Contour

Vähän harrastuksia, paljon töitä ja nukkumisesta on turha runoilla. Blogi on alkanut sinkkuuntumisen jälkeen ja varmaan loppuu kunnollisen naisen iskiessä.

Näytetään kirjoitukset elokuulta 2012.
Edellinen

Seuraavat särkyneet 46  1

Kuinka leveä oviaukon tarvii olla että siitä mahtuu 2,4 metriä leveällä koneella silloin kun trukkipiikkien päällä on metrin leveä laatikko. Ilmeisesti 8 metriä on liian kapea kun johtaja itse oli ajanut karmiin. Sen seurauksena pistorasia kappaleina ja koko rakennus sähköttömänä.

Itse olin kirjaimellisesti nilkkoja myöden paskassa. Onneksi avattiin eilen kannet ja todettiin että tukossa on. Vesilaitoksen palvelu oli loistavaa, eikä mennyt varmaan kuin 20 minuuttia ja avausoperaatio alkoi.

Tänään sit sen perkasin esiin ja putki oli ihan hyvä ja ehjä, mutta 15 cm liian lyhyt. 10 cm + liukuyhde ei riittänyt yhdistämiseen.

Kuitenkin viemäri oli ollut käytössä vuodesta 1984 asti. Ilmeisesti edelliset asukit eivät olleet käyttäneet WC paperia tai olivat rassanneet sitä itse- kyllähän soraan vettä mahtuu imeytymään.

Oletan kuitenkin kun en ole maan sisään nähnyt ennen tätä päivää että putki on akujaan ollut hieman toisella linjalla. Maan povessa miltei kivessä kiinni oli isohko kivi ja sen päällä kiilamaisesti sivussa vieläkin isompi lähellä maan pintaa. Kun kivet ovat roudan voimasta liikkuneet niin ne ovat menneet kaivannon suuntaan, ja viimein taivuttaneet putket irti toisistaan.

Oli pitkä ja hikinen urakka ottaa putkeen nojannut kivi ylös. Se oli kaivamattomassa maassa ja ulottui liki merin viemäristä alaspäin ja meni pieneltä osin viemärin alle. Kun vesilaitoksen putkimestari oli käynyt otin putkea puolen metrin pätkän pois että pirunnyrkin sai purettua.

Asiakaskin kotiutui yllättäen kun oli ampunut prässillä jonkun hylsyn tai raidetangonpään rystysilleen. Tehdyksi tuli, eikä mennyt kolmea päivää.


Tietokoneongelmia  1

28 päivä meni perajntai ja 13. päivän fiiliksissä. Ainoastaan lavettireissu meni ongelmitta. Varkkopankkiin ei päässyt, tietokone kaatui kolmesti, selain kuudesti.

Midikoneen suodattimet oli väärät ja oikeita ei edes Vantaalla varaosissa, tukussa Itellan tiloissa kyllä. Uppupunpun kapasiteetti on olematon, joten sekin tarvis uusia.


Juhlis  1

Päivä ei ollut kovin antoisa. Illan ratoksi kuivat juhlat, mutta ruoka sentään oli hyvää.

Pohdin siinä sit jo kotiin lähtemistä kun kiinnitti huomiota että hotellin aulassa oli varmaan 6 kaunista naista kahdessa ryhmässä. Toisen ryhmän kaksikko saapui valkoisella BMW:llä suomen kilvissä ja kumpikaan ei puhunut suomea kuskille joka lateli lähtiessään puhelinnumeroita. Pari tuntia myöhemmin lähdön hetkellä sama kaksikko päivysti edelleen hotellin vetoisassa aulassa.

Voihan toki olla että olivat tulossa huomiseen tilaisuuteen ulkomailta, mut sillon olis varmaan ollut matkalaukut+ omat huoneet. Eivät syöneet mitään, eivät juoneet mitään.


Seuraavat särkyneet 44  1

Ei olisi kannattanut lauantaina pistää yhtään konetta käyntiin. On varmaan kulunut useita kuukausia siitä kun viimeksi kytkin perälevyn. Kytkemisessä pienen kampeamisen ja pikakytkentäpallojen kannsa taistelemisen jälkeen nostin vetokoukun käsipelillä lukkoon.

Sit ihemettelin lanauskohteessa kun nostaessa tuoksui öljy. Ei mitään suura öljykatstrofia, mutta hydraulisen tyntövarren banjopultti oli törmännyt mekaanisen työntövarren kiinnikkeen reunaan ja pitojouseen. Sen seurauksena lukkoventtiilin banjoliittimeen yhdistävä putki oli vääntynyt ja helmi löystyntyt putkeen nähden. Ei kiristynyt, joten purkuun meni viilaukseen ja uudelleen kasaukseen.

Sen jälkeen pääsi taas ties kuinka monennen kerran paikkaamaan excalite luiskakauhaa. Onhan se kevyt mutta varmaan aika reilusti alimitoitettu 18 tonnin koneeseen.

Huomiselle jäi vielä seuraavan koneen keskusvoiteluputki


Käsi mustana  1

Siwan muovikassa oli alkuviikolla liikaa oikealle nimettömälle. Ei ollut kivaa olla sormi turvoksissa ja myöhemmin osin mustana. Ei siihen muuten niin huomio kiinnittynyt, mutta iltalenkillä keinovalossa erottui selvästi.

Nyt on lenkki takana 4,4 ja jokunen kymmenen kilometriä ajettuna jousitetulla ja jousittamattomalla yhdistelmällä.



Siin' hän istui ja sanoi moi  1

Aamupäivän työmaalla aika meni nopeasti. Kalaruoka ei kiinnostanut, joten pistin koneen kyytiin ja suunnistin siltojen yli seuraavaan kohteeseen.

Kone parkkiin kaivon viereen ja syömään. Sitten ajatuksissani kun lounasrahoja kaivoin kuului "Moi" - ääni kuului selän takaa pöydästä ja olihan se vaihteeksi kivaa syödä paikan kauneimman naisen seurassa. Sen miekkonen tosin hieman latisti tunnelmaa. Ruoka... Se oli loistavaa. Lasagnea eikä mikään kasvisversio.

Sieltä sitten avaamaan kaivomysteerio. Teleskoopista oli säätövarat loppu, sekä kansi että sakkapesä vinossa. Sakkapesää ei ruvettu oikomaan, mutta ympärys auki, pohjaosan lyhennys ja kasaus.

Kun täyttämään piti ruveta ja isompaa työkalua vaihtaa niin taas kuului "Moi" ja lisää silmänruokaa. Kuinka kauan lie sit istunut tupakkaa poltellen = viehätysvoimaansa vähentäen.


Tukkupakkaus  1

Kaikkea sitä oppii: Miksi uskalsin jättää koneen kaupunkiin- no siksi kun sillä tontilla on kameravalvonta kaikkiin suuntiin+ vartiointiliike käy parin tunnin välein tai sit kun hälyttää.

Ruokalaan mennään ovikoodilla, samoin vessaan eikä kyseessä ole mikään asetehdas.

Kuitenkin melkein purskahdin nauruun kun näin miten lintu löysi tien jonne yhdenkään salmonellapesän ei olisi syytä päästä.

Jos siis saatte ensi viikolla eineksistä salmonellan-se on ihan oma vikanne. Eineksen valmistajat sen sijaan eivät ainakaan tuon tehtaan päädyssä mitään eineksiä syö - jopa leipä maistui oikeasti leivältä.

Pihaa siis korjataan siellä ja huomenna toivottavasti seuraavaan osoitteeseen.


Sadetanssi  1

Asiakas valitteli kun ei ole saanut kuivalla jaksolla nurmeaan kasvamaan vaikka koko perhe on koittanut sadetanssia ja lapset trampoliinia. Lohdutin eilen että kun veturin pesen niin kyllä huomenna kura lentää- ja niin on sit puolen päivän jälkeen tullut vettä ja reippaasti tulee vieläkin.

Naamatuttu oli ostanut 1300 kuplan vuosimallia 1972 tai jotain siihen suuntaan. Ohiajaessani huitoi pysähtymään kun ei ollut saanut nokkapeltiä auki. Saksan ihmeessä nokkapellin aukaisu oli hansikaslokerossa- sieltä katsoivat kun sitä ehdotin. Pelti aukeni, mutta eipä sieltä mitään ihmeitä löytynyt.


Kosketushäiriöitä  1

Moni mies tykkää tunkea vehjettään ahtaaseen rakoon. Minä en tykkää ajaa kaivurilla juuri ja juuri koneen mentävässä tilassa. Työmaan naapuri ihmettelikin millä ihmeellä meinataan saada ylijäämämaat pois. Jos koko päivänä saa kolme täyttä kuormaa tehtyä niin ei siinä ainakaan voi hätäilystä syyttää. Autotallin kattokin suojattiin kestopeitteillä että pahoista paikoista sen kolmannen kohdan pääsi laittamaan kuormaan tallin katon yli.

Liekö sit kolvin käyttö liian vaativaa tai kutistesukka liian kallista kun kuitenkin asennetaan kiinteitä lisävarusteita maahantuojalla.

Ihmettelin kun auton lämmityslaitteen puhallin ei pyörinyt, viime vuonna Kobelcossa taas jäi pyörimään vaikka otti avaimen pois virtalukosta.

Autossa oli kumpikin puhaltimelle menevä sähköjohto heikolla kontaktilla kiinni eikä muu auttanut kuin purkaa liitokset ja tehdä ne uudestaan. Alkuperäisissä liitoksissa ei vikoja ollut. Vaikka vika korjaantuikin suht pienellä työllä sen etsintä ja konsolin purku vei aikaa. Vie aikaa vielä huomennakin kun täytyy yrittää saada myös takakajarit soimaan. Nyt kun on karvalakkimallin mankka ja huippumallin jäljiltä 3 paria linjapiuhoja jää monta johdinta käyttämättä.

Edellinen