Teemu Mäki

Kissamies ei anna tuumaakaan periksi.

Teemu Mäki törmää Kiasmassa keski-ikäiseen naisihailijaan.
Teemu Mäki törmää Kiasmassa keski-ikäiseen naisihailijaan.
Tanssijan ryhti, keinuva askel. Taivaansininen afrikkalainen paita, mustat Combat-housut.

Taiteilija Teemu Mäki liukuu Cafe Kiasmaan pehmeästi kuin valkoinen neekeri.

Ihan hirveän leveät hartiat! Saanko kokeilla. Treenaatko vielä Helsingin atleettiklubilla?

“Joo. Se on yhä Kaapelitehtaalla. Samat villakoirat nurkissa.”

Ja tiedätkö mitä. Olet ihan kissan näköinen. Onko kukaan huomannut?

“Ei, onneksi. Tämä on päivän järkyttävin uutinen…”

Kirjoitin talven aikana eläinrunoja, siksi kaivan ihmisistä esiin eläinhahmoja. Kissaeläin!

“Okei, sovitaan niin! Vitalistikissa. Vitalismi tarkoittaa eloisuuden tavoittelua.”

Olet lähdössä näinä päivinä Espanjaan?

“Joo. Parin viikon kiertueelle Espanjaan Pauliina Hulkon Amoralia näytelmän kanssa, ainakin Vigon ja Santiago de Compostelan teatterifestivaaleille. Pauliina on kirjoittanut esityksen moraalista ja rakkaudesta, mutta mukana on aika paljon tuhat vuotta vanhoja sufilaisia rakkausrunoja, muun muassa Mawlana Rumia.”

Kuunteletko yhä jazzia?

“Joo. Tämän talven kova sana oli Miles Davisin Complete Jack Johnson Sessions. Vietin talven Afrikassa, boksi oli mukana. Toisena pääjuttuna oli hirveä läjä Fela Kutin levyjä sekä 50-luvun lopulta Afrikkayhteyttä ylläpitänyttä jazzpianisti Randy Westonia.”

Sillä aikaa Suomessa juteltiin eräästä teoksesta nimeltään My Way, A work in Progress, jonka esiversiota kutsuit Sex and Deathiksi. Kyse on tästä kissantappovideosta, biisistä jota kukaan ei ole nähnyt. Onko taiteesta keskustelemisessa mitään mieltä?

“Ajattelin pitkään ettei kissakeskustelussa ole odotettavissa mitään hedelmällistä. Joitakin vuosia sitten hyväksyin, että taiteen kyky kiinnittää huomiota joihinkin aiheisiin ja toimia keskustelun sytykkeenä on sekin tärkeä funktio. Tässä jutussa on olemassa vaikeatajuinen taideteos ja kissantappovideomyytin aikaansaama pitkän keskustelun jatkumo. Se on paljon laajempi asia kuin se teos, jota en ole juurikaan päässyt näyttämään. Ulkomailla sitä on kyllä esitetty. Keskustelu ei ole pohtinut mitä teos voisi olla, vaan pysynyt moraaliabstraktion tasolla.”

Tuntuu siltä että sekä taidemaailma että politiikka noudattavat mainosetiikan arvoja. Rinnalla kulkee iltapäivälehdistön moraali, se taipuu aina siihen suuntaan joka parhaiten synnyttää draamaa. Kissan kuolema on mediaseksikästä draamaa. Mitä muuta on ilmassa?

“Suuri into päästä nauttimaan oikeutetusta vihasta. Kyse on tietysti eläinten oikeusproblematiikasta, mutta ennen kaikkea maailmankuvallisesta perusprobleemasta. Meillä on suuri erimielisyys siitä, millaisia ihmisiä me ollaan kansana. Toisaalta me ollaan sitä mieltä, että me ollaan sivistynyt ja melko väkivallaton kulttuuri. Että maailmassa tapetaan ja orjuutetaan ihmisiä kaukana täältä, eikä se ole meidän syy – mehän yritetään omien touhujemme lomassa auttaa niitä nälkäisiä neekereitä ja orjatyöhön pakotettuja filippiinoja. Vastakkainen näkövinkkeli, globaali sosialismi, mitä mä edustan, ajattelee päinvastoin, että meidän hyvinvointimme perustuu maailman enemmistön orjuuttamiselle ja riistolle. Perusasemamme on samantyyppinen kuin natsiajan saksalaisilla. Harva osallistuu juutalaisten tappamiseen, mutta siitä hyötyvät passiivisesti lähestulkoon kaikki. Elämäntapamme tappaa vuosittain suuremman määrän ihmisiä kuin natsien terrori. Maailmassa käytetään vuodessa niin paljon rahaa lemmikkieläinten ruokaan, että sillä saataisiin puhdasta vettä kaikille maailman ihmisille.”

Oletko itse käynyt Afrikassa? Puserosta päätellen olet.

“Tämä on Ghanasta. Vietin talven Afrikan kainalossa. Beninissä, Togossa, Ghanassa, Nigeriassa. Benignin ja Togon seutu on Afrikan hyväosaista seutua. Beninissä on lokoisaa, Nigeriassa vähemmän. Siellä päin Afrikkaa ihmiset ovat paljon onnellisempia kuin venäläiset. Siellä päin ei tiedetä juuri mitään eurooppalaisesta elämänmuodosta. Multakin kysyttiin ihan tosissaan sellaisia kysymyksiä kuin: Onko Suomessa kauppoja. Siellä ruokaa ostetaan ja myydään enimmäkseen tienvarsikojuista.”

Nimität itseäsi taiteilijaksi, eettiseksi relativistiksi, vitalistiksi, kommunistiksi. Millaisia ratkaisuja olet itse tehnyt kulutuksen suhteen?

“Suhteeni kuluttamiseen on epäluuloinen. Ymmärrän että kuluttaminen tuottaa, muun muassa mielihyvää, mutta se ei tarkoita että kuluttaminen olisi hyväksi. Kuluttaminen on ostamista. Nautinnon kliimaksi on ostohetkellä, omistajaksi tulemisen tunnussa.”

Kävin kymmenen vuotta sitten kämpässäsi. Se oli askeettinen paikka, pääosissa taulut ja musiikki.

“En osta mitään huvikseni. Mielestäni ekologiset valinnat ovat eräs luksuskuluttamisen laji. Miksi meillä on epäreilun kaupan banaaneja ylipäätään tarjolla? Meidän malli ei toimi.”

Sulla on kuusivuotias pikkutyttö. Oletko pystynyt siirtämään hänelle kulutuskielteistä maailmankuvaa?

“En mä poliittista propagandaa saarnaa, mutta koska tyttäreni lempimusiikkia ovat Agit Propin levyt, täytyy myöntää että olen harrastanut vähän aivopesua. Tuon ikäiset lapset ovat aika tavalla kulutuskulttuurin syövereissä. Elämä lastentarhassa pyörii sen ympärillä minkälaiset Barbinuket kelläkin pitää olla.”

Ahdistaako?

“Ahdistaa. Sitä vastaan on vaikea taistella, mutta sellaista voi harrastaa, että kun lapsi sanoo, että on tylsää, niin siihen on aina hyvä vastata, että oma vika. Se ei johdu siitä, että jotain hyödykkeitä puuttuisi. Kyllä ihmisellä itsellään on potentiaali tehdä elämästään nautinnollista. Siihen ei tarvita erityisiä luksuriöösejä apparaatteja.”

Käpylehmät eivät ole klisee, lapsethan tekevät leikin vaikka ilmaan. Se on sitä luovuutta mitä aikuinen taiteilija metsästää analysoinnin ohella.

“Taiteilija ei välttämättä tarvitse analyyttista puolta, mutta kyllä siitä aina hyötyä on. Typerintä olisi asettaa järki ja tunne vastakkain.”

(Partainen mies lähestyy Teemua: “Are you Teemu Maki? Keep up the good work. Don’t let the bastard get you down, okey?”)

“Thank you.”

Oikeistolaisen ihmisen näkövinkkelistä meidän elämäntavassa ei ole mitään vikaa. Mitä rehdimpi vapaakauppamaailma saadaan aikaiseksi, sitä nopeammin köyhätkin saavat kiskottua itsensä ojasta ylös. Tällaisesta moraalinarsistisesta näkövinkkelistä, siis että minä en ole ainakaan mikään murhaaja, on ihan poikkeuksellinen häväistys, että jumalauta tuolla joku tappaa kissan, ja se kestää monta sekuntia kauemmin kuin laki sallii! Jos näkövinkkeli on päinvastainen, suuri ahdistus kollektiivisesta itsepetoksesta, kissan tappaminen taideteosta varten on erityyppinen teko.”

Miina Äkkijyrkkä soitti ennen haastattelua. Se on Brysselissä taistelemassa lehmien korvamerkkejä vastaan. Lähetti terveisiä: Kissat eivät häviä maailmasta millään, poikivat kolme kertaa vuodessa, keskimäärin kuusi pentua. Miinan mielestä kissojen pitäisi saada elää viettiensä vietävinä, tappaa ja lisääntyä eikä hiippailla roikkumahaisina kerrostalokämpissä.

“Niinhän se on.”

(Kuusikymppinen nainen: “Oletko Taneli Mäki? Ai Teemu? Minusta se työ oli hyvä. Ihan tyhjästä kuule rupesivat höpöttämään. Olen Ateneumin ja kaiken maailman koulut käynyt. Tykkään että väkivallasta täytyy puhua.”)

“Hauska kuulla.”

(“Tiedätkö että rakkautta on liian vähän?”)

“Tiedän, sen mä tiedän. Täytyy ottaa sekin aiheeksi.”

Asia tuntuu puhuttavan. Kiasman johto perusteli teoksesi siirtämistä Kuvataiteen Keskusarkistoon sanomalla: Jollain tavalla tämä keskustelu on saatava loppumaan. Pulina ei ollut sponsoreiden mieleen. IBM ja Nokia ottivat yhteyttä ja kertoivat kohun vaarantavan mahdollisen yhteistyön. On vaikea uskoa että sponsorimassi olisi taiteelle elintärkeätä?

“Ei se ole. Kiasma ei saa sponsorirahaa juuri lainkaan. IBM:ltä on saatu ehkä ilmaisia tietokoneita.”

Jos tämä show olisi tapahtunut 50-luvulla huomio olisi kiinnitetty runkkaamiseen. Kissan hengellä ei olisi ollut mitään arvoa. Joissain asioissa edistytään.

“Arvokeskustelussa on se vika, etteivät siitä hyödy kymmenettuhannet nälkään tai malariaan kuolevat ja esille tulee harvoin se tosiasia, että länsimaiset öljy-yhtiöt rikastuvat kolmannen maailman kustannuksella. Näistä ei synny isompaa hässäkkää.”

Afrikka ei ole kovin mediaseksikäs. Ruanda ei ollut, eikä Nigeria sen enempää.

“Seksikästä on se saako kissan tappaa taideteosta varten tai saako eduskunnassa käyttää minihametta, heh heh.”

Kaikki missä haisee raadot tai sperma?

“Huvittavaa miten hätkähdyttävänä tai perverssinä runkkaamista pidetään, vaikka sen yhtenä tarkoituksena oli näyttää ja viitata siihen että pornoleffoissa kohtaukset päättyvät yleensä sperman ruiskuttamiseen naisen kasvoille.”

Hmm. Esa Saarinen sanoi kerran, että sulla on mega. Pitääkö paikkansa?

“Ehkä se on nähnyt mun muita taideteoksia. Monessa on erektio. Tai sitten se on uneksunut.”

Olisitko tehnyt saman, jossa sulla olisi piccolo?

“Hah. En ole ajatellut asiaa tuolta kantilta. Niin, se moneyshotin juuri oli se, että jos suurin osa maailmassa tehtävistä elokuvista on pornoelokuvia ja ne muodostavat elokuvateollisuuden liikevaihdosta pääosan, ja jos pornoelokuvista suurin osa niistä päättyy money-shottiin niin tästä voi ihan faktana sanoa, että maailman tavallisin ja suosituin näyttelijänsuoritus on sperman ruiskuttaminen naisten kasvoille. Se, että tällainen toiminta ei ole perverssiä, vaan normaalia kertoo jostain, eikö?”

Jep. Kimmojen ja kundien puntit eivät ole vieläkään tasan.

“Argumentointini ei ole kuitenkaan simppeliä pornonvastaisuutta. Mulla ei ole mitään pornoa tai edes prostituutiota vastaan.”

Mikä sun suhde on pornoon?

“Porno on kiinnostavaa. On tärkeää huomata, että vaikka joillekin porno on ihmisten välisen seksin korvike, se ei ole suinkaan sitä aina. Porno ei ole häpeällistä vaan omanlaisensa seksin muoto. Ihmisen seksuaalisuus on erikoislaatuista. Lisääntymisvietillä on siinä aika vähän merkitystä. Seksuaalisuus on teatterinäyttämö, missä ihmiset kokeilevat ja testaavat mitä ne elämältä haluavat.”

Moni varmaan miettii onko Mäki sadomasokisti?

“En, ja vaikka olisin, fakta ei muuttaisi taideteoksiani.”

Onko joku haukkunut sua kissafetisistiksi?

“En ole kuullut. Monet ovat vakavissaan ja ystävällisesti väittäneet, että teoksissani on vegaanietiikka. Eläinoikeustohottamisen tärkeä kysymys löytyy eläinoikeusihmisten ajatuksesta: No joo, maailmassa on kärsimystä ja väkivaltaa, sitä vastaan kannattaa aloittaa taistelu kohtelemalla hellästi kaikista heikoimpia, esimerkiksi kissoja. Mitä paremmin me kohdellaan kissoja sitä paremmin me pitkällä tähtäimellä kohdellaan toinen toisiamme. Monet ajattelevat että näin se menee, vääjäämättä.”

Voisiko aloittaa isommista nisäkkäistä ja siirtyä pikku hiljaa pienempiin?

“Ei ole mitään näyttöä siitä, että eläinten lempeä kohtelu leviäisi ihmisiin. Päinvastaisesta on paljon. Hitlerkin oli kasvissyöjä ja suuri eläinten sekä lasten ystävä. Onko eläinoikeusaktivismi reitti kohti riistottomampaa yhteiskuntaa vai silkkaa sijaistoimintaa? Etelänmatkoista luopuminen on vaikeampaa kuin pitää kovaa meteliä siitä, minkä kokoisessa kopissa kanaa saa pitää.”

Tai onko eläintä käytetty seksuaalisesti hyväksi.

“Niin kuin sitä kuollutta kattia hävettäisi, että sen imago menee. Afrikassa näin miten toisenlainen voi ihmisten suhde luontokappaleisiin olla. Beninissä syödään yleisesti kissoja. Ne ovat voodookulttuurissa suosittuja uhrieläimiä. Voodoorituaaleissa valutetaan veri jumalankuvan päälle, mutta ei raatoa jätetä yöksi mätänemään vaan haetaan pois ja laitetaan pataan.”

Onkohan kissanliha hyvää...

“Hirveän sitkeää. Se on jäntevä petoeläin, ellei se ole sylikissa.”

Stadilaiset roikkumahakissat voisivat olla mehevämpiä. Nämä leikatut, haluttomat.

“Joilla ei ole kiimaa eikä kiirettä.”

Mulla oli ideana hankkia kissa ja panna sut poseeraamaan sen kanssa. Mitä olisit vastannut?

”Kissa tänne vaan. Mistä tahansahan voi tehdä huumoria, ei se ole asian tyhjäksi tekemistä tai lekkeriksi lyömistä. Tässä keisissä alkaa olla komedian ainekset.”

FILE: Teemu Mäki

  • Ikä: 36
  • Pituus: 178 cm
  • Paino: 81 kg
  • Tuoksu: Chanelin Egoiste
  • Palkka: 1200 euroa netto
  • Siviilisääty: Eronnut
Edellinen

150 kommenttia

Teemu-Maki

4.6.2004 00:47

Tulossa: kissantappovideo.com

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Ki3

4.6.2004 05:40

Sairasta. Viattoman eläimen tappaminen taidetta, mitä seuraavaksi?? Pedofiilit julkisesti raiskaamaan uhrejansa?
Sairasta!

Ki3

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Rinna2

4.6.2004 12:17

Oksettava niljakas jätkä.YÄK!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

tehoseta

4.6.2004 12:57

itsensäpaljastaja-narsisti elää fantasiamaailmassa ja luulee olevansa merkityksellinen. voi hyvä taivas. kulutuskriittinen kommunisti matkustaa valtion apurahalla afrikkaan kokemaan niinku tosi aitoja juttuja. kannattaisiko mennä töihin ja lopettaa jatkuva sisäinen runkkaminen.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Sammaleinen

4.6.2004 12:58

Sairas mies, sairas haastattelija, sairas City että viittii edes haastatella mokomaa tekotaitelijaa. Ei heru ymmärrystä meikäläiseltä.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Tauno-76

4.6.2004 13:00

Tuo globaali sosialismi kyllä pitää paikkansa, ei sitä voi kieltää jos vähääkään jaksaa ja viitsii ajatella asiaa.

Ei se kyllä silti oikeuta riistämään viattoman eläimen henkeä. Ei Mäki olisi voinut tuoda asiaansa julki jollain toisella tavalla?

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

erkki-Pekka

4.6.2004 15:15

Miten Mäen luulee kuvaavansa yhteiskunnan globalisoitumista tappamalla kissan ja runkkammaalla sen päälle, tai naimalla Mersun pakoputkea. Muutenkin Cityn henkilöhaastattelut ovat aina sellaista perseennuolemista, että oikein oksettaa.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Kissanpuolesta

4.6.2004 15:56

Pettynyt!! Mitä helvettiä te haastattelette tuollaista idioottia? Ketä kiinnostaa mitä joku Mäki tekee ja missä asuu ja mistä ostaa paitansa? Aivan kuten edellä sanottiin, erinomaista perseennuolentaa City-lehdeltä mutta ei kiinnosta.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Arseholet

4.6.2004 16:12

Mäki voisi seuraavaksi teurastaa toimittaja Jaana Rinteen minkkiturkin ja vetää sitten kuivat sen päälle megakyrvällään.

Mäelle apuraha ja Rinteelle Pulitzer-palkinto. Hyvä Suomi!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

oksettavaa

4.6.2004 16:28

En muista milloin viimeksi minulla olisi tullut näin paha olo pelkästä lukemisesta kuin nyt. Ei se, että rakastaa ja kohtelee eläimiä oikeudenmukaisesti ole pois köyhiltä ihmisiltä! Eiköhän suurin osa meistä eläinrakkaista ole enemmän kiinnostunut myös kehitysmaiden ihmisten hyvinvoinnista kuin valtaväestö. Ainakin tuttavapiirissäni nämä asiat kulkevat käsikädessä. Ihan turha kommentoida, että lemmikkien ruokaan menevillä rahoilla voisi ruokkia köyhät ihmiset. Eiköhän ihmiset kuluta rahaa turheempiinkin asioihin kuten viinaan, aseisiin, tupakkaan, autoihin, kosmetiikkaan ja niin edelleen.
Annan rahaa köyhiin maihiin suuntautuviin keräyksiin monta kertaa vuodessa ja ruokin koirani. Mäki selvästi yrittää perustella murhaansa ihan naurettavilla tekosyillä, kuten ihmisten köyhyydellä, miten viattoman kissan kiduttaminen siihen liittyy? Tai miten porno ruikkimis sessiot liittyvät kissaan? Ja miksi Mäki ottaa ne edes esille, jos hänellä ei ole mitään pornoa vastaan!

Jotkut taiteilijat kuten mäki luulevat olevansa niin paljon parempia ja fiksumpia kuin muut, että taidetta voi olla jopa murha ja runkkaus. Seuraavaksi kiasma voisi esitellä vaikka sellaista videota, jossa joku ulostaa Teemu Mäen kasvoille. Senkin voisi varmaan Mäen mukaan luokitella taiteeksi.

Ja millä oikeudella Mäki otti kissan "taideteokseen". Ei tuntevaa eläintä voi tappaa miten ja milloin huvittaa. Mäki ei ole tainnut pahemmin (eläinten onneksi) olla tekemisissä eläinten kanssa, kun ei tunnu arvostavan niitä elävinä olentoina ollenkaan. Toivottavasti palveluskoirien ja muiden ihmisiä auttavien eläinten ohjaajat ymmärtävät olla auttamatta Mäkeä, jos hän josku niiden apua tulee tarvitsemaan
.
Tällaisen täysin epäeettisen artikkelin luettuani cityn lukeminen saa jäädä. Ennen USA:n presidentti Bush oli mielestäni saatanan maanpäällinen ilmentymä nyt se on Mäki ja tämän jutun toimittaja.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Antifasisti

4.6.2004 18:03

Mäki on omien sanojensa mukaan kommunisti. Ainakin tekojensa puolesta.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

goblin798

4.6.2004 22:23

Miten teille pölkkypää pop-ihmisille voisi takoa päähän se miten pientä yksi kissan tappaminen on verrattuna siihen mitä länsimainen kapitalismi tekee köyhien maiden väestölle? Se on nimittäin aivan samanlaista murhaamista. Ihmiset kuolevat nälkään, koska epäreilu maailmankauppa estää rahan kulkemisen köyhiin maailman kolkkiin. Ai ei kiinnosta vai kun pitää mennä ostamaan se Kill Billi?
Miten ihmiset saataisiin ajattelemaan omilla aivoillaan?

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Poroporvari

5.6.2004 00:19

Tapa kissa köyhien maiden väestön puolesta! Lennä sitten saastuttavalla suihkukoneella Afrikkaan talveksi kuuntelemaan Miles Davisin uutta CD-boxia (99 euroa, julkaisija CBS).

Kun tuoksu on vielä minkkiturkeistakin tutun Chanelin (Egoiste, 49 euroa), on kyseessä taatusti aito sosialisti/maailmanparantaja.

Hypocrisy is the greatest luxury!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

mokomat

5.6.2004 00:53

Älä, Jaana Rinne, hurskastele:

"Rinnalla kulkee iltapäivälehdistön moraali, se taipuu aina siihen suuntaan joka parhaiten synnyttää draamaa..."

Näin kirjoittaa nainen, joka myi jorinoitaan ensin Ilta-Sanomiin ja sittemmin Iltalehteen. Nyttemmin niitä ostaa enää City ja Apu-lehti?!. Mikä seuraavaksi: Et, Hymy tai Alibi?

Jos Rinteellä ei ole moraalia, edes hitunen voisi olla Cityllä. Miksi julkaista narsistisen Mäen puheenvuoro vailla kritiikin hitusta? Mäkihän sai jo kannanottonsa viattoman luontokappaleen kustannuksella.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

winston75

5.6.2004 02:56

Mäellä tuulee, kaverissa on ainesta. Kun joku uskaltaa osoittaa sormella kuinka epätasa-arvoisessa maailmassa elämme voi sen näkeminen olla liikaa pienille villaan pukeutuville kaupunkilaisille. Niin kovin pieni prosentti maapallon väestöstä kuluttaa valtaosan maapallon luonnonvaroista. Sen sesonkiherkku Sheban hinnalla ruokkisi monta ihmistä jossain kaukana, siellä missä on nälkä. Kipeä aihe aiheuttaa onneksi keskustelua, vaikkakin huomio kohdistuu toisarvoisesti milloin edesmenneeseen kissaan, milloin Mäen kulliin. Suomalaisten tunteet kuohuvat, SE on hurjaa.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

K_Kriitikko

5.6.2004 09:44

Olen aina ajatellut, että aseesta kannattaa poistaa varmistin siinä vaiheessa, kun taitelija alkaa puhua politiikasta. Teemu Mäen haastattelu varmisti näkemykseni.

Länsimaista kulutusta hän vertaa natsismiin ja juutalaisten vainoon. Samalla unohtuu iloisesti, että naapurimaassamme vain muutama vuosikymmen sitten tapettiin toisinajattelijat, saastutettiin alkuperäiskansojen maat ja vietiin heiltä oikeudet omilla mailla olevaan öljyynsä. Kaikki tämä tapahtui Mäen kannattaman aatteen, kommunismin, nimissä. Siinä sivussa kuoli monta miljoonaa ihmistä.

Mäki matkustelee paljon, käyttää Chanelin Egoistea ja suuria lentoyhtiöitä. Näiden kuluttaminen ei ole Mäelle ongelma, koska länsimainen riistovaltio, Suomi, myöntää hänelle taiteilija-apurahaa. Mäen toiminnassa siis kommunismi ja länsimainen konsumerismi kulkevat kauniisti käsi kädessä. Kuka kertoisi Mäelle jotain kaksinaismoralismista? Onkohan Mäelle kertaakaan tullut houkutusta siirtyä sanoista tekoihin?

Jaana Rinne ei valitettavasti kysynyt asiaa.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

twaynette

5.6.2004 12:15

kiteytystä :)
http://www.kaleva.fi/cf/jari.cfm?kuva=22468

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

UncleFucka

5.6.2004 12:33

Ei ole länsimaiden tehtävä pitää yllä väestöä, joka ei kykene elättämään itseään. Ei meillä ole mitään velvollisuutta auttaa ketään. Jos teemumäet haluavat auttaa, suosittelen luopumaan taiteilija-apurahasta ja lähettämään sen suoraan apua tarvitseville.

Huomiota se lapsikin haluaa. Säälittävä ihminen.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

gdsgs

5.6.2004 13:21

Huh huh kyllä city lehden journalismi on sitten laadukasta.
Kas kun ei toimittaja ilmoittanut rakastavansa herra Mäkeä sillä sellaista perseennuolemista koko artikkeli oli.
Ehkäpä huonoin haastattelu jota olen koskaan lukenut.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

UncleFucka

5.6.2004 13:47

Löysin seuraavan katkelman netistä (Helsingin eläinsuojeluyhdistyksen sivuilta). Taitaa olla niin, että Mäki on keksinyt tämän tiedostavan globalisaatiokritiikin vasta jälkikäteen. Se ei ole yllättävää.

Mitä raastuvanoikeudessa tapahtui? (otteita oikeuden päätöspöytäkirjasta)

1. Syyttäjä vaati Mäelle rangaistusta eläinrääkkäyksestä, eläintenpitokieltoa ja rangaistusta kavalluksesta.

2. Mäki kiisti syytteet ja on kertonut ottaneensa kissan alun perin lemmikiksi ja lopettaneensa sen, koska oli tullut sellaisiin ajatuksiin, että lemmikkien pitäminen on typerää ja järjetöntä. Lisäksi hän on kertonut, että kissan lopettaminen oli hänelle tärkeätä, jotta hän voisi rituaalinomaisesti puhdistautua lemmikin pitämiseen liittyvästä itsepetoksesta. Mäki on kertonut, että hänen tarkoituksensa oli ollut tappaa kissa keskikokoisella kirveellä yhdellä iskulla kipua sen kummemmin tuottamatta. Ensimmäinen isku oli osunut kissan niskaan. Osuma ei ollut ollut hyvä, mutta kissan selkäranka oli mennyt poikki. Kissa oli kaatunut kyljelleen ja Mäki oli iskenyt mahdollisimman nopeasti uudelleen kaulan sivuun. Mäki on kertonut olevansa varma, että kissa oli kuollut jo toisen tai kolmannen iskun jälkeen. Mäki on edelleen kertonut, että kissan pää oli kokonaan irronnut vasta ehkä viidennen iskun jälkeen, mutta kissa oli nytkähdellyt vielä sen jälkeenkin. Mäki on katsonut syyllistyneensä vain sopimusrikkomukseen.

3. Näyttö: Raastuvanoikeus on katsonut kissan lopettamisesta kuvatun videonauhan. Videofilmin perusteella laaditun kaupungineläinlääkärin lausunnon mukaan kissan lopetus on suoritettu pienikokoisella veistokirveellä lyömällä teräpuolella niskaan ja kaulaan ainakin 6-7 lyöntiä. Lyönnit olivat olleet sen verran heikkoja, että kissa ei ole taintunut ja kuollut välittömästi. Ensimmäinen isku oli vaurioittanut selkärankaa ja selkäydintä sen verran, ettei kissa ollut kyennyt liikkumaan, mutta eläin ei ollut menettänyt tajuntaansa, koska päähän ei ollut kohdistunut iskua. Myöhempien lyöntien vaikutuksesta pää oli lopulta irronnut ja vasta silloin eläin oli menettänyt tajuntansa.

4. Raastuvanoikeuden ratkaisu: Raastuvanoikeus katsoo eläinlääkärin lausunnon perusteella selvitetyksi, että kissa on sitä lopetettaessa kokenut voimakasta kipua ja tuskaa. Mäen on katsottava toimineen tahallisesti.

Mitä hovioikeus päätti?
Helsingin hovioikeus tuomitsi Teemu Mäen vuonna 1991 rikoksesta "Yksin teoin tehdyt eläinrääkkäys ja kavallus" (Eläinsuojelulaki 2§ ja 15 § 2, Rikoslaki 29 luku 1 § 1, Rikoslaki 7 luku 1 §) seitsemäänkymmeneen päiväsakkoon. Lisäksi Mäki velvoitettiin maksamaan HESYlle 700 markkaa korvausta anastetusta omaisuudesta ja HESYn oikeudenkäyntikuluja 1000 markkaa. Mainittakoon, että Teemu Mäki ei maksanut lain velvoittamia korvauksia omaehtoisesti. Maksut jouduttiin hakemaan ulosoton kautta.

Videolla Teemu Mäki masturboi silvotun kissan ruumiin päälle. Elokuvatarkastamon päätöksen mukaisesti Mäen kissantappovideon esittäminen kokonaisuudessaan on kielletty.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

hgsd

5.6.2004 14:07

[LAINAUS]goblin798 kirjoitti 04.06.2004 klo 22:23:

Miten teille pölkkypää pop-ihmisille voisi takoa päähän se miten pientä yksi kissan tappaminen on verrattuna siihen mitä länsimainen kapitalismi tekee köyhien maiden väestölle? Se on nimittäin aivan samanlaista murhaamista. Ihmiset kuolevat nälkään, koska epäreilu maailmankauppa estää rahan kulkemisen köyhiin maailman kolkkiin. Ai ei kiinnosta vai kun pitää mennä ostamaan se Kill Billi?
Miten ihmiset saataisiin ajattelemaan omilla aivoillaan?[/LAINAUS]

Kyllä minua ainakin kiinnostaa em. asiat ja tulen myös tulevaisuudessa vaikuttamaan niihin työlläni. Ei se silti tarkoita sitä, että saamme kohdella muita luontokappaleita miten huvittaa.
Jos raakuus on sitä luokkaa, että kykenee tappamaan huvikseen elävän ja tuntevan eläimen (joko suoraan tai välikäsien kautta), kykenee varmasti ainakin ajatuksen tasolla tekemään saman ihmisellekin.
Ei eläinten olemassa olon kunnioittaminen ole pois maailman tilanteen ja ihmisoikeuksien tärkeyden tiedostamisesta.
Täydellisyyteen tuskin kukaan kykenee. Siksi myöskään minä en matkusta maapallon toiselle puolelle polkupyörällä, jos aikaa on vain muutama kuukausi. Mutta helpointa on varmaankin aloittaa elämän kunnioittamisesta ruohonjuuritasolla. Sen kissan tappo ei kuitenkaan ehkä pelastanut yhtään ihmishenkeä.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

staminalix

5.6.2004 15:58

Mäen oman puolen kissantappotarinasta voi lukea osoitteessa www.teemumaki.com.

Luin itse koko roskan ja mies on yhä mielestäni henkisesti sairas. Hyppii aiheesta toiseen ja tekstiäkin riittää kyllä ihan joka maailman vääryydestä.

Saanko siis vaikkapa suolistaa oman kissani, koska syöväthän ihmiset lihaa ja metsästävät. Niin ja koska kissanruokapurkkini hinnalla joku ihminen voisi elää kehitysmaassa viikon kauemmin. Huh hah hei.

City-lehteen olen erittäin pettynyt. Haastattelija voisi yhtä hyvin jutella säästä herra Mäen kanssa. Ei ketään kiinnosta mitä musiikkia herra Mäki kuuntelee ja missä käy salilla. Kansa haluaa nähdä Mäen vastuussa teoistaan. Pari sataa euroa sakkoja ei mielestäni ole riittävä rangaistua. Apurahat pois ja hoitoon tämä mies.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

paviaani

5.6.2004 17:32

[LAINAUS]goblin798 kirjoitti 04.06.2004 klo 22:23:

Miten teille pölkkypää pop-ihmisille voisi takoa päähän se miten pientä yksi kissan tappaminen on verrattuna siihen mitä länsimainen kapitalismi tekee köyhien maiden väestölle? Se on nimittäin aivan samanlaista murhaamista. Ihmiset kuolevat nälkään, koska epäreilu maailmankauppa estää rahan kulkemisen köyhiin maailman kolkkiin. Ai ei kiinnosta vai kun pitää mennä ostamaan se Kill Billi?
Miten ihmiset saataisiin ajattelemaan omilla aivoillaan?[/LAINAUS]

Vittu, mee sä sinne gobliniin kattomaan projektitulokses. Mäki perustelee kissan tappamista taidetarkoituksiin sillä, että tappavathan ihmiset eläimiä jatkuvasti safkaksi. Vikana on vaan se, että tuolla logiikalla ihmisen tappaminenkin voisi olla taidetta; tappavathan jenkitkin hemmoja öljyn takia.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Miig

5.6.2004 19:15

Kylla yksi kissimirri aina kymmenta koyhaa vastaa. Maailma olisi parempi paikka jos Afrikan antaisi kuolla nalkaan ja istuttaisi paikalle kissoja. Elavatkin lyhyempaan ja tekevat ITSE jotain ruokansa eteen.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Antifasisti

5.6.2004 19:34

Maailman nälkäiset voisivat ruveta pikkuhiljaa tekemään itse itsensä eteen duunia. Rukoilemalla ja varjossa istukelemalla ei kouraan tipahda edes sitä Allahin paskaa.

En enää anna senttiäkään YK:lle. Länkkäreiden perustamat tennaritehtaat onneksi tarjoavat muutamille kehareille jonkinlaisen toimeentulon.

Teemu Mäki muuttakoon vaikka Sudaniin ja sitten vaan toopelta passi pois.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

halvallamenee

5.6.2004 21:29

Naurettavaa perustella, etta kissan tappaminen on oikein, koska maailmassa tapetaan niin paljon ihmisia.
Jos ei ole muita keinoja tuoda epakohtia esille kuin kissan tappaminen, niin pitaisi varmaan vahan miettia omaa ilmaisukykyaan taiteilijana. teemu taisi vaan menna sielta, missa aita on matalin.

teemu myos valittaa ylikansallisten yhtioiden halvan tyovoiman kaytosta. entas ne valtavan pornoteollisuudenalan tyontekijat, neko ei koskaan tule koyhista maista eika joudu hyvaksikaytetyiksi? teemulla ei kuitenkaan ole mitaan pornoa vastaan.
- mutta ehka loppujen lopuksi onkin parempi, etta "taiteilija" runkkaa sitten pornon kuin kuolleen kissan aarella.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

hallelujaa

6.6.2004 02:11

ai jai jai. jaana rinteellä on paljon vihamiehiä/naisia toimittajien joukossa...

ai jai jai, naama esiin! kuka siellä piileksii, komerossa sanomatalon uumenissa???

taitaa olla itse herra ripley, veli-pekka lehtonen, joka lainailee rinteen city-juttuja lainasanat palstalleen aina kun punoitus käy liian kuumaksi...

rinne kirjoittaa muuten muihinkin lehtiin kuin keltaiseen lehdistöön...on aina kirjoittanut..hesariinkin aikoinaan...

kun on pieni muna on kyrväkästä kirjoitella ja ammuskella haastattelijaa puskasta, nimettömänä, eikö?

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

intohimoa

6.6.2004 02:16

hyvä juttu herättää intohimoja. tämä on sellainen.

mutta miksi epätoivoista jauhantaa 15 vuotta sitten kuolleesta

kissasta.

ovatko suomessa asiat jo näin hyvin?

katseet irakiin päin!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

USAsta

6.6.2004 07:47

On kylla helvetin hieno fiilis, ettei tarvitse enaa maksaa latiakaan veroja Suomeen. Mieluummin tuen (tuloihin nahden sinansa hyvin kohtuullisilla) veroillani esim. Irakin sotaretkea, kuin Teemu Maen kaltaista "taiteilijaa".

Ei se ole tyhma joka pyytaa rahaa, vaan se joka maksaa.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Erik Forss

6.6.2004 10:46

Tulee vaan mieleen kun paljon saarnataan miten epäoikeudenmukainen maailma on, mutta en ole nähnyt koskaan mitään mukavaa analyyttistä taideteosta kautta tutkielmaa tästä asiasta, täytyy ehkä ruveta etsimään. Kai niitä on jossain, kun siis tuntuu joskus vain siltä, että koskaan ei missään ole kunnon kokonaisnäkemystä kapitalismin ongelmista ja sellaisesta. Minä olen kyllä sitä mieltä, että kehitysmaat saisi jättää rauhaan, eikä niille tarvitse antaa mitään, sillä kyllä ihminenkin olisi mukavempi metsästää ja elää vapaasti luonnossa kuin hiiviskellä roikkumahaisena kerrostaloasunnossa, täällä se on tosin mahdotonta, mutta siellä missä sitä vielä on pitäisi se säilyttää. Tai sitten voisimme perustella sitä moraalifilosofisesti ja ajatella, että sivistys on moraalisesti ihmisille korkeinta, mutta valitettavasti sivistyksen mukana tulevat kerrostalot ja kulutushysteria, ainakin siltä osin mitä minä olen maailmasta asioita katsellut lehdistä sun muista.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

VITUTTAA

6.6.2004 11:01

KYLLÄ ELÄINRÄÄKKÄYS ON ELÄINRÄÄKKÄYSTÄ VAIKKA SE PAKETOITAISIIN MITEN JA VÄITETTÄISIIN MITÄ. KYLLÄ NÄITÄ ELÄIMEN KÄRSIMYKSISTÄ PIITTAAMATTOMIA IHMISIÄ ON AINA OLLUT, JA SELLAISIA MYÖS JOTKA SAAVAT SIITÄ OIKEIN ILOA KIEROUTUNEESEEN MIELEENSÄ. ONPA YHTEISKUNTA NYT KEHITTYNYT, KUN TÄTÄ OIKEIN APURAHOILLA TUETAAN YHTEISKUNNAN PUOLESTA, HELVETTI.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

haeh

6.6.2004 12:40

Kyllä se meidän "sivistys" on jo kauan sitten saavuttanut kehitysmaat, ensimmäisenä kolonialismin muodossa. Vähän eri asia onkin se, mitä mahdollisuuksia epätasa-arvoinen maailmanjärjestys suo ihmisille, että he pystyisivät tekemään jotakin elantonsa eteen. Kysehän ei ole vaan ruuasta ja sen loppumisesta.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

karpela

6.6.2004 12:55

kulttuuriministeri tanja " seksi ja väkivalta pois tv:stä " karpela, moralistimimmi par excellence!

kysymys: mitä rattijuoppo tanja teki viisitoista vuotta sitten, kun teemu paukutteli taiteen rajoja tappamalla kissan liian tylsällä kirveellä?
vastaus: heilasteli peter nygårdin kanssa ja sai rahaa iltapäivälehdissä sukkanauhoissa huoraamisesta.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Valheita

6.6.2004 14:58

Kun kaksi narsistia kohtaa toisensa, Rinne ja Mäki, syntyy "journalismia", jossa faktat ovat sivuseikka.

Rinteen "kysymys" poimii "faktansa" suoraan Teemun kotisivuilta:

"Kiasman johto perusteli teoksesi siirtämistä Kuvataiteen Keskusarkistoon sanomalla: Jollain tavalla tämä keskustelu on saatava loppumaan. Pulina ei ollut sponsoreiden mieleen. IBM ja Nokia ottivat yhteyttä ja kertoivat kohun vaarantavan mahdollisen yhteistyön."

Mikään tästä ei pidä paikkaansa.

Kiasman johto on perustellut päätöksensä aivan toisin. Sponsorit eivät painostaneet. Nokia ei edes ole Kiasman sponsori.

Oikaiskaa edes selvät virheet!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Egoiste

6.6.2004 15:07

Chanelin Egoiste tuoksuu, Rinne huohottaa "valkoisen neekerin" tanssijan ryhtiä, keinuvaa askelta...

Niinpä. Kuten jutussa seisoo, "Teemu Mäki törmää Kiasmassa keski-ikäiseen naisihailijaan."

Juttu on häpeäksi City-lehdelle.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

eleusis-hki

6.6.2004 15:13

Hyvä haastattelu!

Itse en ole edes taiteilija, mutta ymmärrän hyvin teemat, mitä esimerkiksi Teemu Mäen töissä ajetaan takaa. Joku näppärä saattaa sanoa, että en ymmärrä taidetta, mutta millä tavalla tämä henkilö pystyy ymmärtämään sitä paremmin? Uuspuritaanisen moraalin avulla?

Jatkakaa.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Altan

6.6.2004 15:17

Taiteilija Osmo Rauhala kirjoittaa:

"Maailmalla on taidepiireihin pyritty muun muassa autenttisilla kuvilla taiteilijan harrastamasta kidutuksesta. Taideyhteisö on kuitenkin sulkenut portit näiltä yrityksiltä alkuunsa. Toistaiseksi Suomi on ainoa tiedossani oleva maa, jossa tämänkaltainen taiteilija on nostettu kansalliseen menestykseen."

City pönkittää Mäen mediaseksikkyyttä, oksettavan kritiikittömästi, yksisilmäisesti ja täydellisen tietämättömästi

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Choko

6.6.2004 15:34

Miksi City levittää valheita? Kuten tänään Raoul Grünstein kirjoittaa Hesarissa Mäen teosta EI siirretty museon kokoelmista "sponsorien painostuksesta". On tämä jo aikaisemminkin selvitetty. Eikö Rinne lue lehtiä? Vai haluaako Citykin tehdä Teemu-boysta messiaan ja kaltoin kohdellun neron - mies muuten elää ja matkustelee Afrikkaan valtion apurahoilla elikkäs meidän fyffellä! Eli se siitä hänen kaltoin kohtelustaan!!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

vitalistikissa

6.6.2004 16:00

Jaahas Mäki on siis Vitalistikissa.

"Vitalismi tarkoittaa eloisuuden tavoittelua.” Jos Mäki tavoitteli eloisuutta kiduttamalla hän on tyhmempi kuin luulin, ja sairaaksi hänet jo tiedänkin, juttu vain vahvisti käsitystäni patologisesta valehtelijasta

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

tekotaiteilija

6.6.2004 16:02

[LAINAUS]Sammaleinen kirjoitti 04.06.2004 klo 12:58:

Sairas mies, sairas haastattelija, sairas City että viittii edes haastatella mokomaa tekotaitelijaa. Ei heru ymmärrystä meikäläiseltä.[/LAINAUS]

Olen sanasta sanaan samaa mieltä.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Halonen

6.6.2004 16:25

Loistava artikkeli!!

Sai tekopyhän lukijan älähtämään ;)

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Egoiste

6.6.2004 16:31

Tekopyhä on Teemu, joka kääntää mustan valkoiseksi ja valkoisen mustaksi oman narsisminsa nimissä. Hän keksi vasta myöhemmin *teorian* jolla perusteli muka tekoaan ja nyt tähän hölynpölyyn ovat hurahtaneet jotkut - onneksi harvat - *taiteelliset ajattelijat*. Höh!

Potaskaa ja tekopyhää pyörittelyä koko Cityn juttu mutta kohteensa ja tekijänsä näköinen toki.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Itsepetosta

6.6.2004 16:45

Mitä siis *oikeasti* tapahtui:

(Ote raastuvan oikeuden päätöspöytäkirjasta):

"Mäki on kertonut ottaneensa kissan alun perin lemmikiksi ja lopettaneensa sen, koska oli tullut sellaisiin ajatuksiin, että lemmikkien pitäminen on typerää ja järjetöntä. Lisäksi hän on kertonut, että kissan lopettaminen oli hänelle tärkeätä, jotta hän voisi rituaalinomaisesti puhdistautua lemmikin pitämiseen liittyvästä itsepetoksesta."
Lähde: Hesyn tiedote http://www.hesy.fi/info/tiedote210504.htm

Kysymys: Millainen ihminen on ihminen jonka pitää "rituaalinomaisesti puhdistautua lemmikin pitämiseen liittyvästä itsepetoksesta"????

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Parodiaa

6.6.2004 16:51

Rinteen taiteilijasuvun lahjattomaan haaraan kuuluva kynäilijä parodioi itseään. Niinhän? Sehän varmaan oli tarkoitus? Olihan, olihan?

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Eskil

6.6.2004 16:58

"Taitelija" Mäeltä saatiin rääkkäystuomion sakkorahat vasta ulosoton kautta. Mies maksoi, olihan niitä apurahoja.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

vaanjaonnea

6.6.2004 17:51

Ottaisin lapselleni kummiksi mieluummin vaikka Jammu Siltavuoren kuin tämän "taiteilijan".

Olisi mielenkiintoista nähdä, miltä Teemu Mäen naamataulu näyttää muutaman kuukauden kuluttua. Se kun on nyt tuttu kadunmiehelle tv:stä ja lehdistä.

Kadunmiehen oikeustaju on usein mutkattomampi kuin lainoppineiden. Lätty saattaa vielä lätistä.

Mäen on syytä vältellä julkisia paikkoja iltaisin tai pysyä apurahojensa turvin ulkomailla, sillä pelkästään puntteja nostelemalla ei tulla katutappelijaksi.

Voipa tulla vielä itku pitkästä ilosta.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Goodbyex

6.6.2004 18:03

Ole mies Teemu ja tapa ittes!!!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

maria-80

6.6.2004 19:14

"Harva osallistuu juutalaisten tappamiseen, mutta siitä hyötyvät passiivisesti lähestulkoon kaikki. Elämäntapamme tappaa vuosittain suuremman määrän ihmisiä kuin natsien terrori. Maailmassa käytetään vuodessa niin paljon rahaa lemmikkieläinten ruokaan, että sillä saataisiin puhdasta vettä kaikille maailman ihmisille."

Tää oli vaan NIIN totta.

Sain muuten itse sähköpostitse addressin allekirjoitettavaksi, että vastustakaa teoksen ostamista Kiasmaan. En allekirjoittanut. Ajattelin (vaikka en tapauksesta paljon tiennyt) että tolla jätkällä on varmasti jotain sanottavaa. Hyvä että sai lukea tän haastattelun, mun ajatukset osu oikeaan.

Ja kaksinaismoralismi on niin kuvottavaa!!!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

jekeje

6.6.2004 22:12

Syy miksi jollain neekerillä ei ole puhdasta vettä johtuu siitä, että ovat nussineet siihen maahan liikaa vedenjuojia ja paskantajia.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

MOrrraakks

6.6.2004 23:26

Ja kaksinaismoralismi on niin kuvottavaa!!![/LAINAUS]

Ihanaa! Että joku jaksaa saarnata sen puolesta, että kaksinaismoralismi saataisiin kitketyksi. Kuinka turhalta nykyaika tuntuukaan, kun ihmiset paasaavat sitä ja tekevät toista. Minä olen sitä mieltä, että Herramme kristus ja Jumala ratkaisevat ongelmamme, mutta ihminen ei jaksa uskoa siihen. Moraalin pitää perustua vain ja ainoastaan jumalaan silloin saamme vapaan maailman. Totelkaa jumalaa!
Ja muistakaa Hän tietää, että kaikki ovat syntisiä.
Muistakaa lukea pyhää Raamattua. Sen sanat ovat totisinta totta, jumalan sielusta suoraan ammennetut. Eli tappakaa kissanne. Älkääkä pitäkö lemmikkieläimiä. Se on kaksinaismoraalista, ja on verrattavissa huoraamiseen.

Muistakaa, lehmä on paras eläin maailmassa ammentakaa siltä maitoa, sillä maito jos mikä on hyvää ravintoa, älkää tuhlatko varojanne surkeisiin lemmikkieläimiin, ne eivät ansaitse Ihmisen rakkautta.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

TseKuevaara

7.6.2004 03:02

Taas yksi turhimmista City-lehden artikkeleista hetkeen.Jos "tavallinen" kouluja käymätön vatipää saa päähänsä etten prkle ala ostamaan kisumisukissalle enää ainuttakaan purkkia sapuskaa(surkean elintason ansiosta?) ja päättää päästää elukan päiviltään amatöörimaisella kirveen viuhuttamisella ja signeeraa homman ruikkimalla mällit saavutuksensa päälle,niin eikös normaali pulliainen saa käräjillä sakot eläinrääkkäyksestä ja passituksen mielentilatutkimuksiin?
"Suurilla" taiteilijoilla on ilmeisesti erivapauksia.
Eihän mahtavaa taiteilijaa voi passittaa psykiatrin juttusille,voi mennä vaikka valtion verovaroja hukkaan...Onneksi päättäviin elimiin valitaan älykkäitä julkkiksia jotka sallivat verovarojen valumisen Mäen kaltaisille persläville.
Palkkioksi moisesta uroteosta jatketaan apurahojen maksamista vuodesta toiseen,joiden turvin pääsee talvella suhauttamaan vaikka afrikkaan chanelin dödöt kainaloissa ja jeesustelemaan neekereiden huonoja olosuhteita valkoisen neekerin ominaisuudessa.
Erikoinen perustelu sinänsä että maailmassa tapetaan helvetisti enemmän ihmisiä vuosittain,eikä yhden kissan henki siinä paljon paina.Ei varmaan paina,mutta miten moinen älyttömyys parantaa maailmaa millään lailla parempaan suuntaan? Ainakaan kärsimys ei vähene tästä maailmasta,kun kädetön taiteilija joutuu iskemään 6-7 kertaa viatonta luontokappaletta kaulaan.
Enemmän kantaaottavampi teko olisi ollut se että hra Mäki olisi hakannut mahtavan megakyrpänsä irti sillä tylsällä kirveellä ja mieluumin ruosteisella sellaisella,leikkasihan Van Goghkin korvansa irti.Eipä tulisi ainakaan enempää kusipäisiä taiteilijoita tähän maahan tuon herran siittämänä ja pieni tulehdus ruosteisesta kirveestä olisi paikallaan tuollaiselle narsistiselle kyrvälle:)

PS.Eikös Mäki runkannut BMW:n pakoputkeen eikä mersun?

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

puuaivot

7.6.2004 11:39

miten on mahdollista,

että

TE

PUUPÄÄT

ette näe tuossa jutussa yhtä kattia LAAJEMPAA KUVIOTA??? KUKAAN ei paasaisi noin IHMISEN puolesta

BAMBI sukupolvi tappaisi Teemu Mäen...HÄVETKÄÄ PERKELE

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

tsetsenia

7.6.2004 11:47

Jep. Lähtekää eläinystävät jo mielenosoitusmarssille
taiteilija Teemu Mäen teloittamisen puolesta!
Julkinen teloitus ei riitä, pitää kiduttaa!

Teillä näyttää olevan kannattajia, miksi löhöätte kotisohvalla VIHAAMASSA kun voisitte ryhtyä pehmeistä sanoista tekoihin?

SANANVAPAUS ei näytä olevan susirajalla kovassa kurssissa. Tappakaa saman tien Rinne, VÄÄRÄLLÄ asenteella ( siis ei teitä miellyttävällä ) loistojutun tehnyt journalisti.

Kuka organisoi? Karpela, rattijuoppo ministeri!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

tollot

7.6.2004 11:49

TOLLOT

VIATON LUONTOKAPPALE

KISSA ON

PETOELÄIN

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

RuskeaKieli

7.6.2004 12:27

Tämän paskan jutun kirjoittaja myhäilee tyytyväisenä runsaasta palautteesta tyyliin - 'hyvä juttu herättää tunteita laidasta laitaan'. Voisiko tämän paskan jutun kirjoittaja kuitenkin miettiä edes hetken mitä, miksi ja ennen kaikkea, miten jutun kirjoitti? Miksi nostaa jalustalle henkilö, joka sitä ei ansaitse? Miten on mahdollista ns. kokeneelta journalistilta täydellisen kritiikitön lähestymistapa?

Jos jonkun mielestä on ok tappaa kissa ja runkata sen päälle 'taiteen nimessä' / 'herättääkseen keskustelua isoimmista asioista', niin mitä siihen voi normaali kaduntallaaja enää sanoa?

Kaksinaismoraalista paasaavat saisivat katsoa myös peiliin. Keskustellaan asioista asioina, teoista tekoina. Minulle jäi jäljelle vain kaksi simppeliä kysymystä 'taiteilijalle': Eikö todellakaan mielestä löytynyt muuta tapaa nostaa todellinen kissa pöydälle (anteeksi ilmaus)? Eikö löydy pätkän vertaa katumusta?

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

cityville

7.6.2004 12:37

Eiko se viesti menisi paremmin perille kirvestamalla afrikkalainen naishenkilo ja vetamalla ne mallit sen paalle?

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

prollos

7.6.2004 13:22

Mitäpä tuolla kissalla väliä, mitäpä Mäelläkään. Eipä Rinnekään paljon kiinnosta. Lähinnä ihmetyttää se, miten puntilla käynyt mies ei ole kirveellä osannut yhdellä iskulla nirhata kissaa. Kundi pois reservistä, ettei joudu pinteeseen tositilanteessa.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Menijo

7.6.2004 14:09

Teemu Mäki-filosofiaa:

"Niin kuin sitä kuollutta kattia hävettäisi, että sen imago menee. "

Ei mennyt katilta imago. Meni Mäeltä.

Ja tämän jutun myötä myös City-lehdeltä.

Mutta hävetähän te ette osaa?

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Kliinikko

7.6.2004 14:12

Muualla sivistyneessä maailmassa eläintä kiduttanut ja raadon päälle runkannut olisi toimitettu kiireesti psykiatriseen hoitoon.

Sairasta ko. käytös on ihan sanan kliinisessä mielessä.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Mma

7.6.2004 14:15

[LAINAUS]Kissanpuolesta kirjoitti 04.06.2004 klo 15:56:

Pettynyt!! Mitä helvettiä te haastattelette tuollaista idioottia? Ketä kiinnostaa mitä joku Mäki tekee ja missä asuu ja mistä ostaa paitansa? Aivan kuten edellä sanottiin, erinomaista perseennuolentaa City-lehdeltä mutta ei kiinnosta.[/LAINAUS]

Totta turiset. Cityllä ovat nyt aiheet loppuneet.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

liberte

7.6.2004 15:20

eläköön

eläinsuojelunatsien harjoittama sananvapauden rajoittaminen?

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

moraalinrajall

7.6.2004 15:47

Hyvä että joku uskaltaa tehdä taidetta omilla ehdoillaan, eikä jonkun "maailma on suloinen paikka jossa ei ole kärsimystä ja julmuutta" ideologistin ehdoilla. Lihapakettia kaupasta ostava normaali jurpo ei ehkä ole tullut ajatelleeksi että sika on tapettu häntä varten, ja ei itse edes varmasti pystyisi samaan ja luultavasti maajussi on vielä runtannut teurasautoon läksiäisiksi possua perseeseen.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

voiturhuus

7.6.2004 15:53

Jos se Mäki on niin turha kaveri ni miksi siitä pitää puhua. Tollaset aivottomat paskakasat katoaa parhaiten kun niistä ei välitä. Ei vois vähempää kiinnostaa kissantapot kun asia on jo oikeudessa hoidettu, unohtakaa koko äijä. Mediat vaan käyttävät sitä energiaa minkä ihmiset tuhlaavat kaverin vihaamiseen nostamaan myyntiä. Kaikki puhe ja tappelu Mäen oikeudesta tehdä 'taidetta' haluamallaan tavalla vain nostaa hänen medianäkyvyyttään. Boikotti ja jäätävä hiljaisuus on paras vastaus. Tunnettu tosiasia on että shokkiefektillä on helppo hakea julkisuutta, en vaan tajua miksi kaikki menevät vanhaan helppoon.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Halonen

7.6.2004 15:54

[LAINAUS]prollos kirjoitti 07.06.2004 klo 13:22:

Mitäpä tuolla kissalla väliä, mitäpä Mäelläkään. Eipä Rinnekään paljon kiinnosta.[/LAINAUS]

Kovastippa tuntuu kiinnostavan. ;)

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

mental_marie

7.6.2004 16:26

minun piti kirjoittaa jotain nasevaa, mutta olenkin nyt jotenkin sanaton...

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

oikokaa

7.6.2004 19:17

[LAINAUS]Valheita kirjoitti 06.06.2004 klo 14:58:

Kun kaksi narsistia kohtaa toisensa, Rinne ja Mäki, syntyy "journalismia", jossa faktat ovat sivuseikka.

Rinteen "kysymys" poimii "faktansa" suoraan Teemun kotisivuilta:

"Kiasman johto perusteli teoksesi siirtämistä Kuvataiteen Keskusarkistoon sanomalla: Jollain tavalla tämä keskustelu on saatava loppumaan. Pulina ei ollut sponsoreiden mieleen. IBM ja Nokia ottivat yhteyttä ja kertoivat kohun vaarantavan mahdollisen yhteistyön."

Mikään tästä ei pidä paikkaansa.

Kiasman johto on perustellut päätöksensä aivan toisin. Sponsorit eivät painostaneet. Nokia ei edes ole Kiasman sponsori.

Oikaiskaa edes selvät virheet![/LAINAUS]

Samaa mieltä: syytä olisi oikoa valheet

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

JklA

7.6.2004 20:07

[LAINAUS]RuskeaKieli kirjoitti 07.06.2004 klo 12:27:

Jos jonkun mielestä on ok tappaa kissa ja runkata sen päälle 'taiteen nimessä' / 'herättääkseen keskustelua isoimmista asioista', niin mitä siihen voi normaali kaduntallaaja enää sanoa?
[/LAINAUS]

On helvetin surullista, että nykyään tarvitaan jotain tämän tasoista ennen kuin ihmisten perseet saadaan ylös penkistä ja suu auki. Joka päivä näkee uutisissa kun jenkki tai irakinneekeri kuolee sodassa, mutta sehän nyt 'on ihan normaalia'...(?!?!)
Yks vitun hailee jollekkin kissalle tai 'vittu-että-mä-osaan-ajatella' Mäelle/Rinteelle, näitähän aina löytyy. Että kaikki me normaalit kaduntallaajat voitaisiin opetella ilman näitäkin ottamaan vähän etäisyyttä siihen omaan napaan ja ajattelemaan hetkeksi. On tämä niin kiireinen tämä maailma...

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

philos

7.6.2004 22:08

[LAINAUS]Kliinikko kirjoitti 07.06.2004 klo 14:12:

Muualla sivistyneessä maailmassa eläintä kiduttanut ja raadon päälle runkannut olisi toimitettu kiireesti psykiatriseen hoitoon.

joo mutta meillä häntä haastatellaan suurena filosofina

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Saunantaa

7.6.2004 23:03

Miksihän ne "kettutytöt" ja muut eläinsuojeluterroristit ei ota tuota eläinrääkkääjää kohteeksi ja viillä siltä torvea auki?

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

hitlerit

8.6.2004 00:37

anja snellman puhuu seuran haastattelussa asiaa: ( puhuu nimenomaan teemu mäen tapauksesta, sensuurista etc. lukekaa pahvit! )

eli: " taiteilijat vaietaan suomessa kuoliaiksi. jos taiteilija yrittää työllään kommentoida maailmaa/yhteiskuntaa/kulttuuria, vastassa on hitlerin saksan kaltainen joukkopsykoosi. "

TE OLETTE
PSYKOOSISSA. Teissä asuu pieniä Hitlereitä.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Defective

8.6.2004 12:26

Teemu Mäki vaikuttaa harvinaisen fiksulta ja selväjärkiseltä mieheltä. Useimmilla vain näyttää olevan vaikeuksia tarkastella hänen sanomisiaan objektiivisesta näkökulmasta yhden ainoan teoksen perusteella. Sitä taas kutsutaan lyhytnäköisyydeksi, tekopyhyydeksi, naiiviudeksi jne.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Halonen

8.6.2004 12:36

[LAINAUS]Defective kirjoitti 08.06.2004 klo 12:26:

Teemu Mäki vaikuttaa harvinaisen fiksulta ja selväjärkiseltä mieheltä. Useimmilla vain näyttää olevan vaikeuksia tarkastella hänen sanomisiaan objektiivisesta näkökulmasta yhden ainoan teoksen perusteella. Sitä taas kutsutaan lyhytnäköisyydeksi, tekopyhyydeksi, naiiviudeksi jne.[/LAINAUS]

Puhut asiaa.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

TOTUUS-SAIRAS

8.6.2004 14:06

Kukaan älyllisesti ja tunteellisesti terve ihminen ei kykene moiseen "taide" -videoon, se fakta.
Teemu Mäen pitää olla näiltä osin tosi sairas tapaus, mitäköhän "sairaat taiteilijat" seuraavaksi keksii, nämä Mäen puolesta puhujat/kirjoittelijat kuuluvat samaan kastiin, kuin herra Mäki.
Ymmärän taidetta monenlaista, mutta Mäen taide ei miellytä miltään osin, olkoon taulu tai mitä muuta tahansa. Jos tapaisin Mäen, voisin vain halveksien tehdä jotain..., toivottavasti hänelle ei tämän jälkeen makseta senttiäkään veromaksajien rahoja taideapurahoina

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Aivan

8.6.2004 14:10

[LAINAUS]Defective kirjoitti 08.06.2004 klo 12:26:

Teemu Mäki vaikuttaa harvinaisen fiksulta ja selväjärkiseltä mieheltä. [/LAINAUS]

Runkkaa kuolleen kissan päälle?

Thank God I'm not smart and clear-headed

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

DeLiN

8.6.2004 14:53

…ketkä eivät ymmärrä muunlaista taidetta tai elämää kuin sitä mitä pitävät omasta mielestään hyväksyttävänä, ovat oman rajoittuneen mielensä vankeja…ei kaikesta tarvitse pitää, ei kaikkea tarvitse itse ymmärtää…riittää kun ymmärtää että ihmiset eivät ole samasta muotista. ja antaa itsensä tutkia maailmaa avoimin mielin…avoimuutta…ymmärrystä…

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

vaatturi

8.6.2004 15:15

1.Tuossa Helsingin kaupungissa, jossa vaki elaa sovinnossa vain yksi tekija voi tuhota sen harmonian: Teemu Maki. Kuka tappoi kissan 15 vuotta sitten?
Ja sakset sanoo: "Niks ja naks."
"Sormet poikki yks ja kaks."
Paha vaatturi tietaa kylla
kenella on ollut vierasta ylla.

2."Vittu sinut pitaisi itse tappaa!"

3.Suomalaisille on luettu kiitettavasti iltasatunsa.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Peter

8.6.2004 15:45

[LAINAUS]Halonen kirjoitti 08.06.2004 klo 12:36:

Puhut asiaa.[/LAINAUS]

Fiksu sällihän toi Mäki on, en puolustele kissantappovideota mutta miehellä on arvot kohdallaan ja mun mielestä on tekopyhää sanoa ihmistä sairaaksi yksittäisten tekojen perusteella, ei me kukaan olla viattomia, kannattaisi vähän tutkistella itseään ja miettiä että mitä sairasta itse on tehnyt...

-BM-

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Kissa-Mies

8.6.2004 16:46

Kansa vihaa rehellisiä ihmisiä, kuten Teemu Mäkeä ja Rosa Meriläistä. Kansa haluaa julkkiksensa tarjoiltuna runsaalla rahalla, valheellisuudella ja omahyväisyydellä. Pilaatte Suomen, typerykset.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Magano

8.6.2004 22:32

Liityn näihin paheksuviin kommenttihin ja haluan sanoa vain että mitä VITTUA? Miten ihmeessä köyhät ns. kolmannen maailman valtiot ja niiden lapsityövoima liittyy eläimen kidutukseen? joko toimittaja tai haasteltava(ah niin ihastuttava mäki)olisi voinut päättää että kummasta aiheesta puhua!
Miten joku voi olla noin itsekeskeinen että luule työnsä olevan hyvä asia koska "se aiheuttaa keskustelua taiteesta". Kyllä sitä huomiota muullakin tavalla saa, valitettavasti nyt se saa sitä multakin. Se vaan halus sanoa sen säälittävällä ja uskomattoman typerällä teoksellaan että pliis huomatkaa mut, mä oon niin epävarma että mun pakko tappaa eläimiä saadakseni kiksejä! Didn't your Momma love you enough or what?? Sitten kun se vielä alkaa höpöttää jotain afrikan ihanuudesta ja siitä kuinka se löys oikean totuuden ja itsensä sieltä..Come on!!! Ihminen joka on asunut kyseisessä maan osassa voin sanoa että perkeleen TURISTI!!! Olisko kannattanut jäädä mielummin kotiin ja hoitaa tyttärtäs.Jos ihmiset tappaa kissoja ruuaksi niin miten se oikeuttaa sen oman typerän teon????!! Ne tekee sen minkä tekee ja se että viattomia eläimiä lahdataan kameran edessä huvin ja urheilun vuoksi ja sanotaan vielä taiteeksi ei ole verrattavissa! Tälläiset tekotaiteeliset itsensäoikeuttavat paskisaiset antaa kaikelle taiteilijoile kusipään leiman! Ei kaikkea voi hyväksyä taiteena vain koska joku sanoo niin!!! Seuraavaks varmaan tulee Spurguntappo videota jotka edustaa hyvinvointivaltion epäkohtia tai jotain vastaavaa ja sekin hyväksytään koska se on "taidetta". Miten joku edes voi olla noin edesvastuuton ja raaka? Vankilaan koko paska! Seuraavaks on varmaan joku sille niin rakkaista "huono-osaisita" jonka se tappaa, päälle runkkaa ja nauraa vielä räkäisesti päälle!

Kunnia ELÄIMILLE, ei ihmisille!!!!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Magano

8.6.2004 22:36

[LAINAUS]K_Kriitikko kirjoitti 05.06.2004 klo 09:44:

Olen aina ajatellut, että aseesta kannattaa poistaa varmistin siinä vaiheessa, kun taitelija alkaa puhua politiikasta. Teemu Mäen haastattelu varmisti näkemykseni.

Länsimaista kulutusta hän vertaa natsismiin ja juutalaisten vainoon. Samalla unohtuu iloisesti, että naapurimaassamme vain muutama vuosikymmen sitten tapettiin toisinajattelijat, saastutettiin alkuperäiskansojen maat ja vietiin heiltä oikeudet omilla mailla olevaan öljyynsä. Kaikki tämä tapahtui Mäen kannattaman aatteen, kommunismin, nimissä. Siinä sivussa kuoli monta miljoonaa ihmistä.

Mäki matkustelee paljon, käyttää Chanelin Egoistea ja suuria lentoyhtiöitä. Näiden kuluttaminen ei ole Mäelle ongelma, koska länsimainen riistovaltio, Suomi, myöntää hänelle taiteilija-apurahaa. Mäen toiminnassa siis kommunismi ja länsimainen konsumerismi kulkevat kauniisti käsi kädessä. Kuka kertoisi Mäelle jotain kaksinaismoralismista? Onkohan Mäelle kertaakaan tullut houkutusta siirtyä sanoista tekoihin?

Jaana Rinne ei valitettavasti kysynyt asiaa.[/LAINAUS]

HallelujaH!!!!!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

lloma

8.6.2004 22:53

Ihanaa! Että joku jaksaa saarnata sen puolesta, että kaksinaismoralismi saataisiin kitketyksi. Kuinka turhalta nykyaika tuntuukaan, kun ihmiset paasaavat sitä ja tekevät toista. Minä olen sitä mieltä, että Herramme kristus ja Jumala ratkaisevat ongelmamme, mutta ihminen ei jaksa uskoa siihen. Moraalin pitää perustua vain ja ainoastaan jumalaan silloin saamme vapaan maailman. Totelkaa jumalaa!
Ja muistakaa Hän tietää, että kaikki ovat syntisiä.
Muistakaa lukea pyhää Raamattua. Sen sanat ovat totisinta totta, jumalan sielusta suoraan ammennetut. Eli tappakaa kissanne. Älkääkä pitäkö lemmikkieläimiä. Se on kaksinaismoraalista, ja on verrattavissa huoraamiseen.

Muistakaa, lehmä on paras eläin maailmassa ammentakaa siltä maitoa, sillä maito jos mikä on hyvää ravintoa, älkää tuhlatko varojanne surkeisiin lemmikkieläimiin, ne eivät ansaitse Ihmisen rakkautta.[/LAINAUS]

MITÄ VITTUA??!!!Kyllä se sun rakas Jumalas ne kissatkin loi!! Sekö muka hyväksyis niiden rituaalin omaisen tappamisne!!?? Eiköhän se Mäenkin teko ollut synti! (Vihje vihje.."ÄLÄ TAPA"!)

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

numbskull

8.6.2004 22:58

[LAINAUS]puuaivot kirjoitti 07.06.2004 klo 11:39:

miten on mahdollista,

että

TE

PUUPÄÄT

ette näe tuossa jutussa yhtä kattia LAAJEMPAA KUVIOTA??? KUKAAN ei paasaisi noin IHMISEN puolesta

BAMBI sukupolvi tappaisi Teemu Mäen...HÄVETKÄÄ PERKELE[/LAINAUS]

Helvetti KYLLÄ Ihmniset on saastutanut kaikki paikat johon on mennyt joten tapetaan kaikki isemme niin maailma on parempi paikka! IHMISET ON PERSEESTÄ!!!!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

lechat

8.6.2004 23:53

[LAINAUS]Kissa-Mies kirjoitti 08.06.2004 klo 16:46:

Kansa vihaa rehellisiä ihmisiä, kuten Teemu Mäkeä ja Rosa Meriläistä. Kansa haluaa julkkiksensa tarjoiltuna runsaalla rahalla, valheellisuudella ja omahyväisyydellä. Pilaatte Suomen, typerykset.[/LAINAUS]

NIIN NIIN NIIN TOTTA, KISSa-MIES, Julkisuus on puhtoinen paikka....

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Just_niin

9.6.2004 09:04

Okei, taiteilijoilla on sananvapaus... Kissan saa tappaa sananvapauden nimissä. Tosin siitä pitää kärsiä tuomio (huimat sakot). Mun mielestä paljon vaikuttavampi taideteos olisi sellanen, että joku ihminen tapettais, esim. Mäen tytär ihan vaikka vaan protestoimaan maailman väestönkasvua. Tietty siitäkin joutuisi kärsimään rangaistuksen, onhan ihmisen tappaminen laitonta kuten myös eläimen kiduttaminen. Mutta sitten kun olisin päässyt vankilasta, olisiko kaikki sovitettu? Pidettäisiinkö minua taiteilijana, jolla on paljon sanottavaa, joka on herättänyt keskustelua?

Veikkaanpa, että minut leimattaisiin täysin hulluksi. Eihän ihmistä voi tappaa taiteen nimissä. Miksi sitten eläimen voi?

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Kuluttaja

9.6.2004 11:32

En halua puuttua Mäen persoonaan tai muutenkaan tyypillistä City-tasoa edustavaan artikkeliin.

Sen sijaan on jo pidempään ihmetyttänyt, että videon mediakseen valinnut taiteilija ei osaa tai tunne sen kaikkia mahdollisuuksia.

Kissantappovideo on varmaan ihan kiva idea. Ei minulla mitään sitä vastaan ole. Ehkä vähän populistisesti shokkireaktiota hakeva, mutta muuten harmiton. MUTTA: ei kissantappovideon tekemiseksi tarvitse tappaa kissaa! Oikeasti asiansa osaavat, pätevät video- ja elokuvataiteilijat ovat tehneet jo pitkään vaikka millaisia veritekoja filmillä, oli sitten kyseessä Hollywoodviihde tai videotaide.

Voi tietysti väittää, että tietoisuus siitä, että kissa on oikeasti tapettu muuttaa teoksen luonnetta. Toisaalta tällöin voitaisiin myös väittää, että ainoastaan tositapahtumiin perustuva teatteri on oikeaa taidetta...

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

vihaaaa

9.6.2004 12:15

Paskiainen ei ilmeisesti kasita puolustuskyvyttomien (elainten, ihmisten) tappamisen merkitysta. Oliko keskitysleirien juutalaisilla saumaa tapella natseja vastaan? Oliko paskiaista 20 x pienemmalla elaimella mitaan puolustuskeinoja? Ei, mutta meilla on.

Sen sijaan, etta puhumme vain asiasta, ehdotan siirtymista sanoista tekoihin. City-lehtea en enaa lue -- mita jaana rinne keksii seuraavaksi? Saddam Husseinin haastattelu tyyliin "olisin tuonut pari kurdia tanne kuvattavaksi..." "Hitler oli hyva jatka -- sussa on sita samaa charmia..."

Ehdottaisin kaikkien artikkelista suuttuneiden ottavan yhteytta kyseisessa city-lehdessa mainostaineisiin firmoihin (etenkin niihin, joiden mainokset olivat haastattelun laheisyydessa) ja kertovansa boikotoivansa kyseisen firman tuotteita vastaisuudessa, ja esittavansa syyksi taman artikkelin, ja firman "sponsorituen" artikkelille ja sen arvoille. Jos tarpeeksi moni tekee nain, ja jatkaa taman tekemista, eikohan cityllekin valkene, milloin raja paskan ja journalismin raja on rikottu.

Itse paskiainen haluaa vain julkisuutta, ja sita kautta rahaa, jotenka kaikkien paskiaisen nayttelyiden sponsorit, yms. voivat myoskin olla kiinnostuneita kansan mielipiteista. 60 cityn lukijan kommentit paskiaista vastaan eivat asiaa miksikaan muuta, antavat paskiaiselle vain lisaa julkisuutta. (Varsinkin kun osa on selvasti paskiaisen itsensa kirjoittamia puolustuspuheenvuoroja.) Paskiainenhan ei selvastikkaan kadu tekoaan, KUN EI OLE MITAAN SYYTA KATUA. raha virtaa ja nimi pysyy loopeissa.

Entas te muut -- onko ideoita? kuinkas saamme paskiaisen katumapaalle?

Valitettavasti luin artikkelin netista, enka voi olla paikanpaalla auttamassa. Mutta, jos satutte nakemaan ko. lehden, ehka kannattaisi ottaa yksi (tai vaikka useampi :) kappale lehtea, napata siita sponsoreitten nimet, ja sitten toimittaa lehtyke suorinta tieta sille sopivaan paikkaan -- roskakoriin.

Ei lehtea = ei julkisuutta mulkuille.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

hauskuus

9.6.2004 14:35

Mutta, jos satutte nakemaan ko. lehden, ehka kannattaisi ottaa yksi (tai vaikka useampi :) kappale lehtea, napata siita sponsoreitten nimet, ja sitten toimittaa lehtyke suorinta tieta sille sopivaan paikkaan -- roskakoriin.

Ei lehtea = ei julkisuutta mulkuille.[/LAINAUS]

Totuus on että ihmiset ei halua eikä aio lakkauttaa city lehteä, koska rakastaa tälläisia tunteita kohahduttavia juttuja. Vaikka ne kuinka valittais ja raivostuis niin just sen takia ne sitä lukee. Veikkaanpa vain että kyseinen city on yksi kaikkien aikojen menestyneimmistä.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

eika

9.6.2004 16:24

[LAINAUS]moraalinrajall kirjoitti 07.06.2004 klo 15:47:

Hyvä että joku uskaltaa tehdä taidetta omilla ehdoillaan, eikä jonkun "maailma on suloinen paikka jossa ei ole kärsimystä ja julmuutta" ideologistin ehdoilla. Lihapakettia kaupasta ostava normaali jurpo ei ehkä ole tullut ajatelleeksi että sika on tapettu häntä varten, ja ei itse edes varmasti pystyisi samaan ja luultavasti maajussi on vielä runtannut teurasautoon läksiäisiksi possua perseeseen.[/LAINAUS]

En syö lihaa joten minua on turha väittää tekopyhäksi. Milloin mistä tahansa teosta tuli taidetta? Maailmassa on paljon pahaa ja monet huippu taideteoksista kuvaavat sitä osuvasti ja traagisesti. Taiteen ei tulisi kuitenkaan luoda lisää pahuutta. Murhaaminen ja runkkaaminen ei ole taidetta.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

jask2

9.6.2004 18:32

Kommarit on tylsiä, kissantappajakommaritkin.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

taiteilijako

9.6.2004 18:36

Oiskohan se taidetta jos joku potkisi Teemu Mäeltä hampaat sisään ja runkkaisi sen naamalle?

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Halonen

9.6.2004 20:41

[LAINAUS]hauskuus kirjoitti 09.06.2004 klo 14:35:

Mutta, jos satutte nakemaan ko. lehden, ehka kannattaisi ottaa yksi (tai vaikka useampi :) kappale lehtea, napata siita sponsoreitten nimet, ja sitten toimittaa lehtyke suorinta tieta sille sopivaan paikkaan -- roskakoriin.

Ei lehtea = ei julkisuutta mulkuille.[/LAINAUS]

.[/LAINAUS]

Voi mikä NATSI oletkaan. (Eriäviä mielipiteitä ei suvaita. Ei edes perusteltuja. Vain sellainen keskustelu ja julkaisut ovat sallittuja mitkä MINUSTA tuntuu hyvältä. Kaikki jotka ovat eri mieltä pitää KUOLLA. Teemu Mäen tulee KUOLLA.)

- Pitäisiköhän alkaa huolestua, että suuri enemmistö näyttää olevan tätä mieltä??

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Slip

10.6.2004 01:55

Ikävää, että hänellä on lapsi. Täytyy olla todella sairas, jotta pystyy tälläiseen tekoon. Sitten tekopyhänä puhutaan maailman pahuudesta ja todetaan, ettei sillä kisun kuolemalla nyt mitään väliä ollut. Julkisuus ja ahneus on yllättävän suuri motiivi tälläiseen, ei mikään ´keskustelun herättäminen´. Olen pettynyt City -lehteen. Juuri tällä tavoin sairaalle ihmiselle annetaan juuri sitä julkisuutta mitä hän haluaa. En usko, että kissan silpojalla voisi olla mitään sanottavaa, joka minua kiinnostaisi.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Kaisla81

10.6.2004 11:58

Kun teemua on pantu alulle, on tainnu lorahtaa aika lailla kusta mukaan.

Säälittävää City....

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

ihmejakumma

10.6.2004 12:44

[LAINAUS]goblin798 kirjoitti 04.06.2004 klo 22:23:

Miten teille pölkkypää pop-ihmisille voisi takoa päähän se miten pientä yksi kissan tappaminen on verrattuna siihen mitä länsimainen kapitalismi tekee köyhien maiden väestölle? Se on nimittäin aivan samanlaista murhaamista. Ihmiset kuolevat nälkään, koska epäreilu maailmankauppa estää rahan kulkemisen köyhiin maailman kolkkiin. Ai ei kiinnosta vai kun pitää mennä ostamaan se Kill Billi?
Miten ihmiset saataisiin ajattelemaan omilla aivoillaan?[/LAINAUS]

Mitä yksi kärsivä ihminen sitten merkitsee? Mitä muutaman juutalaisen teloittaminen merkitsee globaalissa mittakaavassa? Ei mitään muuta kuin että omaa lajia vastaan kohdistuva väkivalta saa meidät tuntemaan itsemme avuttomiksi; mikä estää, ettei se tapahtuisi myös minulle? Sosiaalinen kontrakti on meidän kaikkien eduksi. Eläinten kanssa meillä ei ole tarvetta tätä tehdä.

Ei se ole keneltäkään pois, jos pystyy tuntemaan myötätuntoa eläviä olentoja kohtaan. Millä oikeudella Mäki ryhtyy luomakunnan Hitleriksi, tai Staliniksi, jos tahdotte. Miten se auttaa kärsiviä ihmisiä, miten se auttaa ketään? Eläinten tappaminen ei ole toistaiseksi ratkaissut näitä ongelmia; eläinten tappamisella ravinnoksikaan emme pysty nälkäänäkeviä auttamaan, sillä eläinproteiinin tuottaminen on tehotonta, kuten kaikki jo tiedämme.

Jos Mäki laskisi yksi yhteen, voisi miettiä väestönkasvun merkitystä ja miettiä mitä kissan tappaminen auttaa tilanteessa, jossa ihmisten määrä on räjähtämässä käsiin. Ihmiset kuluttavat, saastuttavat ja lisääntyvät yli maapallon sietokyvyn, joten Mäki kyllä hakkasi väärää luontokappaletta.

Vastenmielistä, ja onneksi myös lainvastaista!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

ihmejakumm

10.6.2004 12:52

[LAINAUS]tollot kirjoitti 07.06.2004 klo 11:49:

TOLLOT

VIATON LUONTOKAPPALE

KISSA ON

PETOELÄIN[/LAINAUS]

Pahempi petoeläin taitaa olla ihminen. Tässä suhteessa arvostan taas Linkolaa paljon enemmän. Maailma jatkaisi radallaan ilman ihmistä; muu luomakunta on viisaampaa eikä tuhoa itse itseään.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

cucaracha

10.6.2004 13:42

Teemu Mäki on ehkä tunnetuin taiteilija, jonka selitykset omille älyttömille teoilleen ja kuvauksilleen, ovat tyystin ympäripyöreitä ja sellaisia, jotka sopivat kaikkiin tilanteisiin. Hän vertaa esimerkiksi kissan tappamista siihen, että kyllä maailmassa lehmiäkin tapetaan ruokailua varten, miksei siis kissaakin saisi tuosta vain ruskioida kuoliaaksi. Monenlainen pasifisminen ajattelumaailma korostuu hänen tekemisissään miltei tauotta. Filosofista selittelyä, suurilla teorioilla maalailtuna, sanon minä.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

poikanen2

11.6.2004 01:14

[LAINAUS]cucaracha kirjoitti 10.06.2004 klo 13:42:

Teemu Mäki on ehkä tunnetuin taiteilija, jonka selitykset omille älyttömille teoilleen ja kuvauksilleen, ovat tyystin ympäripyöreitä ja sellaisia, jotka sopivat kaikkiin tilanteisiin. Hän vertaa esimerkiksi kissan tappamista siihen, että kyllä maailmassa lehmiäkin tapetaan ruokailua varten, miksei siis kissaakin saisi tuosta vain ruskioida kuoliaaksi. Monenlainen pasifisminen ajattelumaailma korostuu hänen tekemisissään miltei tauotta. Filosofista selittelyä, suurilla teorioilla maalailtuna, sanon minä.[/LAINAUS]

Oletko ikinä ajatellut pienellä päälläsi että, pasifismilla maalailu on saanut ihmiset tajuamaan ettei kaikki sovi kaikkiin tilanteisiin. Tämän ajatusketjun ymmärtäminen vaatii vähintään omat aivot. Teemu Mäen tapauksessa ajatus ei todellakaan ole jäänyt filosofiseksi sillä se on tehty todellisuudessa.
Sarjamurhaajan epilogi:
Tapoin muurahaisen
Tapoin kultakalan
Tapoin kissan
Tapoin koiran
Tapoin ihmisen, mitä olenkaan tehnyt?

Ihminen kuolee kumminkin joku päivä, miksi sitä pitäisi pitää hengissä.

Mikseivät eläimet tee itsemurhaa?

dr. jekyll:
eläimet ovat liian alkeellisia siihen. He eivät tunne suurta paatosta. Luomisen tuskaa. He eivät ole niin itsekkäitä että kyseenalaistaisivat oman tärkeytensä universumissa. Potisivat masennusta kuinka huonoja eläimiä oikeasti ovatkaan. Siksi kaikki eläimet ansaitsevat kuolla kuten nykyihminenekin yli-ihmisen tieltä!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

EiranHerra

11.6.2004 02:42

Teemu Mäki on suuri

Pikkusielut olette pieniä

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

qwertya

11.6.2004 13:50

Mä oon aina pitäny teemu mäen töistä.
Jos mulla ois rahaa, ostaisin sen taulun, jonkun ison ja värikkään. en oo nähny tota kisuvideota, mutta hämmästyttää tosiaan sen aikaansaama suuttumus.
noi ihmiset lynkkais teemun jos ne sais mahdollisuuden. ja joku ehkä ottais lynkkauksen videolle.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Matadori

11.6.2004 16:39

Juu, kissan tappaminen on "eläinrääkkäystä", mutta entäs sen sulkeminen kerrostaloyksiöön, saati sitten sen kastroiminen? Nämä ovat ihan laillisia toimia, joiden ansiosta kissa riutuu ja kärsii takuulla pahemmin ja pitempään kuin muutaman tappavan kirveen iskun takia. Kohdistakaapa viherpiiperöt raivonne naapurin mummoon!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Kommentoi juttua

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi