Kaikki perussuomalaiset eivät ole rasisteja. Tämä ei silti tarkoita etteikö perussuomalaisten riveistä löytyisi muita puolueita enemmän maahanmuutto- ja monikulttuurisuuskritiikkiin naamioituneita natseja. Varmaa ainakin on, että perussuomalaisten riveistä löytyy Suomen äänekkäimmät ja tyhmimmät fascistit.
Vajaa kuukausi sitten spämmäsin kuumepäissäni persuja äänekkäästi kannattavan klaanilaisen seinälle. Kyseinen yksilö levittää perätöntä tietoa maahanmuutosta ja pommittaa viattomia sivullisia avoimen rasistisilla postauksilla. Hänen mielestään maahanmuuttajan uskonnollinen tausta pitäisi huomioida turvapaikkakäsittelyssä. Toisin sanoen: rajat kiinni muslimeilta.
Argumentoin yksityiskohtaisesti, miksi ehdotus sotii Suomen perustuslakiin kirjattua uskonnonvapautta kohtaan. Kommenttejani seurasi kansallissosialistien keskuudessa jo perinteeksi muodostunut ad hoc/vitun kommari/propagandaa, jumalauta/Mannerheim-itkuvirsi. Se vanha virsi.
On pelottavaa huomata, että näiden ihmisten kanssa ei keskustella. Järkiargumentaatio on toissijaista, kun maailmankuva on järkkymätön. Ei ole väärässäolemisen vaihtoehtoa.
Ensin argumentoituani, sitten vittuiltuani ja lopulta trollattuani keskustelussa oli mukana perussuomalaisten kunnallisvaaliehdokas, kaupungin valtuutettu, leidi FDL:n johdossa ja edellämainittu propellipää, joka näkee terroristeja ja muslimiraiskaajia kaikkialle minne katseensa kääntää. En mainitse nimi, sillä se ei ole oleellista.
Oleellista on, miten nämä ihmiset maailmankuvansa oikeuttavat ja mistä lähteistä tietonsa ammentavat. Palataanpa keskusteluun. Kunnanvaltuutettu (KV) selventää allekirjoittaneelle (T), miksi islam velvoittaa tappamaan ja esittelee samalla lähteensä. Saanen esitellä: Suomen vasta-jihad ja argumentaatio.
KV: Hyvin nuo vääräuskoiset, Kuten sinä Taneli, palavat erittäin hyvin....kanisterillinen bensaa päälle ja tikku perään, siinähän on sit kiva huudella allahin nimeä kun kaveri palaa elävältä ja sätkii ja huutaa tuskissaan. Raamatussa EI VELVOITETA murhaamaan,alistamaan ja orjuuttamaan jokaista vääräuskoista. Koraani velvoittaa tähän.
T: Usko ei vaikuta palamisprosessiin, mutta kiitos muistamisesta. Voisitko kaivaa esille sen koraanin kohdan, joka velvoittaa tappamaan?
KV: Ihan vaan Taneli tiedoksi! Muutkin osaavat lukea ja osaavta myös etsiä tietoa netistä ja arvostella tiedon paikkansa pitävyyttä.
Testataanpa väittämä. Analysoin seuraavaksi KV:n lähdetiedot ja -kritiikin.
"Eräät muslimiteoreetikot, kuten muslimiveljeskunnan pääideologeihin kuulunut Sayyid Qutb (k. 1966), puhuvatkin islamista "rauhan uskontona" viitaten juuri tuohon islamin utopistiseen lopulliseen voittoon muusta ihmiskunnasta (Islam 2007, DVD). Mutta siihen asti kunnes tuo kaukainen tavoite on saavutettu, islamin maailma katsoo olevansa jatkuvassa, jo 1400 vuotta kestäneessä sotatilassa muun maailman kanssa"
"Kun muslimit sanovat, että islamin laki kieltää tappamisen, he eivät mainitse sitä, että tällä tarkoitetaan ensi sijassa toisen muslimin tappamista, ei ihmisten tappamista ylipäätään."
Viesti alkaa lainauksella elokuvasta Islam: What the West Needs to Know. Elokuva on saanut paljon näkyvyyttä esimerkiksi ei missään. Syystäkin. Wikipedia kuvailee sitä seuraavin laatuadjektiivein: "Inaccurate, simplistic and biased and even propagandist against Islam.", "deadly dull anti-Islam propaganda piece", "If [the directors] Davis and Daly had a little imagination, they might see that the devil they're chasing isn't Islam but fundamentalism, which assumes many forms." Elokuva löytyy mm. Breivikin manifestin lähdeluottelosta.
Välissä vilahtaa ihan fakta. Sayyid Qutb on todellakin yksi muslimiveljeskunnan pääideologeista. KV palaa kuitenkin Breivikin lempileffaan siteeraamatta itse Qutbia. Tämän jälkeen hän postaa linkin vasta-jihad sivustolle ja englantilaisen islam-populisti Masud Ahmed Khanin sivuille, jotka pursuavat koraanin virkkeitä, joita Khan vihaisilla tulkinnoillaan vauhdittaa.
KV: "Mikä tekee Allahin onnelliseksi? Allah on onnellinen, kun ei-muslimeja tapetaan. Islamin lain mukaan muslimimaahan tulevat kuffarit (vääräuskoiset) ovat kuin karjaa, jonka kuka tahansa voi ottaa kiinni sotasaaliina, viedä torille myytäväksi tai tappaa", toteaa sittemmin vihanlietsonnasta ja rasismista Englannissa tuomittu muslimi oppinut Abu Hamza.
Abu Hamza al-Mazri ei ole oppinut vaan reikäpaiden aatelia. Varmaan jokainen on kuullut nimen. Vaarallinen hullu, joka tarpeeksi uhottuaan räjäytti puolet kasvoistaan räjähdeleikkejä takapihalla leikittyään ja karkotettiin Briteistä Guantamo Bayhin. Nyt mennään ns. klovniosastolle.
KV: "Muslimien on... kasvatettava lapsensa jihadiin. Tämä on suurin hyöty tilanteesta: lasten kasvattaminen jihadiin ja vihaan juutalaisia, kristittyjä ja uskottomia kohtaan; lasten kasvattaminen jihadiin ja siihen, että jihadin hiillokset syttyvät heidän sielussaan. Tämä on se, mitä nyt tarvitaan." Sheikki Muhammed Salih Al-Munajjid, MEMRI 3.4.2005.
Middle East Media Research Institute (MEMRI) on israelin amerikkalaisen Yigal Carmonin hengentuote. Carmonin "akateeminen" ura sai alkunsa Israelin sotilastiedustelusta. MEMRI tekee läheistä yhteistyötä Israelin tiedusteluelinten kanssa ja saa rahoituksensa pääosin ideologisesti samanmielisiltä valtioilta ja jenkkirahastoilta. The Guardianin Lähi-Idän kirjeenvaihtaja Brian Whitaker julkaisi vuonna 2003 avoimen kirjeen Carmonille, jonka mukaan MEMRI "poses as a research institute when it's basically a propaganda operation." MEMRIA on kautta linjan kritisoitu sidoksistaan ja tarkoituksenmukaisista käännösvirheistä. Jätetäänpä siis tämä käännös väliin.
KV: "Herrasi antoi enkeleille ilmoituksen: Minä olen teidän kanssanne. Vahvistakaa niitä, jotka uskovat. Minä asetan pelon uskottomien sydämeen. Hakatkaa poikki heidän kaulansa ja raajansa!" (Koraani 8:12) "Tässä teille; maistakaa nyt sitä! Uskottomia odottaa tulen rangaistus." (Koraani 8:14)
Seuraavat kaksi sitaattia koraanista ovat irrotettu kontekstistaan. Täältä löytyy koko tarina. http://tulevaisuus.org/koraani/index.php Tsekatkaa itse. Uskottomat ovat tässä yhteydessä vihollisia taistelutantereella. Jotta kaikki ymmärtävät: ryssä rajalla. Se, että Tuntemattomassa tapetaan ryssiä, se ei tarkoita, että naapuria pitäisi niittää sodan loputtua.
KV: "Profeetan ei sovi ottaa sotavankeja lunnaiden toivossa ennen kuin hän on suorittanut (vihollisten) teurastuksen. Te tavoittelette tämän maailman omaisuutta, mutta Allah haluaa teidän tavoittelevan tuonpuoleista. Allah on Mahtava, Viisas. (Koraani 8:67) "Mutta Allah haluaa teidän tavoittelevan tuonpuoleista", ts. heidän tappaminensa ilmentää sitä uskontoa, jota Hän haluaa ilmaistavan ja jonka kautta tuonpuoleinen on saavutettavissa. (Ibn Ishaq: 326-327)"
Kolmas sitaatti jatkaa edellisten linjalla. Talvisota ja silleen. Voimakeinona perässä on lainaus historioitsija Ibn Ishaqin Muhammadin elämänkerrasta. Vakuuttavaa, mutta ei muuta alkuperäisen sitaatin kontekstia. Muhammad vieköön, kyllähän ne kehottavat tappamaan, mutta niin kehottaa Rokkakin.
Ja kyllä raamattukin osaa. Yksi esimerkki: "Näin sanoo Herra Sebaot: Mene siis ja voita amalekilaiset, ja vihkikää tuhon omaksi kaikki, mitä heillä on; äläkä säästä heitä, vaan surmaa miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, raavaat ja lampaat, kamelit ja aasit." 1. Sam. 15:3 Eipä ole tullut pahemmin amalekilaisia vastaan.
Koraani-tulkintoja seuraa vasta-jihad-linkki. Sivuutan sen kuten aikaisemmatkin. Nämä sivut eivät ole objektiivista nähneetkään ja niihin verrattuna Halla-Ahon Scripta on tieteellinen julkaisu.
KV: Se sinun koraani asiantuntijasi lienee muslimi!? Kai tiedät, että muslimi on velvoitettu valehtelemaan uskottomalle jos se edistää islamia!
Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi, anyone? Tämä argumentti on tosi näppärä, sillä sen avulla voi sivuttaa kaikki muslimien tulkinnat islamista valheena. Ainoaa jäjelle jäävää tulkintaa luetaankin sitten palavan ristin valossa.
Muslimeilla on hieno sanonta, jos hengaat kalastajan kanssa, haiset kalalta. Tämä tarkoittaa, että seura tekee kaltaisekseen. Jos luet paskaa, suollat paskaa. Suosittelen ottamaan Breivikin manifestia vakavissaan kahlaavat vakavissaan.
Vasta-jihad perustuu propagandaan ei argumentaatioon. Osa jihadisteista tiedostaa tämän eikä välitä, mutta osa uskoo sokeasti kaiken, mitä internetissä julkaistaan ja rakentaa maailmankuvansa valheille.
Kuntavaalit lähestyvät. On tulossa iso jytky. Viimekertaisen kuntavaalijytkyn varjolla Soinin siskontyttären kaiman kännikaverit ja KV:n kaltaiset reikäpäät ratsastivat valtuustoihin ympäri maata. Perussuomalaiset eivät valikoi ehdokkaitaan (paitsi, jos ei ole kokoomustaustaa tai ihan vittu käsittämättömän kreisi).
Kaunis ajatus, mutta sen varjolla sisulaiset, patriootit ja FDL:n radikaalit valtaavat puolueen. On syytä muistaa, ketä äänestää seuraavissa vaaleissa. Äänestämällä persua persuuden takia äänestät parhaimmillaan radikaalia rasistia. Sellaista se on, kun ei ole poliittista linjaa...
E: Valtuutettu hiljenee, ylläpitäjä ei. Tätä tätiä dissaa jopa Hommaforum.
Y: Tane hei Kiitos virkistävästä linkistä :) minulla on edelleenkin oikeus valita seurani johon ei kuulu Rosvot neekerit mannet somalit ym yhteiskunnan loiset eli elätit ,mikä perkele siinä on että on luotu kuvitelma että ainoa tapa elää on--- auttaa???? elättää huijareita,jotka nauravat sinulle.
T: Ole hyvä. Sulla on kauniita ajatuksia. Mäkin valitsen aina seurani. Dösässä mun viereen ei istu koskaan spurgu, teinipissikset ei paljon samoissa ravintoloissa pyöri ja eläkeläiset ei samoja katuja rullaa. Se on sitä vapautta. Vapaus on sen kieltämistä muilta. Sä olet taas niin kartalla. Auttaa ei pidä koskaan.
Y: Vitun rasisti !!!!!
Kirjoitettaessa soi Tiiu Helinä
20 kommenttia
Anonyymi
13.9.2012 16:38
"sisulaiset, patriootit ja FDL:n radikaalit valtaavat puolueen". Hieno artikkeli ja hyvä esimerkki niistä foliohattusekopääjunteista joita ko. piireissä pyörii. Multa jäi vaan huomaamatta miten patriootit livahti tähän samaan sakkiin, pitäiskö kirjoittajan tarkastaa miten se joukko-oppi nyt menikään? ;)
Toivon että joskus kaikki loanheittäjät (puolin ja toisin) jätettäisiin omaan arvoonsa ja ne loputkin keskusteluhalukkaat löysäis vannetta ja unohtaisi sen fanatismin.
T: P.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
14.9.2012 10:21
Mielenkiintoinen postaus. Olen itse ollut aikoinani töissä Suomessa sijaitsevassa moskeijassa maahanmuuttaneiden muslimilasten opettajana, Moskeijan imaam oli muslimipiireissä iso jehu ja se, että hän palkkasi islamilaiseen yksityiskouluun suomalaisen opettajan, oli hyvä veto poliittisesti ja puhui integraation puolesta.
Harmi vaan, että lapsia opetettiin perinteisin metodein: jos puhuit tunnilla, sait avokämmenestä, Coca-Cola oli 'haram' sillä tuli Jenkeistä. USA oli 'paholainen' (sori, en muista arabinkielistä vastinetta tälle). Ja USA = länsimaat (myös Suomi).
Ylläolevassa on tietenkin kysymys fundamentalismista (maltillisemman muslimiperheen lapset yleensä käyvät ihan normaalissa peruskoulussa eivätkä islamin opetukseen ja Koraanin tulkitsemiseen keskittyneessä yksityiskoulussa), mutta miten maltilliset ja fundamentalistit sitten erottaa toisistaan? Tämäkin lafka oli näennäisen suvaitsevainen mutta suljettujen verhojen takana tapahtui kummia.
Sinä olet pokerinpelaajana riskinottaja, minun profiilistani paistaa riskien välttäminen. Siksi äänestän persuja. Miksi ottaa riski.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Taneli Hämäläinen
14.9.2012 13:56
Ainoa tapa välttää radikaalit kahvihuonekeskustelut on käydä aovointa julkista keskustelua. Kun Soini sanoo, että puolueessa ei ole radikaaleja, hän pistää dialogille stopin. Fundamentalismi syntyy ongelmista ja niitä ongelmia ei ratkota vaikenemalla. Itse ajattelin pitkään, loan heittäminen on turhanpäiväistä, mutta ei se ole. Vaikka vihainen avaus, niin avaus kuitenkin.
Patriootit tulivat mukaan ihan perstuntumalla. Veikkaan, että moni tästäkin porukasta äänestää tulevissa vaaleissa PS:ää ja ollaan rehellisiä, fascisteilla on hyvinkin läheiset verkostot ja porukka tuntuu olevan tekemisissä keskenään. Se tuli ilmi jo yllä avatun keskustelun osallistujalistasta, mutta ei siitä tällä haavaa enempää.
Se on Anttonen se pokerinpelaaja. Itse otan hallittuja riskejä enkä äänestä persuja.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
14.9.2012 17:47
^Sori, meni 2 lempibloggaria sekaisin. Mut kuitenkin. Punastus.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
14.9.2012 19:27
Hoh-hoijaa... lässyn-lässyn vaan sullekin.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
14.9.2012 20:40
Taneli - izlamisti suomalaisia viha-kategoroiva - Hämäläinen, lapsellisen suvaitsevaituutesi ja tosiasioiden kieltämisen myötä toivotamme sinulle menoa vaikka Afganistaniin tai Iraniin, siellä sinun on hyvä jatkossa olla hengenheimolaistesi kanssa.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
14.9.2012 20:47
Kylläpä olitkin nokkela kun postasit omia vastauksiasi...kelpaa paistatella.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
14.9.2012 21:45
Joo, on totta että Tanelien kanssa keskustelu on mahdotonta. Kerropa Taneli ihan omin sanoin, montako persujen uhria maailmasta löytyy ja montako löytyy uskontonsa nimissä tappaneiden?
Kyllä, fasismi (ei fascismi) ja etenkin islamofasismi on todella pelottavaa. Sen typerät kannattajat etenkin.
Muuten kyllä todella hienoa mutkat suoriksi "argumentointia". Ja koska sinun mielestäsi persulaiset ovat kossukännissä möykkääviä juntteja niin sanoisin että Jakartassa on paremmat möyhyt kuin Suomessa. Tai sitten sulla jäi peruskoulukin kesken.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
14.9.2012 21:46
""Jos luet paskaa, suollat paskaa. " kirjoittaa Taneli Hämäläinen.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
MAgrippa
14.9.2012 22:07
Eurooppaan on kiistämättä tuotu sellainen Jihad, joka näkyy metropommituksina ja mellakointina, ja jota videoilla saarnataan esim Englannin moskeijoissa.
Vastaa kommenttiinVaaliehdokkaissamme on vain kolmenlaisia suhtautumisia Jihadiin.
On Jihadia tukevia,
Jihadia vastustavia,
ja niitä joiden mielestä koko Jihad on olematon tai mitätön, eikä näin ollen aiheuta toimenpiteitä.
Kaikki nämä voivat ilmaista asiansa joko älykkäästi tai idioottimaisesti.
Jokainen äänestäjä saa valita näistä, ja se on hienoa demokratiaa.
.
Omasta puolestani voin luvata etten missään tapauksessa äänestä ikinä ketään rasistia eli rodun perusteella syrjijää.
Tosi patriootin, eli ihmisen väriin katsomattoman isänmaallisen,
aion kyllä löytää.
Vastaa kommenttiin
Anonyymi
15.9.2012 03:39
Väännetäänpä nyt Tanelille hieman rautalankaa.
On olemassa ksenofoobikkoja/uusnatseja/kansallissosialisteja/fascisteja/ties mitä ja sitten on maahanmuuttokriittisiä, kuten meikäläinen.
Tätä eroahan ei periaatteellisista syistä haluttaisi monesti tehdä, mutta näin nyt tuppaa olemaan. Tunnen itsekin viimeiseen ryhmän lukeutuvia, jopa maahanmuuttajia, maahanmuuttajien kanssa seurustelevia ja seurustelleita, ulkosuomalaisia ja ties mitä (jos nyt ihmisten taustalla edes on mitään merkitystä).
Meikäläiset uskovat liberaaliin, vapaamieliseen maailmanmenoon, kannabiksen laillistamiseen, kannatamme homoparien avioliittoja adoptioineen, lähipiiriimme lukeutuu muslimeita, entisiä vasemmistolaisia, vihreitä ja niin edelleen.
Perussuomalaisten ehdokkaiden syyttelysi "tyhmyydestä" (tai kuten myöhemmin toteat: "kreisiydestä" tai "reikäpäisyydestä") heti kättelyssä osoittaa, että sinä Taneli, et ole itsekään irtisanoutunut ad hominem-tasoisesta heittelystä. Jotenkin putoaa jutuiltasi pohja pois.
Sitäkin huolestuttavampana pidän kuitenkin sitä, että kerta toisensa jälkeen, olet ollut valmis keskustelemaan lokakaivon alimman pohjan kanssa ja tekemään sen pienen kerrostuman perusteella johtopäätöksiä. Fiksu ihminenhän ei toimisi niin, eihän?
Palaan vielä takaisin maahanmuuttokriittisiin. Meikäläisillä nyt *sattuu* olemaan ihan valideja syitä ja kokemuksia suhtautua kriittisesti nykymuotoiseen ja täysin vapaaseen maahanmuuttoon. Tuon yhden, mielestäni kohtuullisen asiallisen ja keskeisen esimerkin.
Nykymeingillä tulijoista useimmat työllistyvät huonommin kuin kantasuomalaiset. Jos paljon puhuttu "työvoimapula" (ml. eläköityminen ja ikääntyminen) haluttaisiin korjata maahanmuuton avulla, edellyttäisi se, että tulijoiden huoltosuhde olisi *parempi* kuin kantasuomalaisilla. Suomessa oleskelevista somaleista osa on ollut maassa yli 20 vuotta. Heillä huoltosuhde matelee pohjalukemissa, eikä valoa näy tunnelin päässä. (Sama tilanne on myös monilla muilla afrikkalaisilla, paitsi kenialaisilla.)
Kysynpä siis sinulta Taneli, miten korjaisit tilannetta huomioiden em. kansantaloudelliset seikat?
Saarijärven Paavo
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
15.9.2012 06:41
Eiköhän Taneli tässä sun tekstissä ja ajatusmaailmassa ammuta ihan yhtä paljon yli tuosta kirjoittamastasi asiasta kuin kritisoimasi tyypit ampuvat yli omassa asiassaan. Mutta jokainen on vapaa käyttämään elämänsä niinkuin haluaa, ainakin teet jotakin mistä näytät tykkäävän, mitä ei voi kovin monesta enää Suomessa sanoa.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
15.9.2012 07:20
Kyllä, on tässä meillä oikein blogitaiteilija, olis nyt vaan pysyny niissä matkailua koskevissa versioissa, ne sentään jollain lailla meni vaikkei nyt mitään Finlandia-palkintoaineistoa olekaan... Eipä siinä, saahan toki politiikan sotkea joka paikkaan, mutta senhän voisi tehdä jopa jonkinlaisella tyylillä.
Tuskin olen äänestämässä persuja, mutta milloinkahan ihmiset alkaisivat havahtuun suomalaisten omiinkin ongelmiin, enkä nyt puhu pelkästään spurguista. Onhan kiva aina auttaa muita, mutta mitä oikeasti hyvää saadaan aikaseks raahaamalla minimaalinen osa kriisivaltion väestöstä Suomeen...
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
15.9.2012 09:24
Sekin tässä sotkee jengiä, että jihad ei muslimeille ole terroritekoja ja älytöntä tappamista. Sen merkitys muslimille on yleensäkin henkistä ponnistelua hyvän puolesta. Muslimile jihad voi olla opiskelua, kyöhien auttamista tai vaikka lapsen synnyttäminen. Jihad voi toki myös tarkoittaa oman uskonnon puolustamista sotatilassa mutta se riippuu täysin kontekstista.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Taneli Hämäläinen
15.9.2012 13:32
Juurikin näin. Otetaan nyt es.mes. indonesia (muutkin maat, joissa islam on valtauskonto kelpaavat). Indoissa muslimiorganisaatiot tekevät helvetisti hyväntekeväisyyttä. Arjen pieniä tekoja, sanoisi Sauli, mutta tämä on sitä oikeaa jihadia. Ilman näitä organisaatioita, jotka samaan aikaan syyllistyvät ylilyönteihin, moni asia olisi huonommin. Sieltä se ruohonjuuritason kannatus kumpuaa, mutta samaan aikaan ongelma on, ettei radikalismista juurikaan käydä poliittista dialogia vaan se vaietaan kahvihuonekeskusteluiksi.
Perussuomalaiset eivät ole kossukännissä möykkääviä juntteja. Jos tarkastellaan es.mes Halla-ahon äänestäjä profiilia, suurin osa äänistä tuli jostain muualta kuin Itä-Helsingin getosta. Puolue, joka on profiloitu rasistiseksi eikä ole koskaan siitä suostunut keskustelemaan, vetää puoleensa aika monenlaista hiihtäjää. Suurin osa persuja äänestävistä ei tiedä, mikä Suomen Sisu on tai mikä sen painoarvo puolueessa on. Se on sääli. Ihmiset eivät siis tiedä mitä äänestävät ja tätä koetan avata, en syyttää persuja rasismista puolueen tasolla. Jos kunnanvaltuutettu on oikeasti näin helvetin ulkona kartalta ja todellisuudesta, kyllä se minua hieman pelottaa. Tämä ihminen tekee kuitenkin isoja päätöksiä, jotka vaikuttavat tuhansien ihmisten arkeen.
En myöskään sano, että maahanmuuttokriittisyydessä on mitään vikaa. Se kritiikki vaan perustuu lähtökohtaisesti ennakkoluuloille eikä faktoihin. Sanon, että sen varjolla moni fascisti tuo ajatuksensa esille. Olisi ok, jos kyseessä olisi lokakaivon pohja, mutta kun ei. Nyt puhutaan päätöksentekijöistä.
Paavo, meidän pitää erottaa työperäinen maahanmuutto ja pakolaiset toisistaan. Toinen on apua, toinen kansantaloudellinen muuttuja. Valitettavasti EU-tasolla keskitytään tällä hetkellä pelkkään inflaationvastaiseen toimintaan ihmisten jäädessä ilman työtä. Työpaikat eivät katoa maahanmuuttopolitiikan seurauksena vaan typerää talousidealismia kumarrellessa. Meillä ei ole maahanmuuttajalähtöisiä ongelmia ja niiden korostaminen vie huomion oikeista ongelmista, joita ovat mm. Paavon mainitsema työttymyys. Suljetaan rajat ja katsotaan, ratkeavatko ongelmat? Hieman epäilen.
Sen sijaan, että persujen valtuutetut meuhkaavat ihonväristä, olisi hauska kuulla ihan oikeita ajatuksia ja ratkaisuehdotuksia es.mes. talouskriisiin. Sen jälkeen, kun puolue lakkaa symppäämästä äärioikeistoa, paljoakaan ei jää jäljelle. Jytky onkin pelkkää ilmaa.
Ps. Tarkoitan Patriooteilla nutipäitä en patriootteja sanan oikeassa merkityksessä.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
15.9.2012 14:32
Muslimimaailman suvaitsevaisuus saatiin taas nähdä viimeisimmän pilavideon jälkeen. Kuolema USA:lle ja koko länsimaailmalle. Muutama syytön jenkki menetti henkensä. Rauhan uskonto tosiaan, yhtä paljon kuin kristinusko keskiajalla.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
15.9.2012 14:38
Taneli hyvä, et vastannut kysymykseeni lainkaan, vaan kiersit sen muka-ovelasti. Toistan kysymykseni selventäen sitä vielä:
Nykypolitiikalla useimmat maahanmuuttajat työllistyvät todistettavasti huonommin kuin kantasuomalaiset. Jos paljon puhuttu "työvoimapula" (ml. eläköityminen ja ikääntyminen) haluttaisiin korjata maahanmuuton avulla, edellyttäisi se, että tulijoiden huoltosuhde olisi *parempi* kuin kantasuomalaisilla. Suomessa oleskelevista somaleista osa on ollut maassa yli 20 vuotta. Heillä huoltosuhde matelee pohjalukemissa, eikä valoa näy tunnelin päässä. (Sama tilanne on myös monilla muilla afrikkalaisilla, paitsi kenialaisilla.)
Kysynpä siis sinulta Taneli, miten korjaisit tilannetta huomioiden em. kansantaloudelliset seikat?
En siis tarkoittanut, enkä nytkään tarkoita pakolaisia, jotka ovat tietysti suojelun tarpeesta (ja joita voitaneen luultavimmin auttaa parhaiten ja tehokkaimmin lähellä lähtöalueitaan). Esimerkiksi mainitsemani somalit ja kenialaiset eivät ole pakolaisia. Puhuin henkilöistä, jotka ovat tulleet muuten vaan tai turvapaikanhakijoina Suomeen, ja jopa oleskelleet pari vuosikymmentäkin maassa.
Kysynkin, mikä on ratkaisusi tähän yhtälöön? Absoluuttisesti arvioidenhan näistä tulijoista useat siis laskevat osaltaan huoltosuhdetta, kun tilanteen pitäisi olla päinvastainen.
Kirjoitit myös, että "meillä ei ole maahanmuuttajalähtöisiä ongelmia". Nimeän niistä yhden, jonka myös turvallisuusviranomaiset ja oikeuspoliittinen instituutti ovat nostaneet esille (itseasiassa myös ulkomailla): seksuaalirikokset. Nämä ikävät teot ja niiden lisääntyminen, sekä tietyistä maista kotoisin olevien maahanmuuttajataustaisten miesten yliedustus näkyy selvästi tilastoissa. Tämä on vain yksi mainitakseni. On melkoisen harhaista väittää, ettei ongelmia olisi. Niitä olisi helppo listata lisää - ja tarkkaan ottaen pitäisikin listata, jotta voisimme keskustella siitä, kuinka ongelmat ovat ehkäistävissä tai kuinka niihin voitaisiin muutoin puuttua. Silmien ummistaminen tältä kaikelta ei ole ratkaisu.
Kerroit Taneli myös "persujen valtuutettujen meuhkaavan ihonväristä". Minusta perussuomalaisille valtuutetuille ihonväri ei ole oleellinen kysymys (sinähän sen nostit esille?!). Jos kerran kyse on niinkin yleisestä ilmiöstä, kuin annat ymmärtää, niin varmasti voinet esittää nyt alkajaisiksi kolmesta viiteen lähdeviitettä puolueen valtuutettujen puheenvuoroihin, jossa näin asia on. Jään mielenkiinnolla odottamaan.
Saarijärven Paavo
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
15.9.2012 19:21
Koska haluan olla älyllisesti rehellinen sananvapautta kunnioittavassa maassa, en näe muuta mahdollisuutta kuin äänestää Jussi Halla-ahoa. Ilmoittakaa toki jos tiedätte muita tekojen tasolla aitoa sananvapautta kannattavia ehdokkaita.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
15.9.2012 23:20
Pitäisikö sinun Taneli harkita lääkkeiden vaihtoa? Sen verran villeiksi on nuo jutut taas menneet.
T. lääkärisi
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
MAgrippa
17.9.2012 19:01
Taneli kertoo että
"(maahanmuutto)kritiikki... perustuu lähtökohtaisesti ennakkoluuloille eikä faktoihin."
Tarkoittaako tämä, että esim muissa Pohjoismaissa ei ole ilmennyt mitään sellaisia taloudellisia tai yhteiskuntarauhaa koskevia faktoja, joiden perusteella "kriitikot" voisivat kritisoida saman kehityskulun toistamista Suomessa?
SS on minustakin rasistine; niillä oli ennen "rotupuhtautta" ihan etusivulla.
Muttta persuja vilisevällä H -keskustelupalstallakaan en ole nähnyt "kriitikoiden" taholta esitettävän, että kaikki ulkomaalaisryhmät tai kaikki ulkomaalaiset tai kaikki muslimit olisivat haitallisia maallemme. Tai että rajat pitäisi panna kiinni kuin ennen Albaniassa. Aina ne jaksavat lisätä että esim "vietnamilaiset ja tataarit, ne on ok".
Taneli yllä: "Työpaikat eivät katoa maahanmuuttopolitiikan seurauksena..."
Vastaa kommenttiinNäin olen itsekin ajatellut.
Viime aikoina olen pohtinut sitten sitä, että jos menisin Pariisiin kokiksi, tai konsultiksi, niin miksi ihmeessä minun palkkaamiseni ei muka vie työpaikkaa joltakin perusranskalaiselta? Työpaikkoja on rajallinen määrä, ja ihan asiallisia ranskiksia on työttömänä. Vain jos minulla on sellaista erikoisosaamista vaikka karjalanpiirakan tekijänä, jota paikallisilla ei ole, olisi syytä palkata suomalainen. 10 000 suomalaista veisi työt 9600 ranskikselta?
Juuri tänään luin Hesarista filippiiniläiskokista (perustaso, ei gourmet-mestari) joka haettiin tänne suomalaisketjuun vääntämään nimenomaan EUROOPPALAISTA perusruokaa. Värvärit olivat jopa matkustaneet Manilaan!
Jäikös suomalainen nuori nyt ilman työpaikkaa vai kuinka, pohdin.
Ja pohdin syitä ketjun menettelyyn: onkos, kuin bussikuskeilla, palkkapyyntö vähäisempi kun yhteiskuntamme maksaa tulijalle asuntotukea? Tuskin...
Vastaa kommenttiin