Unileverin Dove on menestyvä brändi naisten kosteusvoiteissa ja kauneustuotteissa. Dove lanseerasi autenttisten nettivideoiden avulla tuoteryhmän miehille.
Videolla:
- Dan Beltramo, Executive Vice President, Product Leadership, Nielsen (formerly CEO and Founder, Vizu)
- Rob Candelino, Vice President, Unilever Skincare discuss brand marketing, video advertising and the value of the Dove brand.
Kolahduksia:
- Tunnettuuden lisäämisessä kannattaa hyödyntää isoja tilaisuuksia, esim SuperBowlia
- Digitaalinen video ei eroa Lineaarisen TV:n videosta
- Tunnettuutta voidaan luoda helposti, mutta tunnettuus ei ole ainoa brändin mittari
- Natiivimainonnalla voidaan luoda brändille sielua ja autenttisuutta
- Brändin autenttisuutta ja aitoutta ei voi väärentää: homma lähtee liikkeelle siitä, että luot miehille oman tuotesarjan nimenomaan heitä varten lähtien liikkeelle tuotteen ainesosista, muotoilusta, pakkauksesta ja yhdistät brändisi tarinoihin.
- Brändin kehittäminen on jatkuvaa oppimista:
1) tutki missä olet 2) päätä mihin haluat mennä 3) tee toimenpiteitä, joilla pääset haluamaasi suuntaan 3) mittaa pääsitkö sinne
- Sisällön pitää olla räätälöity mediaan. Mobiiliin oma kamppis. Cityyn oma kamppis ja Hesarin mainoksen voikin unohtaa.
- Digitaalisen mainonnan mittaaminen on nopeampaa kuin perinteisten mediamainosten. Perinteiset tulevat hitaasti digitaalisen perässä, mutta pakko perinteisiäkin medioita on alkaa mittaamaan ennemmin tai myöhemmin.
- Markkinoijan vastuulla on luoda jotain, mikä aidosti puhuttelee lukijoita ja tukee brändiä.
- Digitaalisuus mahdollistaa kaiken brändiin liittyvän mittaamisen: suosittelun, keskustelun, jakamisen, brändin parissa viihtymisen, pitämisen ja jopa ostamisen mittaamisen.
- Mikään brändin mittaaminen ei ole täydellistä tiedettä. Täytyy hyväksyä, että kaikkea ei voi mitata täydellisesti eikä voi oikeasti tietää, mitä brändin parissa vietetty aika tai klikkaus saattaa tarkoittaa.
Menestystä brändisi kehittämiseen!
Ilkka O. Lavas
sarjayrittäjä
http://www.citydigital.fi