Kuvapankkikuvat ovat valitettavan usein käytössä tässäkin toimituksessa. Kun kuvapankista etsitään kuvaa, tärkeimpiä laatustandardeja on se, ettei kuva ole liian “kuvapankkimainen”.
Kuvankäsittelyn ja graafisen suunnittelun ohjelmia tekevä Adobe käänsi heikkouden vahvuudeksi. Adoben uusi paitamallisto esittelee kuvapankkien helmiä printattuna valkoisiin t-paitoihin ja pitkähihaisiin. Nyt hipsterit kautta planeetan pääsevät pukeutumaan upeisiin otoksiin kuten “International business team working around laptop”, “Smiling seniors using laptop” tai “Happy senior couple piggybacking on the beach”.
Nolon tyylikkäillä kuvapankkipaidoilla markkinoidaan Adoben omaa uutta kuvapankkia Adobe Stockia, jonka on tarkoituksena jättää tunkkainen kuvituskuvamaailma historiaan ja säästää luovien ammattilaisten aikaa loputtomien turhien vaihtoehtojen selaamisessa. Adoben kuvapankista karsitaan kammotukset pois ja useimmiten firman ohjelmia työssään käyttävät suunnittelijat pääsevät yhdistämään kuvahaun suoraan suunnittelutyöhönsä. Jos kuvapankki saa suosiota, vahvistaa Adobe entisestään ylivaltaansa graafisen suunnittelun työkalujen maailmassa.
Kampanjan suunnitteli Adobelle ruotsalainen mainostoimisto Abby Priest tarkoituksenaan antaa viimeinen kunnianosoitus kuville, joita “luovan alan ammattilaiset rakastavat vihata”.