Paku on ollut pariin otteeseen oikein korjaamolla. Ekan yrityksen sai paikallinen Vianor. Ohjelmassa oli silloin niinkin iso remontti kuin vaihdelaatikon vaihto kun vanha ei pysynyt paikallaan.
Se remontti ei mennyt ihan putkeen ja auto kävi siellä vielä 2 kertaa niiden vikojen tiimoilta jotka olisi pitänyt saada kertakäynnillä kuntoon. No se oli vielä työn osalta kohtuullinen kustannuksiltaan.
Seuraavaa perushuoltoa öljyineen ja suodattimineen en edes ajatellut teettää missään muualla kuin lähimmän jäteöljyastian lähellä.
Keväällä sit kone alkoi käydä epätasaisesti ja voimaa puuttui. Kuukausi merkkikorjaamolla, laskua 1000 € enemmän kuin auton hankintahinta ja moottori tuli suunnilleen kuntoon. Tihkuu tosin edelleen jotain kenties ruiskutuspumpusta.
Mut siis toisen jakohihnan kiristin oli asennettu väärin edellisessä hihnojen vaihdossa...
Siitä sit seuraava huolto osui elokuulle 2019. Ihan peruskauraa piti olla eli "panssari". Merkkikorjaamoon oli siis menty talvirenkailla ja palattu hyvän matkaa kesärengassesongin puolella.
Mikä valtava pettymys olikaan huomata että apparin puolelta oli vetonivelestä suojakumi revennyt kahdesta palkeesta ja tietenkin rasvaa poistunut jonkin verran.
Vitutuksesta huolimatta otin toisella autolla suunnan Motonettiin ja seuraavana päivänä vetoakseli kävi ensin ruuvipenkissä, sit prässin allan ja meni uusilla osilla takaisin kiinni autoon.
Uusittu nivel+ suojakumi kesti siis kokolailla yhden ölljynvaihtovälin. Mitä kaikkea vikaa mahtaakaan löytyä katsastuksessa.
Seuraavaan autoon oli sit osunut autotallilöytörenkaat. Muuten hyvät, mutta vaik otteessa oli sama leveys niin vakiovanne tuuman liian kapea. Niitä halpoja peltipyöriä alle laittaessa huomasin ettei katsastuksessa oltu huomattu väljää olka-akselin laakerointia. Purkaessa huomasin että navan ulkoiset tiivisteet oli kasattu väärin ja alempi laakeri oli yhtä ruosteista rusinaa. Hyvä juttu kuitenkin että sen sai suhteellisen yksinkertaisilla työkaluilla kuntoon kokolailla päivässä. Sen perään sit normaalia huoltamista.
Mut siis tuokaan osa ei olisi hajonnut jos tiiviste olisi asennettu aikoinaan oikein.