Työmaalle johtavaa tietä ei ole aurattu koko talvena. Takkakiviä viedessäni kylvin hiekkaa ettei suotta sudi. Mut tänään noin klo 9 kun olin jo täydessä työn touhussa ja toisella paikkakunnalla puhelin soi.-no arvasin soittajan nimestä että aamulla väistämäni viljarekka on täyteen lastattu ja vaikeuksissa mäkien kanssa.
No kolme minuuttia siitä puhelusta puhelin soi jotta hiekoituskauha ei ole kiinni- no ei tietenkään ollut kun kauha keulassa + 3 metriä leveä perälevy perässä ei mene helposti talliin- tai menee kauha ylhäällä, mutta jos kauha laskee niin jotain särkyy taas + kun etukuormainta rasvaa niin kauha on tiellä. Joten nappulat oikeaan asentoon ja kauha keulaan. Sikälikin harvinainen tilanne että oli peräti kolme vaihtoehtoa mihin keulaan koukata kiinni.
Taas meni muutama minuutti ja taas joku kaipasi hiekkaa. Kerroin saman kuin viime vuonnakin eli niin kauan kuin minä pääsen omalla autollani ja ikivanhoilla kitkarenkailla mäen ylös tie ei kertakaikkiaan ole silloin liukas tai ajokelvoton ja helvetti sentään siellä oli hiekan kylvö menossa ja +6 koneen lämpömittarissa niin kivet menee jään sisään. Jos ette näillä keleillä pärjää auton kanssa jäisillä pikkuteillä niin älkää muuttako mihinkään missä ei pärjää julkisilla kulkuneuvoilla. Jos olette jo muuttaneet niin A tarkistakaa onko ajokorttinne voimassa, myös 2. vaihe tai käykää ennen liukkaita liukkaalla radalla= kuskin kunto B tarkistakaa autonne kunto, myös renkaat ja ilmanpaineet. C tarkistakaa ajoneuvonne vetotapa, jos etuveto niin ei hätää. Jos neliveto vielä vähemmän hätää kunhan se vaan on päällä. Jos takaveto niin sit on syytä opetella ajamaan takavedolla. Kaikilla vetotavoilla kaikki sähköavut voi olla hyväksi, mut kuskin tarvii silti osata ajaa.
Jos vika on autossa ja pidossa niin kaupasta saa edelleen lumiketjuja- voi olla jopa että ostan sellaiset oman auton takakonttiin- jos ei muuta niin painoksi. Jos kuskissa niin neuvo on yksinkertainen: Oikea tilannenopeus.
Näin pahaa unta että keräilin penkkaan osuneen auton etupuskurin osia. Ei ollut oma auto.
Toinen neuvo on se että menkää radalle tai suljetulle alueelle, pistäkää auto turvallisesti luistoon ja ottakaa se haltuun. Jos ei tiedä miten oma auto käyttäytyy niin turha ottaa edes ulos tallista.
Ainakin tuo oma auto mis on ABS välittää penkkiin ja rattiin hyvin tietoa tiestä. Mut jos aina vaan ajaa pitävällä hyvällä tiellä niin sitä tietoa huonosta pidosta ei osaa hiljentää nimerkillä tyhjä tuulinen moottoritie ja matkanopeus treffeille 70
On sitä itsellekin sattunut ja tapahtunut, mutta koskaan vika ei ole ollut tiessä. On tullut rekkaa vastaan väärällä kaistalla, puhjennut rengas, jarrukenkä hajonnut, mutta ratin ja selkänojan välissä määräytyy miten pienillä vahingoilla päästään.
Tämän soittajan tapauksessa ilmeisesti oma ajotaito riittäisi keliin kuin keliin, mutta emäntä ei meinaa pysyä tiellä. Ihan samanlaisia PÄÄKALLOKELEJÄ on ollut myös silloin kun itse olin ala-asteella ja silloin mentiin näilläkin keleillä kouluun polkupyörillä- ei puhettakaan että vanhemmat kuskaa aamulla ja iltapäivällä. Ei hiekoitusta, ei nastoja ja ihan sama tie.
Kanakoivet taisi kärähtää uunissa.
1 kommentti
Anonyymi
5.12.2021 10:37
Täältä löydät pian seksiä, suhteita, Deittailua --> http://dating24.me
Vastaa kommenttiin