Piti lähteä aamutuimaan upottamaan mittauskaivoa. Juuri kun olin hyppäämässä autoon sain tiedon että se päästään tekemään vasta maanantaina. No sitten ei muuta kuin 70 cm tyvipölli ja siitä seuraava pätkä lavalta alas ja tutkimaan olisiko metsäojakone lähtökunnossa. Ei ihan ollut, koko päivän sitä huolsin ja korjasin, mutta ei ole vieläkään ihan valmis. Helle tappaa osan työtehosta. Nytkin vaikka vaan silmät ja sormet liikkuu niin hikeä pukkaa.
Sivuhuomautuksena huomasin tuottaneeni osan päivän luetuimman jutun teksteistä- totuus on joskus tarua ihmeellisempää.
Moottoriöljyn ja polttoainesuodattimen vaihdon yhteydessä kone alkoi ilmausvaiheessa kipinöimään. Ilmeisesti siinä oli se syy miksi uudesta päävirtakytkimestä huolimatta kone ei aina halunnut käynnistyä. Puomissa oli reilu halkeama ja tietysti paineilmaprässillä voitelin saranoita lukuunottamatta kaikki voitelukohteet. Sitä ei olisi pitänyt mennä tekemään:
Käännön tapit menevät tavallaan umpipesiin ja toisesta oli edellisen omistajan toimesta hitsattu rasvanpoistoreikä umpeen. No tällä kelillä rasvaa meni yhdessä suhauksessa aivan liikaa ja kun 8370 tuntia ajettu kone ei ole mikään väljä holo niin rasva tunkkasi tapin ulos pesästään ja siinä oli 10 mm paksu lukitusrauta kevyttä kamaa.
Lukitusrauta solmuun, sen kiinnityspultti solmun sisään ja tappi tietysti puoliksi irti alalaakerista. Onneksi olin jo siinä vaiheessa ehtinyt ilmata ruiskutusputket, pestä koneen, paikallistaa ja kiristää sen kipinöintiä aiheuttaneen liitoksen. Sulat uusittiin.
Vielä puuttu tankkaus ja yksi ahtoputki on aivan liian löysällä.
Ei aina ole kauheasti sanottavaa, ei aina ole kauheasti tehtävää
1 kommentti
Anonyymi
5.12.2021 10:32
Täältä löydät pian seksiä, suhteita, Deittailua --> http://dating24.me
Vastaa kommenttiin