Jennifer Lopez esiintyy uusimmalla I'm into you -videollaan Guccin liiloissa pilottilaseissa (hä? pimeässä!?). Kuva ja todistusaineisto alla.
Samat 1980-luvun retron kanssa flirttailevat lasit (270 e!) ovat esiintyneet aiemmin Guccin kevään muotinäytöksessä.
Pilotti on kesän lasihitti, tai itse asiassa on ollut jo muutama kesä. Taas. Pilotit olivat kova juttu myös 1980-luvun lopussa (Top Gun) ja 2000-luvun alussa ja jossain siinä välissä, sillä kuka näitä laskee. Pilottilaseja voi käyttää aina.
Lasisesta aikuisuudestani muutama sana. Käytetyimmät lasini ovat olleet Guccin pilotit vuodelta 2001 ja Ray Banin Jackie O:t vuodelta 2009. Molemmat näyttävät yhä hyvältä. Samaa ei voi sanoa melkein pyöreistä, siis ovaaleista, Guccin aurinkolaseistani vuodelta 1999. Yritin käyttää niitä uudestaan vuonna 2008, kun pyöreät lasit näyttivät tekevän taas tuloaan, mutta lopputulos oli urpo (ehkä vika on naamassani).
Alkuperäiset pilotit ovat Ray-Banin Aviatorit, joista tuli megajulkkis jo toisen maailmansodan aikaan. Ne kehitettiin Yhdysvaltojen armeijan lentäjille ja lasi muotoiltiin sellaiseksi (vähän pisaraa muistuttavaksi), että häikäisyä tuli silmään mahdollisimman vähän. Tämä oli siihen aikaan uutta ja edistyksellistä.
Tietääköhän pimeällä Tulumin rannalla Meksikossa lasiensa läpi tähyilevä JLo sen?
Onko teillä luottolaseja? Samppanjalasia ei saa sanoa.