Onneksi en opiskellut autosähköasentajaksi. Niinkin yksinkertaiset kuin perävaunun sähköt= johtoa ja 5 valaisinta 1 jakorasia ja pistoke- 3 valaisinta toimi ja 2 pimeinä.
Rekkarin valo oli helpoin, koska vaunua käännellessä oli polttimo pudonnut sijoiltaan. Uusi LED äärivalo sensijaan oli varsinainen ihmetys. Yleismittari tietysti hukassa ja sit kun löytyi niin "tyjät paterit"- terveisiä vaan entiselle lähiesimiehelle. Mies paikallaan, mutta olisi poliisiparista ollut se joka osaa lukea. "Tyjät paterit" vaati kolme yritystä, mutta kelpasi ja jäi voimaan.
Vanha virtakynä sentään löytyi ja pistokeeseen tuli sähköä- ei siis vikaa autossa. Jakorasialle tuli sähköä, ei siis vikaa uusitussa kaapelissa, eikä sen liitoksissa. Jännitettä tuli myös uuden valaisimen liitokseen ja aivan samaan tahtiin mittasi sitten vaunun runkoon tai maajohtoon verraten.
En vieläkään tiedä missä vika oli, mutta vedin vanhalla virtajohdolla uuden 2 x 0,75 neliömillin lapamadon ja juotin jännitteen samaan kohtaan, mut maadoituksen vähän helpompaan paikkaan. Sit alkoi äärivalokin palaa. se taas viittaisi maajohdon kärsineen tai menneen poikki tai vanha johto oli vaan niin hapettunut.
Perävaunu näyttää viimein perävaunulta.
1 kommentti
Anonyymi
5.12.2021 10:36
Täältä löydät pian seksiä, suhteita, Deittailua --> http://dating24.me
Vastaa kommenttiin