kello nolla nolla. Takana jokseenkin pitkä päivä, lattialla paketti varaosia ja auto toista sisälokasuojaa vailla.
En siis tälläkään kertaa kolaroinut autoani. Näyttää kuitenkin siltä ettei kannata lähteä sitä ihan ensimmäiseksi katsastukseen viemään.
Niukasti viime vuoden puolella asensin autoon ahtopainemittarin ihan vaan ikkunan kautta letkuttamalla. Se näytti sitkeästi korkeintaan lukemaa 0,3 ja siinä vaiheessa kun paineen piti alkaa nousemaan kone nyki.
Lauantain puolella sitten nappasin etupyörän irti ja tietysti pyöränmuttereiden löysäämisen jälkeen auto oli jo siinä vaiheessa tunkin varassa.
Oli varattuna purkki vuodonilmaisijaa, mutta se jäi avaamattomaksi. Jäi avaamatta, koska sisälokasuojan irroittamisen jälkeen ahtoputkessa erottui niin iso halkeama ettei vikaa tarvinnut ruveta kauempaa etsimään.
Täytyy antaa tunnustusta hämeenlinnalaiselle jäähdytinpalvelulle, koska edellisen kerran korjattu saman putken toisen puolen korvake oli edelleen ehjä.
Nyt en vaan oikein tiedä mitä tehdä. Vaihtoehto A käynti samaisessa korjaamossa samaisen putken kanssa ja arvoitus koska tulee kuntoon, B välijäähdytin pois talveksi ja sen tilalle putki siksi aikaa kun tulee korjauksesta ja vaihtoehto C uusi putki. Noin periaatteessa voisin koittaa sitä itsekin hitsata kun vaan olisi Argonia. Tigillä vaan näyttää tulevan huomattavasti parempi lopputulos. sit olisi vielä vaihtoehto D eli pistää se putki poikki ja tehdä vain liitoskorvakkeen ja ensimmäisen mutkan verran uutta putkea. Ikävää on se että liitoskohdat ovat sen verran eri kokoiset että pelkällä tarvikeliikeen valmiskäyrällä ei saa tiivistä lopputulosta.