Mikään keskustelufoorumi ei ole enää ilmainen. Facebook tiputti firmojen sivujen ilmaisen reachin olemattomiin. Raha ratkaisee. Medioissa näin on ollut jo pitkään, mutta vihdoin keskustelufoorumimediat tai sosiaaliset mediat niinkuin moni niitä kutsuu ovat alkaneet hakemaan rahaa asiakkailta elääkseen muulla kuin sijoittajien rahalla. Twitter julkaisi mainonnan tuotteensa suomessa marraskuussa 2014.
Twitter mainonta
Luottokortti esiin ja kampanjan tavoitteet kiinni.
Twitter mainonta johtopäätökset
Twitter mainontaa kannattaa tehdä, jos on jotain sanottavaa, minkä haluaa ihmisille sanoa. Saman voi toki tehdä tv-kampanjalla, display kampanjalla, facebook kampanjalla, mobiilikampanjalla, hakukonemainonnalla, banner chat mainonnalla tms.
Mainontaan Twitterissä pätee siis ihan sama sääntö kuin mihin tahansa muuhinkin:
- määrittele tavoite
- suunnittele miten saavutat tavoitteesi
- luo kampanja
- aja kampanjaa
- nauti tuloksista
Ennen kamppista mulla oli 2066 seuraajaa, ostin 7 lisää (hyihyi se oli tuhmaa ostaa itsensä Who to follow -listalle). Engagement adsien kautta sain 21 orgaanisesti. Nyt on yhteensä 2094 seuraajaa.
Johtopäätös: Engagement adsien kautta saa parempia ja sitoutuneempia seuraajia ja paljon edullisemmin kuin "Who to follow" maksullisten seuraajien osamisen kautta.