Asiakaspalvelua

  • Caduceus

Tänään aamulla ahdisti jo vaille seitsemän, vaikka oli vapaapäivä edessä. Ohjelmassa oli nimittäin parturikäynnin lisäksi asiointi verotoimistossa, pankissa, vakuutusyhtiössä ja käräjäoikeuden kiinteistöosastolla, kaikki paikkoja jotka eivät varsinaisesti ole kuuluisia joustavasta ja ystävällisestä asiakaspalvelustaan. Tiesin, että näissä eri virastoissa juoksemisen takia kaupungilla vierähtäisi useampikin tunti, ja siksi syynäsin neuroottisesti sataan kertaan kaikki paperipinkat läpi, että mulla varmasti oli kaikki vaadittavat dokumentit mukanani.

Aloitin kaukaisimmasta, eli verotoimistosta, jossa ihme ja kumma ei ollut lisäkseni muita asiakkaita lainkaan, vaikka oli juuri pahimmilleen ruokatunnin aika. Herttaisesti hymyilevä nainen palveli minua heti, selitti kysymäni asian juurta jaksaen ja tulosti vielä tarvitsemani lomakkeen mulle käteen valmiiksi sen sijaan, että olisi tiuskaissut sen löytyvän netistä. Hyvän juhannuksen toivotuksien saattelemana astuin ulos virastosta pää hieman pyörällä asian hoitumisen helppoudesta. Aikaa oli kokonaisuudessaan mennyt ehkä 10 min jos sitäkään.

Seuraavaksi oli listalla vakuutusyhtiö, joiden olen kantapään kautta oppinut olevan varsinaisia tapauksia mitä terveen järjen käyttöön tulee. Täälläkin sain heti tarkastaa käsityksiäni, sillä ripeästi ja ystävällisesti minua palvellut virkailija ilmoitti asiani hoituvan ja mulla meni tiskillä ehkä kaksi minsaa.

Pankki oli sentään oma itsensä, joten maapalloni ei aivan suistunut galaksiltaan: puoli tuntia jonotusta ja tiskillä kesäapulainen, joka ei oikein ollut vielä kärryillä hommista. Mutta se, että pankissa asiat olis sujuneet joutuisasti, oliskin ollut jo aivan liikaa. Sieltä kipitin vielä käräjäoikeuteen, jossa sielläkin oli maailman ystävällisin palvelu siitä huolimatta, että heillä oli toimiston muutto pois homesaneerauksen alta, ja kaikki oli aivan mullinmallin.

Alkaakohan maailma vihdoin muuttua niin, että virallisillakin tahoilla opitaan hymyilemään?

3 kommenttia

Anonyymi

17.6.2009 17:57

Pankit on varmaan viimesiä paikkoja missä pitää jonottaa.Asiakaspalvelijoita vähennetty ja ohjattu nettiin asioiden hoito.
Kyllä välillä saa erinäisissä paikoissa rampatessa ennakkoluulojen vastaista,hyvää ja nopeaa palvelua.Paitsi just siellä pankissa..

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

piiklenarttu

17.6.2009 20:19

mä oon kans saanu tosi hyvää palveluu verovirastos ja maistraatis ja viimeks tänää poliisis – vaiks siä kyl sai jonottaa eka et pääs tiskille

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Anonyymi

5.12.2021 10:46

Täältä löydät pian seksiä, suhteita, Deittailua --> http://dating24.me

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Kommentoi kirjoitusta

Jos sinulla ei ole vielä tunnusta Cityssä tai Facebookissa, luo tunnus Cityyn. Se käy käden käänteessä ja on täysin ilmaista.

Luo ilmainen tunnus