Risicumin tv-mainoksessa sanotaan että keskimäärin 200 euron pikalainoilla ostettiin esimerkiksi: vaatteita, huonekaluja, matkalippuja ja ruokaa.
Mitä vittua?
Eiköhän puolet lainoista menneet viinaan! Ja sen lisäksi muihin baari-illan kuluihin (taksi, roskaruoka, kortsut). Ja muiden velkojen maksuun.
Onko huonekalut muka semmosia että ei voi paria viikkoa odottaa että saa palkan? Tai matkaliput? Eiköhän se vitunmoinen humala ole sellanen jota tekee mieli heti paikalla. Ja rohkasuryypyt = potentiaalinen pildensaanti.
Eiköhän sitä ole ihan tutkittukin että isoin osa pikalainoista otetaan baarissa tai vähän ennen baaria.
http://vaalimainos.com/index.php?option=com_content&task=view&id=539&Itemid=2
Tuolla näkyy että KTM:n tutkimuksen mukaan siis yli 60% juhlimiseen ja viinaan. Eiköhän ole melko lähellä totuutta.
Miksi mainoksessa pitää kokonaan sivuuttaa tuo yli 60%?
Koska kuulostaisi pahalta jos mainos menisi näin: "Lainoilla ostettiin esimerkiksi viinaa, alkoholia, olutta, huoria, tupakkaa, kondomeja, liukastevoidetta, Tallinnan reissuja ja pizzaa. Ja 8235 asiakkaasta yksi kertoi ostaneensa huonekalun, nimittäin parisängyn, jossa harrastaa kimppakivaa baarista iskettyjen cheerleader-kaksosten kanssa."
2 kommenttia
THW
19.2.2008 22:22
Koska mainonta on yksinomaan kuluttajien vedätystä ja manipulointia ostamaan kännihuuruisen illan viinojen lisäks yhä enemmän tavaraa mitä ne ei Todella tarvitse.
Hitto, no pikavipit pitäs lailla kieltää! (Tai ihmisten viisastuu. Toisaalta tullaan kysymykseen kuka olis kännissä fiksu?!)
Vastaa kommenttiin
Anonyymi
5.12.2021 11:06
Täältä löydät pian seksiä, suhteita, Deittailua --> http://dating24.me
Vastaa kommenttiin