Kotimaista laatutyötä vuosimallia 2008 edustaa melkein käyttämätön perälevy merkiltään Vama. Ei ole käytössä paljon taipunut eikä ratkennut hitsaussaumoista kuten Gjerstadin kaiva vähän kauha
Vaan mitä tapahtuu kun yrittää rasvata kyseisen laitteen = perälevyn: Kahdesta nipasta kuuluu poks ja sit ei ole enää nippaa- ei saa rasvattua. Eikä muuten ollut kierrettäkään mihin vääntää uusi nippa, eikä yhdessä paikassa nipan paikasta mennyt rasvakanavaa liukupintaan saakka.
Oli siis ilmeisesti niitattuja rasvanippoja- varmaan nopea ja edullinen valmistaa, mutta tuossa yksilössä neljään kohteeseen tarvi porata isompi reikä ja vääntää M8 rasvanipat. Yksi kanava oli sentin vajaa- ei ihme että rasvanippa lensi irti. Joko sitä kohdetta ei ole tehtaalla rasvottu tai sit tuota ei ole edes tarkoitettu rasvattavasi koskaan.
Nyt menee rasvaa melkein joka kohteeseen ja kannatinpyöräkin oikaistiin kävevästi isolla kaivinkoneella. Siis melkein, koska kannatinpyörien laakereihin ei ole tähän päivään mennessä rasvaa nippojen läpi työnnettyä. Eihä niitäkään rasvakanavia ei ole porattu läpi tai väärän standardin nipat. Puran sit jos alkaa laakerit kitistä. Valmiit laakeriyksiköt on onneksi hyvin suojattuja ja suhteellisen edullisia.
Varmaan jossain maailmassa on vielä kunnollisia rasvaprässejä, muttä täkäläisten kauppojen hyllyillä niitä ei ole tullut vastaan.
Gjerstadin kaiva vähän kauha. Kauhasta oli tällä kertaa rasvaputki poikki- imeisesti saanut korjauksen yhteydessä lämpöä tai sit talvella kosania jonkun ruoppauksen yhteydessä. Sikäli tuo omaa käsialaani oleva rasvari- asennus ei hätkähdä yhden putken puuttumisesta kun jokaisessa kohteessa on vastakkaisella tai viereisellä puolella rasvanppa juurikin näiden yllättävien rikkotilanteiden varalle. Kallistussylinterin simukan tappi ja sen korvat on alimitoitettu. Nyt jo puolisen senttiä väljää ja paskamainen korjata.