Sähköpostitulva, uutiskirjepinkka, viestinnän kaaos, joka lävähtää eteesi viimeistään maanantaina. Olemme erilaisten viestien pommituksessa alvariinsa.
Lähetät tärkeän viestin, ehkäpä kampanjakirjeen tärkeästä tapahtumastasi tai uusimmasta palvelusta/tuotteesta, mutta viesti ei tunnu tavoittavan yleisöään haluamallasi tavalla. Mikä meni vikaan? Miksi vastaanottaja ei avannut viestiäsi tai tutustunut siihen tarkemmin?
1. Otsikko ei kertonut mitä minun kannattaisi tehdä
”Anna äänesi lapsen oikeuksien puolesta” on otsikkona tehokkaampi kuin ”Lasten oikeuksien päivä”. Ensimmäinen otsikko kertoo viestin saajalle heti, mitä toimintaa häneltä odotetaan. Uutiskirjeiden ja sähköpostien - erityisesti markkinointiin ja informaatioon liittyen - on tarkoitus saada vastaanottajansa toimimaan viestin haluamalla tavalla. Kerro siis otsikossa vastaanottajalle heti, mitä toimintaa häneltä odotetaan.
Jos et voi viljellä verbejä otsikoinnissasi, tee otsikosta selkeä niin, että vastaanottaja tietää heti, mistä on kyse ja mitä häneltä mahdollisesti odotetaan. Mistä on kyse? Mitä on se avainasia, jonka pitäisi kiinnostaa minua siinä, mihin lähettämäsi viesti liittyy? Esimerkiksi ”Uudistamme verkkokauppaamme ekologisilla uutuuksilla” tai ”Ympään Yrittäjäviikot pureutuu aloittavan yrityksen kompastuskiviin”.
2. Viesti oli liian pitkä ja sotkuinen
Pidä viestisi aina yksinkertaisina ja selkeinä. Pääasiaan riittää kolme lausetta, jotka ovat selkeästi kirjoitettuja. Pyri siihen, ettei viestiäsi tai uutiskirjettäsi tarvitsisi skrollata alaspäin liikaa. Monet erilaiset fontit, eri värit, erilaiset kuvat ja muut visuaaliset elementit sekaisin tekevät viestistä sillisalaatin, jota vilkaistaan, mutta johon ei huvita paneutua. Sillisalaatti nimittäin on työlästä luettavaa. Minimalistisestakin viestistä voi tehdä itsensä näköisen. Muista oikeinkirjoitus!
3. Yritit liian kovasti ja lopputulos oli teennäinen
Innostuneisuus on ihanaa ja vastaanottaja on saatava kiinnostumaan viestistä, mutta liika vouhkaaminen on teennäistä. Pieni luovuuden kosketus riittää, muuten selkeä asialinja puree parhaiten. Pysy asiassa: riittää, että vastaanottaja saa tiedon siitä miksi otat häneen yhteyttä ja miksi lähettämäsi viesti saattaisi kiinnostaa heitä. Kerro viestisi ydinasiat ytimekkäästi. Lisätietoa janoavat kannattaa ohjata linkin kautta yrityksenne tai tapahtumanne verkkosivuille viestin päätteeksi.
- Superassari Maarit
-------------------------------------------
SuperAssarit ovat Wannadon aikaan ja paikkaan sitoutumattomia työelämän vapaustaistelijoita ja ongelmien ratkaisijoita. Multityötä tekevä Wannado Oy on Irina Viitalan ja Anna Degerholmin yhdessä, vuonna 2011 perustama SuperAssariyhteisö, johon kuuluu yli 20 markkinointiviestintään, tehtävien digitalisointiin, tapahtumatuotantoon ja sihteerityöhön erikoistunutta ketterää tekijää. www.wannado.fi #SuperAssarit
1 kommentti
Anonyymi
5.12.2021 10:29
Täältä löydät pian seksiä, suhteita, Deittailua --> http://dating24.me
Vastaa kommenttiin