Mua ärsyttää ihmiset, jotka eivät suostu myöntämään omia virheitään vaan mieluummin syyttävät muita.
Hyviä esimerkkejä on ihmiset, jotka jättävät soittopyyntöjä ja kun eivät vastaa itse puhelimeensa kun soittopyyntöön vastataan ja soitellaan annettuun numeroon, on vika aina siinä jolle on jätetty soittopyyntö jos itse ei vastaa puhelimeensa. Harvoin tällaisille tapauksille tulee mieleenkään se, että ehkä he itse eivät ole vastanneet puhelimeensa silloin kun heitä on tavoiteltu.
Palaute on aina tyylillä "jätin soittopyynnön eikä kukaan ole soittanut takaisin!!" ja hyvä ettei tulla linjoja pitkin kuristamaan. Itse kun saattaisin soittaa takaisin ja sanoa, että jätin soittopyynnön mutta en ole ollut puhelimeni äärellä enkä tiedä onko minulle soitettu takaisin. Siis jos on niin, että en ole antanut kännykkänumeroani vaan lankanumeron. Kännykästä kun näkee heti, jos joku on yrittänyt tavoitella.
Samoin viikonloppuna kiehahti, kun asiakasta pyydettiin menee vaihtamaan lippu erilaiseen härpäkkeeseen niin hän alkoi valittamaan "no siitä ei ollu mainittu mitään missään!!" Sanoin hänelle, että lippujen mukana tuli erikseen kirje jossa teitä ohjeistettiin toimimaan tietyllä tavalla. Vastaus oli vain "no en minä kaikkea jaksa lukea!" Mä en kehtaisi heittää noin edes, vaan toteisin naureskellen omaa puusilmäyttä ja menisin itseeni.
Mikä siinä on niin vaikeeta myöntää omat virheet? Ei tulisi koskaan mieleenikään alkaa syyttelee omista virheistä muita.
Mun(ja varmasti asiakaspalvelijankin) mielestä on paljon mukavampi naureskellen todeta, että olen hieman puusilmä, jos en jotain tajua ja sitä kysyn joltain asiakaspalvelijalta, kuin lähteä riehumaan että asiat on hoidettu huonosti. Jos ei sitten ole kyse siitä, että en ole ollut puusilmä vaan asiat on oikeasti hoidettu huonosti. Ei sitä turhasta viitsi syitä niskoilleen ottaa kaikista asioista.
Voi kun saisi joskus luvan kanssa vedellä tuollaisia tapauksia pitkin poskia avokkaalla <3