Tälle päivälle oli pieni suunnitelma renkaanvaihdon muodossa. Aamulla kuitenkin oli vesiletku jäässä ja yksi suuri kone odotti huoltovuoroaan.
Vasta kun sain koneen sisään kiristettyäni sitä ennen perävaunuista kahden navan laakerit aloin selvittämään mitä kaikkea se punaisena palava huoltoilmaisin käskee vaihtamaan.
Lista oli sen verran pitkä että joudun turvautumaan ohjekirjaan, mutta sitä ennen oli hoidettava helpommat eli napojen pesu ja moottoriöljyn vaihtaminen. En tiedä mitä on suunnittelija ajatellut kun on laittanut moottoriöljyn suodattimen ylös konetilaan ja kierre alaspäin. Seuraavalla kertaa lyön vanhaan suodattimeen pistepuikolla reijän ettei koko suodattimellinen öljyä leviä nostaessa pitkin konetilaa.
Tuollaisella suunnittelulla saa koneesta varsin helposti palovaarallisen vaikka suodatin onkin imusarjan puolella.
Vanhoissa toisen korealaismerkin koneissa suodattimen vaihto oli ensimmäisellä kertaa vähän saman suuntainen, mutta rakensin siihen tarkoitukseen peltikourun. Sen jälkeen suodattimesta ja öljykanavasta purkautunut öljy meni kourua pitkin nätisti jäteöljyastiaan, eikä mihinkään runkopalkin päälle ja ympäriinsä konetilaa.
Iltapäivällä vesiletku oli sen verran sulanut että pääsin pesemään takavanteet. Takavanteet erityisesti siksi että renkaanvaihdon yhteydessä vaihdan takajarrupalat. Voi olla että kunnostan myös etujarrusatulat. Yksi pölytiiviste on ainakin vaihdettava ettei mäntä ruostu.
1 kommentti
Anonyymi
5.12.2021 10:33
Täältä löydät pian seksiä, suhteita, Deittailua --> http://dating24.me
Vastaa kommenttiin