Kuravelliä

  • licence27

Kevät auringosta alkaa tulla jo sulatusvoimaa ihan tosissaan. Ei nyt silti vielä mitään moottoripyöräilyilmoja, mutta joku tapahtuma olisi jo huhtikuun ekalla viikolla. Jos saisi vaikka virtalukon siihen mennessä uudistettua.

Routaa ei lumen alla oikeastaan ole- matoja möyrii kymmenen sentin syvyydessä ja ihan hyvissä voimissa vielä liikenopeudesta päätellen. Maassakin siis on lämpöä. Jos maalämpöä otetaan järvenpohjasta niin muistan lukeneeni että ainakin merenpohjassa oli joku tietty pohjamudan kerros jossa lämpötila on korkeampi kuin vedellä. Vaan entäpä mitä tapahtuu järvessä. Jos laitetaan putket kaislikkoon niin varjostaako kasvusto kesällä ja estää aurinkoa lämmittämästä pohjaa vai onko se vaan hyvä jos pohjaan menee kuollutta kasviainetta mätänemään. Ainakin maatuvasta lantakasasta löytyy sisältä lämpöä, vaikka pinta olisi lujaa jäässä.

Josko kaatopaikankin kasojen sisältä voisi ottaa talteen kaatopaikkakaasun lisäksi myös lämpöä- tai toisaalta jos laittaisi lisää lämpöä niin eiköhän kaasua tulisi enemmän ja nopeammin, ehkä jopa räjähdysmäisesti.

Toivottavasti Japanissa ei räjähdä enää yhtään ydinvoimalaa. Jos vastaavan määrän teho tuottavat tuulivoimalat olisivat tuhotuneet maanjäristyksessä niin ne voisi käydä seuraavana päivänä tai ehkä jo samana päivänä kierrättämässä sulatukseen ja uusiksi voimalan osiksi. Valitettavasti tuulivoimalla ei pysty ihan äkkiä neljää ydinreaktoria korvaamaan ja aika hurjalta kuulostaa että puoli Japania on sähkön säännöstelyn piirissä tällä menolla.

Kun autossa on erikoiskilvet niin luulisi ette se kannustaisi kuskiakin ajamaan sen mukaisesti- vaan eikä mitä, vaikka vilkku on päällä ja varoitusmajakat pyörii niin silti täytyy Passatilla tunkea väkisin ohi sen kaikin paskamaisimman 90 asteisen kapean tienviitoilla, puhelinpylväillä ja postilaatikoilla vuoratun risteyksen kohdalla kun ei voi odottaa kymmentä sekuntia että lumikone saa myös takapyörät tieltä pois. Mikä siinä on että on niin kiire kotiin sen vuoksi täytyy ottaa autolla turhia riskejä. Vaikka emäntä olisi kokona kuumana ja kosteana niin varmaan kumminkin ottaa ukkonsa mieluummin yhtenä kappaleena kotiin. Kun kaatoapaikan vaaka näytti ilman työkaluja 7,7 tonnia ja siihen työkalut kumpaakin päähän niin kyl siinä Passatille käy osumassa huonosti varsinkin kun ajaa toista sataa väärää kaistaa kuuden kympin alueella- En minä huvikseni majakoita sytytä vaan sen vuoksi että tyhmempikin autoilija tajuaa että kohta kone tekee jotain tai saattaa mennä oudolle ajolinjalle esimerkiksi sen vuoksi kun aura tökkää tai siksi kun risteyksestä ei mahdu henkilöauton ajolinjalla sisään.

Robert Kubica törmäsi ralliautolla kaiteeseen mallia teräs. Teräksinen perälevynkulma kuljetusasennossa varmasti uppoaa kaarettomaan autoon kaidetta syvemmälle jos nopeuseroa on 100 kilometriä tunnissa. Alakulman kuljetuskorkeus on henkilöauton tuulilasin alareunan kohdalla-

Ehkä tarvitaan tännekin maanjäristys, tsunami ja tulivuorenpurkaus. Tietää sit ainakin ketä ei lähde ensimmäisenä raunioista kaivamaan jos sattuu itse olemaan raunioiden turvallisella puolella.

1 kommentti

Anonyymi

5.12.2021 10:39

Täältä löydät pian seksiä, suhteita, Deittailua --> http://dating24.me

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Kommentoi kirjoitusta

Jos sinulla ei ole vielä tunnusta Cityssä tai Facebookissa, luo tunnus Cityyn. Se käy käden käänteessä ja on täysin ilmaista.

Luo ilmainen tunnus