Tähteiden tähdet

  • licence27

Niinhän siinä sit kävi. Eilen morkkasin kasvislasagnea ja tänään sitä sit klo 17:15 jouduin itse maistamaan. Maussa ei ollut yhtään mitään vikaa.
Pizzaa, Kasvislasagnea, makkaranpaloja+ paistettua makaronia, salaattia, marjakiisseliä, tuoreita luumuja. Voi sanoa että ruoka oli hyvää ja sitä oli vähintäänkin riitttävästi.

Sen sijaan ihmettelen millä muuan saksalaismerkki on saanut maineensa ja millä argumenteilla vihreää punavanteista traktoria on aikoinaan myyty ja myydään yhä. Siis jos samalla viivalle lyödään saman aikakauden tuo, JD ja Valmet niin mukavin on Valmet ja miinusta tulee lähinnä vanhanaikaisesta hydrauliikasta. Nopeudessa ek työskentelyssä esimerkiksi V 615 pieksee sekä tuon että JD:n samoin mukavuudessa. Ehkä pieni kulutus ja ohjaamon hiljaisuus ja nostolaitteen hallinta ulkoa.

Tuntuu vaan niin kamalan hitaalta ja vanhanaikaiselta kuormatessa.

Murheitakin oli hieman. Asiakkaan perävaunuista lähti telin keinun ulompi laakeripukki irti. D vaunusta hajosi jälleen kerran takalaidan sylinterin alempi korvake. Onneksi kyseisessä vaunussa on takalaidan irroitusta varten lepuutuskorvake ja sen sai suht vaivattomasti irti ja hitsattua pienen jatkopalan avulla pudonneen korvakkeen tilalle.

Uudempi punavanteinen onkin hieno peli ajaa, vaikkei siinä ole kaikkia leluja. Sen ainoa myyntivaltti on mielestäni keveys. Valtran vastaavassa on väyläohjattu hydrauliikka vakiona tuossa mekaaninen hallinta. Painoeroa silti melkoisesti- Valtrassa on enemmän terästä.

Vanhan punavanteisen etukuormaimen kun laittaisi uuden keulaan ja riittävän vastapainon niin jo olisi juhlavaa kuormata portaattoman vaihdelaatikon hoitaessa hommat. En silti usko että tuokaan punavanteinen vuosimallia 2010 oleva peli ehtisi etukuormaintyössä edes N 121 Advancen vauhtiin, puhumattakaan portaattomasta Directistä.

Viime vuonna ihmettelin kun Valtan "Räätälöi oma traktorisi" oli hävinnyt Valtra.fi palvelusta. No se löytyy nyt sit sellaisenaan saman konsernin punavanteisen merkin palvelimelta. Ilmeisesti saksalaisilla on enemmän osakkeita ja AGGO:lla huoli siitä että muuallakin maailmassa aletaan ymmärtää miten pätevän koneen tai tuoteperheen Valtran pieni tehdas on maailmalle puskenut. Se taas vaarantaa vanhat valtamerkit. Parhaimpina vuosina markkinaosuus Suomessa on ollut suurempi kuin neljällä seuraavalla merkillä yhteensä. Tuskin 52% uuden traktorin ostajista hyväksyisi huonoa konetta.

Sitäpaitsi tuotekehitysideoita oikeasti luetaan ja jotain menee tuotantoonkin. Ekassa 6300 koneessa etukuormaimen vipu oli käytännössä kiinteässä jalassa. Siihen sit vaihdoin ensin ison siipimutterin ja kun se ei ollut hyvä niin tilalle tuli sellainen muun muassa joissain huonekaluissa käytetty vipumutteri tai mikä lienee viralliselta nimeltään. Seuraavassa koneessa se oli jo tehtaalta tullessa paikallaan.

Aggon aikana ollut muovitankki on muuttanut muotoaan, eikä varmaan vähiten siksi kun asiakkailta on tullut vihaista palautetta kun ketjuja ei ole saanut turvallisesti takapyöriin.

Lenkkiä takana tänäänkin 4,4 km mäkistä taivalta

1 kommentti

Anonyymi

5.12.2021 10:37

Täältä löydät pian seksiä, suhteita, Deittailua --> http://dating24.me

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Kommentoi kirjoitusta

Jos sinulla ei ole vielä tunnusta Cityssä tai Facebookissa, luo tunnus Cityyn. Se käy käden käänteessä ja on täysin ilmaista.

Luo ilmainen tunnus