Ensinnä täytyy todeta että retkivaunu- Rovajärven reissu ja ennätyspakkaset. Ei makuupussissa palellut ja kaminasta riitti lämpöä vaikka makkaran paistoon
Sit makuuvaunu- ei siinäkään mitään vikaa. Kaikki toimi, mutta olihan ne vanhojen junien vessat aika ankeat ja kylmät talvella.
Sit tuli IC no ei merkittävää parannusta vanhoihin 2 luokan vaunuihin, Mutta IC 2 yläkerta. Hiljaisuus, mukavuus ja vessat. Ainoa miinus se että matkapuhelimet yleistyivät räjähdysmäisesti samoihin aikoihin.
Sit tuli hiljainen vaunu- upeaa matkustamista
Mutta Pendoliino- Lakkasin pitämästä kirjaa myöhästymisistä jo muutaman ensimmäisen talvikelin jälkeen. Se oli hämmästyttävää miten kauan kestää päästä tikkurilasta helsinkiin. Aika oli muutaman kerran pidempi kuin luokkakaverini matka polkupyörällä hakuninmaalta Bulevardille.
Vaihteet jäässä- eikö edes luotijunaan saisi mukaan harjaa tai puhallinta. Pohjimmiltaan Helsingin ongelma ei pisararadalla ratkea. Sillä voisi ratketa jos tehtäisiin samanlainen ratkaisu kuin Gotham Cityssä. Tai vain yksi lähijuna / tai kaksi junaa joka /jotka ajaa väliä Helsinki-Pasila ja kaikki muut raiteet kaukojunille. Tuo väli voisi jopa olla ilmainen niin pääsisivät ihmiset messukeskukseen ja areenaan.
Näin ollen ruuhka siirtyis pasilaan ja sinnehän on helppoa rakentaa raiteita kun ei tarvi sääliä vanhaa asemaa, eikä tarvi pelätä metrotunneliin osumista. Yölöspäin on tilaa. JUNAN /metron vaihtaminen on esimerkiksi Prahassa itsestäänselvyys. Liikenne sujuisi paremmin kun
Mut kun ei niin ei. Jos juna ajaa pussinperään, eikä sitä saa sieltä ulos niin seuraava odottaa. Kun se juna on jäätynyt Bendoliino niin muut junat odottaa kun S 220 sulaa. En tiedä paljonko italialaisen VR ihmisä lahjoivat että noin epäkelpo tuote tänne pääsi. Olisi ollut parempi ajaa ne suoraan venäjälle tai sulattaa. Ainoa vaan että ne on niin huonoja ettei venäläisille kelpaa.
Tästä tulee mieleen Pentagon Wars- elokuva jossa kehitettiin teloilla kulkevaa miehistönkuljetusvaunua. Rahaa upposi tolkuttomasti, suunnittelijalle annettiin mahdottomia vaatimuksia ja testit tehtiin vanhentuneilla aseilla. Tuloksena vaunu joka lahjonnan ja salailun jälkeen täytti kaikki vaatimukset.
Kuitenkin yhden suunnittelijan omatunto kolkutti niin pahasti että halusi paljastaa jutun. Syytä olikin koska kyseinen vaunu oli vaarallinen sisällä olevalle miehistölle. Samaa vaunua tehtiin mallia USA ja mallia vienti. Vientiyritykset tekivät tilaajien vaatimat muutokset ja vaunu näytti ulospäin ihan samalta, mutta oli ihan ok turvallinen- USA:n vaunu ei kelvannut kuin kotimarkkinoille.
Tässä tapauksessa Suomi on Italian kotimarkkina ja VENÄJÄ ilmeisesti se fiksu maa joka testaa kunnolla eikä ota paskaa vastaan vaikka ilmaiseksi saisi- no voi toki nykyään lantakin kelvata kun lannoitteiden hinnat on korkealla. VR johto voisikin kysellä toisiltaan kuka laati testit ja kuka Pendoliinot tänne hyväksyi, vai oliko Italialaisilla vain niin satumainen tuuri että talvitestien keli oli niin leuto ettei ollut ongelmia tai lumeton tai selkeä pakkanen. Joka tapauksessa Pendoliinoseikkailu varmasti on yksi osasyy matkalippujen hinnakorotuksiin kaikissa junatyypeissä- Jollainhan ne korjaukset täytyy maksaa
1 kommentti
Anonyymi
5.12.2021 10:39
Täältä löydät pian seksiä, suhteita, Deittailua --> http://dating24.me
Vastaa kommenttiin