Etkö saanut tolkkua asiakkaan tai työtoverin viestistä? Palaveri ohi ja puolet siitä katosi jonnekin korvien välistä? Tökkiikö meilien vaihto, ja asioista jankataan ees taas?
Pohdiskelimme hiljattain Wannadolla kommunikaation haasteita ja mietimme mitä tehdä tilanteessa, jossa kollegan tai asiakkaan kanssa viestintä ei nyt sujukaan niin selkeästi kuin olit itse ajatellut.
Tulimme tulokseen, että vastuu viestistä on viestin vastaanottajalla.
Jos toinen ei ymmärrä helpolla, väännä rautalangasta. Ihan niin kauan, kunnes se rautalanka viimeinkin taipuu. Samoin sinun tulee huolehtia siitä, että ymmärrät itse saamasi viestin, tulipa se keneltä tahansa.
Hyvä muistilista viestintään kuuluukin meidän mielestämme näin:
- Kysy selvennystä, jos et ymmärtänyt - ihan niin monta kertaa, kunnes ymmärrät. Se ei ole tyhmä, joka kysyy.
- Pidä lauseesi lyhyinä ja ytimekkäinä. Joillekin toimii hyvin yksinkertainen kommunikaatio parhaiten.
- Puhelin on keksitty eli soita! Toiset kommunikoivat huomattavasti paremmin puhumalla kuin kirjoittamalla.
- Sovi tapaaminen kasvotusten, jossa voitte keskustella ja/tai selventää asiaa lisää. Toiset loistavat face-to-face kommunikaatiotilanteissa.
- Superassari Maarit
-------------------------------------------
SuperAssarit ovat Wannadon aikaan ja paikkaan sitoutumattomia työelämän vapaustaistelijoita ja ongelmien ratkaisijoita. Multityötä tekevä Wannado Oy on Irina Viitalan ja Anna Degerholmin yhdessä, vuonna 2011 perustama SuperAssariyhteisö, johon kuuluu yli 20 markkinointiviestintään, tehtävien digitalisointiin, tapahtumatuotantoon ja sihteerityöhön erikoistunutta ketterää tekijää. www.wannado.fi #SuperAssarit
1 kommentti
Anonyymi
5.12.2021 10:29
Täältä löydät pian seksiä, suhteita, Deittailua --> http://dating24.me
Vastaa kommenttiin