Eilen se sitten tapahtui. Aamulla Lännen 740, iso paku ja 3 miestä tulivat herättämään. Pistivät krapukauhan tolppaan kiinni ja moottorisahalla tolppa poikki. Maisema on nyt sellainen ettei ilmalankoja enää ole näköpiirissä.
Eilen tuli myös viesti keskeltä ei mitään. Alkoi olla polttopuut vähissä ja niitähän löytyi. Ei vaan toivoakaan viedä traktorilla mitään isoa määrää, joten autoon perävaunu perään ja menoksi. Kylmää oli ja pieni kuorma meni perille. Ketään ei ollut kotona, joten kärry jäi sinne puineen ja pressuineen.
Niin katkesi myös Ladojen maahantuonti. No en ole omistanut yhtään Ladaa, Skodaa, Fiatia, Trabanttia, Warrea - enkä usko että minun elämäni on sen vuoksi yhtään köyhempää. Saabin loppuminen toki on esimerkki ajan hengestä. Jos Ladan ja Saabin hyvät ominaisuudet olisi yhdistänyt olisi lopputulos ollut parempi kuin Saab + GM.
Lähinnä siis siksi että Saabilla oli valmiit turbomoottorit + tekniikka ja Venäjällä halpoja raaka-aineita, työvoimaa ja nykyään myös ostovoimaa. Saabin keula ja kanttiladan farmarin takapää ja edullinen hinta= Dacia. Nyt sit Dacia on ottanut Ladan paikan markkinoilla.
Saabillahan tehtiin heti laakista parempi neliveto kuin Opelilla koskaan ja kuinka hyvä auto olisi esimerkiksi vanha 9000 tai 900 ollut yksinkertaisellakin nelivetotekniikalla.
1 kommentti
Anonyymi
5.12.2021 10:36
Täältä löydät pian seksiä, suhteita, Deittailua --> http://dating24.me
Vastaa kommenttiin