City -lehden keskustelupalstalla kyseltiin suosikkisalaliittoteoriaa.
Kerronpa omani tässä, näin NY:n terrori-iskun kymmenvuotisuuden kunniaksi.
Kävin Pariisissa ostamassa virallisen hallituksen selvityksen 9/11 -päivästä, kun täältä ei saanut. Oli se teksti kyllä melkoista tuubaa, ja ihan oma salaliittoteoriani sai siitä muodon.
Se on:
Alkuasetelma. Vilpillä vastavalittu Bush on historian epäsuosituin presidentti, joka ei saanut edes matkata valansa vannontaan ilman kananmunasadetta. Jotain tarttis siis teherä. Kansakuntaa presidentin taakse yhdistävä katastrofi olisi onneksi sattumoisin saatavissa! Tiedetään suunnilleen ketkä terroristit aikoo mitä, ja voidaan saada tieto siitä että milloin.
Terroristien suunnitelmassa on, ikävä kyllä, laivan kokoinen aukko!
USAn ilmapuolustus on nimittäin viritetty NL:n strategisten pommikoneiden havaintaan, seurantaan ja tuhoamiseen.
Washingtonin ja New Yorkin välillä on maailman tihein ilmaliikenne jota tietysti valvoo eniten siviilitutkia, plus parinkymmenen sotilastukikohdan tutkat, yhteensä ehkä sata primääritutkaa ja sekundäärit päälle. Yhdysvalloilla on maailman eniten kehittyneitä hävittäjäkoneita kentillä ja niissä huikeat tutkat. Terroristeilla ei siis ole paljonkaan onnistumisen mahdollisuuksia!
Seuraa aivoriihi. Tutkat siis pitää saada toimintakyvyttömiksi ja hävittäjät täytyy pitää maassa reilusti yli tunnin... Onnistuuko?
Yhdestoista päivä koittaa ja neljä konetta kaapataan, aseina muutama mattoveitsi...öh? OK...ne kaapataan.
Ja, kas kummaa, tutkat eivät sitten löydäkään neljää suurta hidasta matkustajakonetta rajatulta alueelta. Yli tuntiin.
Tosin, kun kaikki muu ilmaliikenne vedetään yleiskäskyllä supervauhtia alas, niin tutkat tietävät tasan missä jokainen MUU kone on.
Mutta sitten ne ovat taas, voi voi, "osoittamassa väärään suuntaan" kuten virallinen raportti asian selittää. Kun ainoastaan rannikon merenvalvontatutkat toimivat, voi voi.
Hävittäjätkin ovat "ilman polttoainetta" tms. muutoin hiljaa kentillä ihan väärissä paikoissa, josta virallinen selvitys kertoo syyksi, että "puhelimeen ei vastattu".
Viime minuuteilla saadaan kaksi hävittäjää ilmaan, ja ne lentävät ulkomerelle, koska, voi voi, "niille ei kerrottu mihin suuntaan piti lentää". Näin ne saapuvat Washingtoniin katsomaan pelkkiä savuavia raunioita, New Yorkiin eivät lainkaan.
Minulla on vanha Valitut Palat -lehti, jossa tullipoliisi muistelee tapausta, jossa salakuljettaja hyppäsi laskuvarjolla pienkoneestaan jättäen sen ohjaajatta lentämään kohti Floridaa. Tullikone turvautui rutiinipyyntöön, ja nyt kesti peräti yli 8 minuuttia saada hävittäjä - tyhjän pikkukoneen perään. Näin siis kauan ennen v. 2001.
Virallinen USAn hallinnon selvitys kertoo että suurikin matkustajalentokone muuttuu tutkassa näkymättömäksi stealth -koneeksi ihan vain painamalla ohjaamossa transponderi napista sammuksiin. Roskaa.
Transponderi lisää ei-metallisten pienkoneiden havaittavuutta sekundääritutkassa, ja kertoo lennonjohdolle koneen tunnuskoodin ja tarkan korkeuden.
Neuvostoliiton olisikin ollut helppoa pommittaa USAa, jos sen pommarit olisivat näkymättömiä; tuskinpa ne pitäisivät transsuaan kohteliaisuuttaan päällä.
Luulisi että USA:n ei kannattaisi laittaa kymmeniä miljardeja kehittääkseen tutkassa "näkymättömiä" sotilaskoneitaan, joita serbienkin ilmatorjunta pudotteli. Sammuttaisivat vain sen hemmetin transponderin!
Ajatelkaapa suurkaupungin lentoliikennettä. Olisi hirveää, jos kone häviäisi primääritutkasta pikku transponderipurnukan mennessä rikki, tai kuskin painaessa nappia vahingossa.
Mutta onneksi primääritutkan näkyvyyteen transponderi ei vaikuta! Ennen vanhaan transpondereita ei edes ollut, ja pelkillä tutkillahan käytiin isoja sotiakin.
Turhaa höpinääkin on iskujen tiimoilta. On ihan turhaa väitellä tornien sortumisesta. Erikoisesti rakennettu talo sortuu erikoisesti.
Mitäpä me myöskään välitämme Pentagoniin törmänneestä omituisesti lähes täydellisesti kaasuuntuneesta jättiläiskoneesta,
jonka siivet moottoreineen eivät kuulemma osuneetkaan seinään, vaan menivät suppuun ja sisään siitä samasta rekka-auton ajettavasta reiästä.
Onhan se hyvä, että sen kaasuuntuneet matkustajat sentään saatiin tunnistettua sormenjäljistä.
Ja on myös ihan ymmärrettävää, että Presidentti pysyi hyökkäyksen ajan siinä samassa alakoulussa, johon hänen vierailunsa oli jo viikkoja aiemmin buukattu Valkoisen talon julkisilla nettisivuilla.
Tietenkään ei epäilty USA:n Presidentin olevan terroristien maalina, eiväthän terroristit voi olla niin ilkeitä ihmisiä...
Ja on ihan sattumaa, että Bushin perhe, joka on öljy-, muttei rakennusalalla, tuntee läheisesti kaikista maailman rikkaista perheistä juuri Bin Ladenin perheen joka asuu toisella mantereella, ja on rakennus- , muttei öljyalalla. On ihan sattumaa, että Presidentin ensimmäinen työpaikkakin oli osin Bin Ladenin perheen omistuksessa.
Näitä on turha pohtia, ne ovat hullujen pohdintoja.
Mutta tutkat ja hävittäjät! Entä se, ettei niiden puutteseen syyllisiä milloinkaan edes etsitä, saati rangaista. Muu kuin salaliitto ei riitä sitä selittämään.
9/11 -isku tehtiin Saudi-Arabiassa syntyneen ideologian innoittamana.
Ideologiaa oli jatkokehitetty ja jalostettu Saudeissa.
Isku oli saudien yläluokan rahoittama.
Sitä suunnitteli ja johti saudi, ja
lähes kaikki sen toteuttajat olivat saudeja.
Siispä sen takia hyökättiin itsestäänselvästi Saudi-Arabiaan....Eipäs, vaan kauas Afganistaniin!