Avoin kirje Ville Tolvaselle
Vedät hyvin Digitalist Networkiä. Kiitos siitä. Digitaalisuus on hyvä aihepiiri ja sen yhteydessä näyt oikein mainiosti. Aihepiirimainonta yhteisöllisesti tuotetussa mediassa toimii. Brändiäsi kehittää myös lainattu näkyvyys. Lainattua näkyvyyttä saat mainiosti muilta henkilöbrändi-medioilta kuten tästä mun blogista. Lainattua näkyvyyttä saat myös seminaariesiintymisissäsi, joissa brändisi saa uskottavuutta seminaarin järjestäjältä ja tilalta, jossa puhut.
Brändiisi siis vaikuttaa:
- ympäristö jossa puhut
- ympäristö jossa kirjoitat
- ihmiset, jotka sinusta puhuvat
- sävy josta sinusta puhutaan
Tässä sinulle Ville Tolvanen(tm) -brändin mittarit:
1) tunnettuuden lisääntyminen
Kuinka moni ihminen / kohderyhmä tietää: Brand Awareness
2) brändin kanssa vietetyn ajan lisääntyminen
Brändi opitaan muistamaan kun sen kanssa vietetään aikaa. Aikaa voidaan viettää suoraan brändin kanssa tai aihepiirin kanssa, johon brändi ja sinut liitetään. Esim Digitalist Networkissä sivujen lukemisen kanssa vietetty aika. Seminaareissa istuttu aika. Sinun jakamien juttujen kanssa vietetty aika. Tämän blogin kirjoittamiseen käytetty aika. Kaikki nämä ovat aikaa brändisi yhteyteen liittyvien aihepiirien parissa viettyä aikaa eli mieluusti digitaaliseen aihepiiriin ja avoimuuteen liittyen jotka ovat osa brändisi tarinan ja sielun ydintä.
3) brändistä pitämisen lisääntyminen
Sinun viestisi miellyttää osaa. Osa vihaa.
Mitä enemmän mielipiteitä herätät, sitä enemmän sinusta pidetään ja samalla myös vihataan. Maailmalla kaikki tunnetuimmat brändit herättävät molempia mielipiteitä. Sitä ei pidä pelätä. Pidä oma linjasi muista oman henkilöbrändisi sielu ja mistä komponenteista sisimpäsi koostuu. Anna äänesi resonoida oikeissa ympäristöissä ja pidä itsesi kartalla asioista niin brändistäsi pidetään sinusta yhä enemmän. Muista kehittää osaamistasi, jottet jää junnaamaan paikalleen. Konsultin isoin haaste on nopeasti vanhentuva osaaminen ja vaihtuvat trendit. Sinun on pysyttävä trendeissä kiinni, jotta uskottavuutesi säilyy.
4) brändiuskollisuuden lisääntyminen
Kuinka moni jakaa tai puhuu #V #sharingiscaring : WOM Word Of Mouth
Kuinka moni ostaa uudelleen.
Kuinka moni jakaa / retweettaa uudelleen.
Kuinka moni toimittaja kirjoittaa uudelleen ja mainitsee sut asiantuntijana.
Kuinka moni seminaarijärjestäjä kutsuu uudelleen puhumaan.
5) ostamisesta kiinnostumisen ja ostoaikeen lisääntyminen
Kuinka moni kohderyhmästä voisi tilata sinut puhujaksi tai konsultiksi tai voisi suositella pomolleen tilaamista.
Teetäppä itsestäsi bränditutkimus 1x per kk tai 4x per vuosi. Saat selville miten brändisi kehittyy. Bränditutkimuksia saa Suomessa ainakin Interquestilta ja Taloustutkimukselta.
Menestystä ja tsemppiä henkilöbrändisi kehittämiseen! Hyvin sä vedät!
Ilkka O. Lavas
sarjayrittäjä