Olisi ollut tarjolla kaukalopalloa. Sitä varten tarvisi ostaa jalkaan sopivat luistimet. Varmaan pakko jossain vaiheessa panostaa sellaisiin kuumailmapuhaltimella muovattaviin. Ei nyt viitsisi jalkateriä ruveta muokkaamaan.
No hiihtovälineet oli sentään suksien osalta paremmat kuin eilen. Toinen hanska otti ja hajosi, pipo oli jääkylmä koko loppulenkin, eikä pelkoa että olisi mennyt 6.5 km alle 40 minuutin. ensiimäiset alamäet oli parasta antia, mutta loppulaskussa tuntui vaan että pää jäätyy. Onneksi oli lämmin auto odottamassa.
"Tuulilasi tammikuu 1981:
"Uusi Toyota on hämmästyttävä auto. Sitä on kevyt käsitellä, se on tilava, lämmin ja miellyttävä ajaa. Vaikka jo kauas näkee ettei se ole varsinaisesti tarkoitettu pahaan maastoon, sillä pääsee yllättävän huonoistakin paikoista.
Tämä auto soveltuu mainiosti ainoaksi kulkuvälineeksi sellaiselle, joka joutuu silloin tällöin poikkeamaan sangen huonoillekin teille"
G mersu oli jo silloin parempi maastossa ja Land Rover... "Toyotalla voisi ajaa vielä tänäkin päivänä, mutta Land Roverilla täryttely vaatisi kyllä ennaltaehköisevän shokkilääkityksen"
Itse olen ajanut G mersulla, muutamallakin Toyotalla, pannsaroidulla Land Roverilla ja parilla panssaroimattomallakin. Myös parilla G mersulla ja ollut myös kyydissä. Ei panssarilantikka mikään kovin meluisa ollut ja panssaroimattomilla kerkesi ihan hyvin, mitä nyt hätävilkut syttivät hidastetöyssyissä. Jeepistä ei ole kokemusta.
Mitään noista vertailussa olleista vanhuksista en hannkisi itselleni. Kierrejouset on tätä päivää. Land Rover Defender alumiinikorisena, siihen mersun akselit ja jousitus sekä kaikki muu tekniikka Land Cruiserista. Toyota menisi muuten sellaisenaan, mutta 60 ja 61 oli alustaltaan aivan onnettomia verrattuna pyöreäkeulaiseen malliin, kierrejouset ja kunnolliset iskarit. Ehkä pelkillä iskareillakin olisi saanut alustaa parannettua ja maastoa varten paineilmapalkeilla joku 10 cm lisää maavaraa.
Nauratti kun katoin Discoveryllä kun tekivär romuista Off road autoja. Kun maavaraa halutaan lisää niin mitä lyhempi kardaani sen vaikeampiin kulmiin se joutuu taipumaan korotuksen jälkeen. Jos ei ole tarkoitus lähteä tielle niin laittaa sit sellaiset alustan osat että kardaani pysyy ehjänä, jos olkatapit on muutaman asteen väärässä kulmassa niin se on pienempi paha kuin murtuneet ristikot ja katkennut kardaani.
1 kommentti
Anonyymi
5.12.2021 10:39
Täältä löydät pian seksiä, suhteita, Deittailua --> http://dating24.me
Vastaa kommenttiin