On hienoa että tietokoneiden ja pelikonsoleidenkin aikakaudella löytyy ihmisiä jotka rakentavat omalle pihalleen talvitapahtuman. Jo toimivan napakelkan rakentaminen, jään puhdistaminen + ringin jäädyttäminen on vienyt useamman hyisen illan, puhumattakaan kaikkien naapuruston lasten kieputtamisesta hurjalla vauhdilla. Siihen vielä kun lisätää ruoka- ja juomahuolto niin hattua täytyy nostaa.
Auringon laskiessa sisälajit ottivat voiton ja nuotiot sammuivat kuten pitikin. Keilailu kotioloissa- ihan hauskaa, toisin Kinetic- ohjain täytyi ainakin kertaalleen laittaa uuteen setuppiin ja hyvä olisi jos TV:n edessä olisi enempi tilaa. Siinä voi näköjään heittää eka yrittämällä 204- en tosin minä vaan joku kaunis vaalea nainen viiden millintarkan perättäisen kaadon jälkeen. Kilpakumppani ei olisi viiden kaadon jälkeen mennyt kiereisessä loppusaatossaan osumaan ohjaimeen niin tulos olis saattanut olla vieläkin parempi.
Aloituksessa ennätys oli 134, sit 152, 154 ja sen jälkeen kun luonnonlahjakkuus (joka ei oikealla pallolla ollut kuulemmma osunut oikein mihinään) tulos 204 jäi voimaan- eikä sitä ihan heti rikota.
Paluumatka samasta suunnasta on joskus ollut mielenkiintoinen. Kertaalleen matkalta löytyi oikein hoikka ja nätti liftarityttö, mutta ei tällä kertaa. Kelikin oli sellainen että kumpaankaan suuntaan kukaan ei ohittanut, eikä tarvinnut yhtään tientukkoa ohittaa- Ilmeisesti kylmä keli pitää sunnuntaiautoilijat kotona. Lahdessa oli ilmesesti talvi yllättänyt ammattiauoilijan. Kuorma-auto oli keskikorokkeella ja käynyt ilmeisesti tolpassa kun ohjaamon kulmaa puuttui aika paljon- ihmetytti vaan että oliko kääntynyt risteyksestä väärälle puolen jakajaa, nukahtanut kaupungissa rattiin, tekniikka pettänyt vai saanut käytännössä suoralla tiellä takapyörät hallisemattomaan sivuluisuun- voisi onnistua myös jarrujen vikaantuessa. Parempi kumminkin pikku töytäisy tolppaan kuin jonkun pikkuauton, mopon tai mopoauton yli puhumattakaan jalankulkijoista.
Kylmähän eilen oli kun auton mittarista loppui asteiikko- lämpimien maiden malli ilmeisesti kun -30 ymmärtää ja siitä kylmempi laittaa näytön pimeäksi- ei silti jo bensakone kunnolla käy niin se on sit ihan sama onko -30 vai -40. Dieselissä -30 on kriittinen lukema talviaineella. - 40 vaatii jo eritystoimia, arktista ainetta, lämmitystä, suodattimen sulatusta ja vanhoihin koneisiin myös jäänestoa.
Onneksi on yksi kone sisällä kun näyttää jotain haituvaa taas tulevan taivaalta alas.