En tiedä mikä ohjelma tällä hetkellä telkassa pyörii, mutta sen kamalampaa kieltä en ole kuullut yhdeksään vuoteen. Kieli finglishiä eli kun ei osaa kumpaakaan kunnolla ja aivokapasiteetti ei anna myöden kääntää kunnolla. Suomen sekaan survotaan surutta englantia ja kun se tulee televisiosta niin sehän tarttuu. Siitä sit vielä joillekin maksetaan. Onneksi sen sai sammutettua.
Vaikka eilen onnistuin tielle pudonneella risulla pudottamaan se kurttuputken toisen pään niin kyllä niitä arjen sankareita riittää.
Kun matkaa omaan umpitien risteykseen on matkaa tasan 100 metriä, rajoitus 60 ja edellä menevän nopeus 45- mitä hyödyttää ohittaa kun tietää kääntyvänsä seuraavasta risteyksestä. Toisin päin sen vielä ymmärtää eli ohittaa seuraavasta risteyksestä poistuva ajoneuvo. No BMW alla ja ilmeisesti emäntä ei anna jos kolme sekuntia myöhästyy kotoa.
Toinen Kamikaze Avensis veteli VT 12:lla ihan toivottomissa rakosissa vaarallisesti ohi. Juuttui sitten siihen noin sadan metrin etäisyydelle jonoon ja piti edellä menevään sellaista noin kymmenen metrin turvaväliä.
Eikä helppoa ole olla kyydissäkään. Jos on vajaa kuorma ja jyrkkä mäki niin ainakin minä napautan edes pari pikavaihdetta pienempää- vaan kun ei niin ei. Ensimmäinen risteys ok, toisessa vilkku aivan liian myöhään ja jono perässä. Sit oli tuo väärällä vaihteella jurnutus. Osasi kyllä rullata alamäkeen, mutta jokainen takaisin vaihteelle mono oli sellainen että vähemmän luja vaihdelaatikko olisi antautunut.
Kolmas risteys ok, neljännessä vilkku vasta kaistan vaihdon jälkeen, neljännessä vilkku jo silloin kun oli edelliseen liittymään matkaa sata metriä. Olkoonkin että se liittymä oli pieni, mutta tuollaisella ajotavalla saa liikenteen sekaisin. Viimeinen risteys ilman vilkua vaikka jo edellisen toilailun jälkeen lupasin kävellä lopun matkaa niin sekään ei käynyt.
Kynnöt tuli silti kynnettyä, mutta vähän tappioita: Johtaja itse oli kovin innokas puhumaan puhelimessa ja istumaan kaivurissa. Näin ollen kun muutamassa paikassa oli vettä pinnassa eikä pystynyt auroja vetämään niin pyysin että tekisi pienet urat ja uriin sorastus pohjalle. Mitä sitten tapahtui: No uraa kyllä syntyi, mutta salaoja kahdesta kohtaa kappaleina, eikä tietenkään liitososia mukana.
Aurat eli Variomatit on hieno keksintö. 4 siipeä ja säädettävä viilunleveys+ koko nipun sivusiirto. Ei vaan säätöä pystynyt käyttämään kun kuulemma letkut on edellisen omistajan jäljiltä- uskotaan, mutta säätösylinteri on silti väärin päin tai letkut puoli metriä liian lyhyet. Aikaahan siinä meni ja kyntöjälki on kerrassaan hirveää, mutta lopputuos on silti tasaisempi kuin ennen kyntöä.