys! Vaikka sen ei pitäisi semmoinen olla... En vain voi sille mitään että en saa kaikkia mustasukkaisia ajatuksia päästäni. Haluan kuitenkin naimisiin. Ja rakastan kultaani yli kaiken! Toivoisin että koko polttariperinne kuolisi. Tai että sen tilalle keksittäisiin jotain muuta.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

kummaa

1.7.2003 18:30

Kummallista huomata etta jotkut eivat luota kunppaneihinsa niin etta sallisivat naille polttarit. jokainenhan on vapaa haluamaan itselleen mitä tahansa, mutta edellisissa kommenteissa kirjoitettiin ettei oikeastaan kumppanillakaan sillon saisi olla juhlia!? Poika/tyttöystävän kavereihinhän ei ole pakko luottaa, mutta poika/tyttöystävään kyllä jos naimisiin aikoo.mielestani.
Itselleni toivon tulevaisuudessa mahdollisimman räikeitä ja villejä polttareita,vaikka nainen olenkin, ja ystäväni tuntien, sellaiset niiden voi myös olettaa olevan.
Jokaiselle järjestettäköön siis sellaiset polttarit, kuin juhlakalu itse toivoo, ei sellaiset kuin puolisi toivoo!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Dr Doom

2.7.2003 09:59

Erotkaa kumppaneistanne HETI, jos pikkusielut noin vähän heihin luoatte.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

roellille

2.7.2003 11:48

Kyllä polttareissa pitää olla hauskaa,mutta jokaisen omalla tyylillä. mutta minkäänlaisen seksin harjoittaminen ei kuulu mielestäni olennaisesti asiaan.
en siis todellakaan ihmettele että oli kutsu häihin peruttu thai hieronnan jälkeen. stripparit on asia erikseen. miksei? onhan niitä kiva katella..=)

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Fat Jimmy

2.7.2003 12:15

Jimmy on samaa mieltä, polttarit ovat aina tekijöidensä näköisiä. Kaikille kestokykynsä mukaan, ja tulevan puolison herkät tunteet pitää myös huomioida.

Fat Jimmy
(visit www.fatjimmyshomepage.com for ultimate music experience)

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Tytö76

15.7.2003 23:24

Omat polttarini olivat tosi mukavat. Tyttöporukalla juotiin viiniä ja siidereitä yhden kaverini kotona ja tytöt olivat suunnitelleet oikein menun iltaa varten.
Syötiin hyvin, saunottiin, ja sitten he pukivat minut "Marilyn Monroe" -tyyliin. Hiukseni tosin eivät olleet mukana juonessa...
Tämän jälkeen jouduin suorittamaan joukon vaimotestejä, jotka arvosteltiin kouluarvosanoin. Naurettiin kamalasti koko ajan...
Sitten mentiin baariin, jossa minun täytyi tilata drinkkejä amerikkalaisella aksentilla niin, että baarimikko ei ymmärrä. Ilta päättyi lopuksi Heselle, hamppareitten ääreen.
Hääpäivänä lahjojen joukossa oli kirjanen, johon oli hienosti dokumentoitu polttaripäivän tapahtumat.
Olin todella iloisesti yllättynyt ja oli todella hauskaa. Ketään ei nolattu, ketään ei hävettänyt jälkeenpäin ja tuli vietettyä tosi mukava ilta yhdessä kavereitten kanssa.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

TOM68

22.7.2003 09:17

No johan on taas niin kamalaa lätinää mimmeiltä että! Vai ei kavereiden kanssa voisi lähteä, koska oma kulta voisi katsoa stripparia tai jopa koskea tätä-iik! Enemmän kannattaisi olla omasta alkavasta skitsoidi-oireyhtymästä ja katsoa peiliin. Jos se oma kultasi rakastaa sinua, niin on aivan sama mitä kaverit yllyttävät tekemään, sillä hän varmasti on uskollinen. Sitä paitsi, haluatko saada hankalan nartun maineen jo ennen häitä, pilaamalla kavereiden yhteisen illanvieton? Vaikka menettekin naimisiin, niin silti teillä on yhteisen elämän lisäksi myös omat elämät. Älkää tukehduttako toisianne etukäteen, te ehditte hienosti tekemään sen avioliittonne aikana. Nauttikaa polttareistanne, mutta tehkää kavereille rajat selviksi. Antakaa tilaa toisillenne=:)

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Maana

7.8.2003 12:08

*pelokas* kirjoitti 01.07.2003 klo 03:45:[/I]:
"Artikkeli herätti minussa pahoja ja suuria tunteita. Aloin kuvittelemaan kaikenlaista, mitä niissä tapahtuisi. Minä kun en oikein uskalla luottaa poikaystäväni kavereihin. Kaikki he ovat sellaisia "vapaita rellestäjiä", jotka tietenkin keksii mitä vain. Ja poikaystäväni ei välttämättä osaa sanoa EI. - - - Polttarit tulee olemaan minulle elämäni suuri kynnys! Vaikka sen ei pitäisi semmoinen olla... En vain voi sille mitään että en saa kaikkia mustasukkaisia ajatuksia päästäni. Haluan kuitenkin naimisiin. Ja rakastan kultaani yli kaiken! Toivoisin että koko polttariperinne kuolisi. Tai että sen tilalle keksittäisiin jotain muuta."

Jotkut kirjoittamasi jutut tuntuvat jokseenkin tutuilta. Valitettavasti. Olen mieheni kanssa kihloissa ja odotan osittain kauhulla tulevia polttareita. En nyt kuitenkaan sanoisi polttareiden olevan "elämäni suuri kynnys" kuten sinulle. Olemme jutelleet kultani kanssa aiheesta ja tiedän hänen olevan "kiltisti", mutta ne kaverit... Hänen kaveriporukassaan on muutamia sarja-pettäjiä ja muita tyyppejä, joihin en todellakaan luota! Asiaa ei helpota se, että mieheni on Britanniasta, jossa polttarit (sekä miesten että naisten) ovat huomattavasti törkeämpiä ja teemat pyörivät lähes ainostaan seksin ja viimeisen "flingin" ympärillä. On se pienoinen ongelma. Luulisinpa, että näitä tunteita on kaikilla. Vaikkeivät sitä myöntäisikään.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Smyde

14.8.2003 03:02

Oma kaverini taas pelkää polttareita kuollakseen... kuulemma minä ja eräs toinen hänen kavereistaan keksittäisiin liian kovaa menoa hänen päänsä menoksi.. Mielestäni polttareiden pitäisi olla jotain erilaista, jotain erikoista.. sellaista mitä ei välttämättä muuten koe, en nyt tarkoita seksiä kolmen naisen kanssa.. vaan yleensäkin jotain erilaista.. Onko se sitten pelättävää? viimeinen "vapaa" ilta kavereiden kanssa hirveessä kännissä tehden jotain hullua? Mielestäni tämähä on loistava tapa...

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

nipo

21.8.2003 08:39

Antakaa tilaa toisillenne....Ehkä sitten olen tiukka pipoinen narttu jos en pidä siitä että mieheni kuolaa sripparin perään ja vieläpä koskettelisi sitä!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Sekuvainotus

20.5.2015 22:33

Ei taida kovin vahvalla pohjalla teidän suhde olla :D

turkanen

21.8.2003 08:49

Niinpä. Ja se on aivan eri asia katsoa porno leffaa kuin stripparia! Siinä on nainen levittelemässä mieheni edessä! Ja vaikka siihen naiseen ei saa koskea niin se ei tarkoita etteikö mies haluaisi koskea. Jokainen mies on petturi, kiltteydestään huolimatta. Mies on mies. Jos oma morsian ei riitä niin jotain on pielessä.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

baader

23.8.2003 13:27

Toi thaihieronta on kyllä vanhimpia urbaanilegendoja polttareihin liittyen. Ja jos naisten polttarit on kaikki jotain hunajasauna ja mutakylpy osastoa kahden siiderin voimalla niin antakaa edes miestenne pitää oikeasti hauskaa, kun menevät kanssanne naimisiin niin taitaa loppua hauskanpito siihen.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Munakarvaton

25.8.2003 16:30

[LAINAUS]baader kirjoitti 23.08.2003 klo 13:27:

Toi thaihieronta on kyllä vanhimpia urbaanilegendoja polttareihin liittyen. Ja jos naisten polttarit on kaikki jotain hunajasauna ja mutakylpy osastoa kahden siiderin voimalla niin antakaa edes miestenne pitää oikeasti hauskaa, kun menevät kanssanne naimisiin niin taitaa loppua hauskanpito siihen.[/LAINAUS]

Mut erona "raskaana-ollut-nainen-synnytti-vahingossa-junan-vessassa-istuessaan"-legendoihin on, että noita voi yhä käyttää! (kts. nimim!)

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

iiines

4.9.2003 11:39

En aio pilata mustasukkaisuuteni takia tulevan mieheni polttareita, mutta pakko on myöntää että tuleva ilta pelottaa. Ei siinä ettenkö luottaisi Häneen, en vain tahdo hänen edes katsovan tai ajattelevan muita naisia. Ja tiedän, hänen kaverinsa tulevat pitämään aika rajut ja varmasti myös erotiikkapitoiset polttarit. Mutta pitäkööt hauskaa, aivan millä tavoin mielensä tekee, en vain tahdo kuulla mitään polttari-illan tarjonnasta, pahoittaisin vain turhaan mieleni.

(Polttarit eivät myöskään ole mikään viimeinen ilta vapaana- yleensä ollaan seurusteltu jo todella pitkän aikaa ja usein myös asuttu yhdessä jo vuosia. Joten pettää ei saa, eikä myöskään yllyttää pettämään.)

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

painvastoin

16.3.2004 14:53

Käsittämätöntä kommenttia miehiltä! Kuvitelkaa, jos tyttöystävänne vietäisiin miesstripparin hiplailtavaksi tai teille selviäisi, että oma kulta olisi hiplaillut polttareissa jotain miestä/miehiä. Tuskin tuntuisi hyvältä?! Naiset vaan harvoin tekevät niin...!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

enye

1.5.2004 20:57

ensin: pettäminen ei missään olosuhteissa ole oikeutettua: miksi sellaiset ihmiset edes aikoo avioon?
toiseksi: ihmiset on erilaisia eikä kaikki naiset todellakaan halua mutakylpyjä! osa haluaa hemmottelua ja osa kunnon menoa. tuskin kaikki miehetkään haluaa olla niin kännissä että oksentaa stripparin syliin.
itse asun lontoossa ja järjestin parhaalle ystävälleni kunnon polttarit, johon kuului hänen kissanaiseksi pukeminen ja klubbaileminen. ilta videoitiin ja video lahjoitettiin morsiamelle häissä. sulhanen tiesi morsionsa olevan räväkkä ja piti näkemästään. toivottavasti saan itse omiin polttareihini stripparin ja kunnon bilemenon, haluan yhtä hauskan illan! nöyryyttämisen saavat kyllä jättää sikseen sekä itseltäni että kihlatultani, kunnon kaverit ei sellaista harrasta
lopuksi vielä teille jotka pelkäätte miehenne pettävän teitä ystäviensä painostuksesta: pyytäkää miehenne kavereita järjestämään polttarit hyvissä ajoin ennen häitä (viikkoja, jopa kuukausi). luultavasti bestman ottaa aiheeseen liittyen yhteyttä joka tapauksessa. itse en erityisemmin piittaa kihlattuni kavereista, he saattavat yrittää juuri yllämainittua temppua, mutta ei tässä muuta voi kun antaa toisen mennä ja tehdä itse kuten tahtoo. onhan ne häät sitten peruttavissa jos paljastuukin ettei mies 8vuoden seurustelusta huolimatta kykene olemaan uskollinen

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

VekuMan

7.6.2004 14:02

[LAINAUS]Simppa F kirjoitti 30.06.2003 klo 23:26:

Tuleva kaaso totesi:
"Itse toivoisin, että polttareita vietettäisiin mukavassa tunnelmassa kaveriporukalla, sulhanen ja morsian molemmat paikalla. Mieheni kavereihin en välttämättä uskaltaisi luottaa..."

Tuo luottamuspula kavereita kohtaan on todellakin ikävä, mutta todellinen ongelma. Sillä maailman ihanimmalla miehellä tuntuu valitettavan usein olevan vain Huonoja Ystäviä. Tästä syystä myös ajatus yhteisistä polttareista on (tai saattaa olla) pystyyn kuollut idea. Ikävä tosiasia on se, että polttarit ovat monelle kaveriporukalle se viimeinen yhteinen mahdollisuus istua iltaa omine juttuineen ja perinteineen. Häiden jälkeen on usein tarjolla enää pariskuntien yhteisiä iltoja, joissa yksinäiset tutut eivät enää voi tuntea - joko tarkoituksella tai tahattomasti - itseään tervetulleiksi.
Juhlistan mielelläni kavereiden häitä ja osallistun polttareihin ja niiden järjestelyihin, mutta mieluiten niin, että mahdollisesti happamalla tuulella oleva morsian ei ole paikalla. Silkkaa ajan, vaivan ja raha haaskausta suunnitella mitään ohjelmaa, jos päätuomari saattaa koska tahansa viheltää pelin poikki. On tainnut monelta tännekin kirjoittaneelta morsiamelta unohtua se, että moni näistä kavereista tuntee sen tulevan siipan huomattavasti pidemmältä ajalta kuin tuleva puoliso. Tokkopa niitä ylilyöntejä mitenkään liian usein tapahtuu.[/LAINAUS]

Ihan samaa mieltä !!!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

VekuMan

7.6.2004 14:06

[LAINAUS]*pelokas* kirjoitti 01.07.2003 klo 03:45:
En haluaisi niitä ollenkaan, itselleni enkä poikaystävälleni. Olisi paljon hauskempaa esim. juhlia yhdessä kaveriporukalla niitä! järjestettäisin vaikka bileet tai jotain. Polttarit tulee olemaan minulle elämäni suuri kynnys! Vaikka sen ei pitäisi semmoinen olla... En vain voi sille mitään että en saa kaikkia mustasukkaisia ajatuksia päästäni. Haluan kuitenkin naimisiin. Ja rakastan kultaani yli kaiken! Toivoisin että koko polttariperinne kuolisi. Tai että sen tilalle keksittäisiin jotain muuta.[/LAINAUS]

Täytyykö sun päästä joka paikkaa "vahtikoiraksi"??? Jos miehelläsi ei ole sen vertaa luottoa, että hän saisi pitää polttareitaa ilman tulevan vaimon vahtimista niin kannattaa vakavasti miettiä onko luottoa niin paljon, että kannattaa mennä naimisiin.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Mistä moinen hypnoosi?

2.7.2006 12:47

Te tiedätte (toivottavasti) itse keitä te olette ja siten sen mistä pidätte ja mistä ette. Sikäli kun olette jonkun typerän mediaylivallan (tai minkä ikinä) houkutuksista hypnotisoituneita ja kuvittelette hauskanpidon olevan dokaamista, strippaamista tai yms. Olen vilpittömästi pahoillani puolestanne. Avatkaa silmänne: olette kaunis ja hento, vaikka ulkokuorenne on (joillain teistä) kova ja rosoinen. Heittäkää kuorenne pois, niin näette. Minä luulen, että ette uskalla! Haa, reagoitte voimakkain tuntein tähän mitä kirjoitan. Sanotte: Vittu mikä idiootti! Määritätte itsenne sen perusteella, keitä te kuvittelette, että teidän tulisi olla. Kun niitä asioita vastaan joihin samastutte hyökätään, kuvittelette, että teitä loukataan. Annatte stripparille vallan vaikuttaa tunteisiinne! NEROKASTA! Valta strippareille! Valta medialla! Valta television syytämälle roskalle! Antakaa valta harhakuvitelmille! Jos ette saa haluamaanne, niin kostakaa tuntemalla itse kielteisiä tunteita!

Tietäkää keitä olette. Heittäkää pois harhaluulonne; on hankalaa nähdä todellisuutta, jos kuvittelee stripparin olevan kokemuksena juhlakalulle uuden auton arvoinen. Miksi luulette, ettei juhlakalunne käy itsenäisesti strippiluolassa, jos kuvittelette hänen pitävän siitä! Jos taas käy, miksi hän on menosa naimisiin?

Luottakaa ihmiset puolisoihinne. Juhlakalut: Sanokaa ei jos tuntuu pahalta.

Itse jos olen joskus menossa naimisiin, täytyy kyllä sanoa, että toivon ihmisarvoni olevan polttarihypnoosia arvokkaampi asia.

Kysymyksenä vielä lopuksi: Nostakaa kaikki ne kätenne ylös, jotka ovat sitä mieltä, että ihmisarvonne tulisi nujertaa omissa polttareissanne, jotta voisitte kokea pahaa oloa omissa häissänne?

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Kommentoi juttua

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi