Musiikki on Youtuben ja entistä suurempien keikkaesiintymisten kautta muuttunut kokonaisvaltaiseksi audiovisuaaliseksi viihdekokemukseksi. Yksittäiset biisit eivät pärjää ja maailman parhaiten pärjäävät tähdet rakentavat musiikin ympärille videoita ja jopa lyhytelokuvia. Lyhytelokuvista tyylikkäimpiä on Kanye Westin Runaway.
Lyhäri toimii myös lanseerauskampanjassa markkinointitemppuna
Lyhytelokuva on hyvä tapa lanseerata levy tai biisi. Kanye on lanseerannut mm. Cruel Summer lyhytelokuvan Cannesin Filmifestivaaleilla 2012. Sellainen on helpompi pr:nä uutisoida kuin pelkkä levynjulkaisu ja näin Kanye saa ilmaista palstatilaa musabisnekselleen.
Myös Cheek on hyödyntänyt ristiinpromoamista markkinointiniksinä. Jare Henrik Tiihonen käyttää hyödyksi musiikkiaan ja sen saamaa radiosoittoa promotakseen stadionkeikkaansa: "Aion ens vuonna rokkaa stadionin" lauletaan biisissä ja pian stadionkeikka onkin jo loppuunmyyty.
Pelkällä musiikilla et enää pärjää. Musiikki on viihdettä ja viihteessä pärjää vain viihdyttämällä ihmisiä 100% joka aistilla.
Menestystä markkinointiisi ja elämääsi ja kiitos Henri 'Pikku G' Vähäkainulle tämän upean lyhärin näyttämisestä!
Ilkka O. Lavas
sarjayrittäjä
Kirjoitettaessa soi Kanye West - Runaway - https://www.youtube.com/watch?v=Jg5wkZ-dJXA
1 kommentti
Anonyymi
5.12.2021 10:32
Täältä löydät pian seksiä, suhteita, Deittailua --> http://dating24.me
Vastaa kommenttiin