Onnellisesti päättyneen vian haun päätteksi alkoi sitten aivoriihi miten saada kone kuntoon. Se alkoi mattojen ja ohjaamon lattian poistolla. Lattian alta paljastui polttoaineen imuputki ja peltinen huoltoluukku. Luukun alta löytyi holkki joka irtosi varsin näppärästi.
Nähtyäni pätkät katkenneita ruuveja väitin heti etteivät ole normaalit M8 pultit vaan hienokierteiset- olin väärässä. Luottoasentaja sai katkenneet tyngät helposti pois kierteistä.
Luottoasentaja meinaisi ensin työntää normaalit M 8 ruuvit, mutta kun ne ei suosiolla menneet niin kaivoi jo M 8 kierretappia esiin. Toistin sitten väitteeni katkenneen pultin päässä olleen lukitusmutterin ja normaalin M8 ruuvin yhteensopimattomuudesta. Kierteiden aukominen jäi tekemättä ja minäkin olin siis väärässä koska holkissa oli tuumakoon kierteet. Sit etsittiin oikeita ruuveja, soviteltiin holkkia ja moottoria paikalleen
Muutaman yrityksen ja erehdyksen jälkeen löytyi oikea tekniikka, moottori palasi paikalleen ja kappas vaan kun kytkinkin lähti toimimaan. Vaikka merkkikorjaamo on kallis, mutta olettaisin että tuonkin koneen korjaaminen olisi tullut edullisemmaksi siellä kuin sillä edellisellä pajalla. Vaihdettuaan repullisen osia käynnistyvyys heikkeni, kytkin lakkasi toimimasta ja sokerina pohjalla hydrauliikka vuotaa sieltä mihin vaihtoivat tiivisteet ja uudet pultit.
Sen päällepäätteeksi olikin sitten mukava lähteä hiihtämään 6,5 km valaistua latua.
1 kommentti
Anonyymi
5.12.2021 10:36
Täältä löydät pian seksiä, suhteita, Deittailua --> http://dating24.me
Vastaa kommenttiin