Luulin vielä tänä aamuna että tässä maassa ei olisi "Paratiisin orjia". Jos sanomalehteen "Viikonlopun puheenaiheeksi noussut Kustannusosakeyhtiö Koivuniemi on työskennellyt myös maan johtavien poliitikkojen kanssa.
Yhtiö on tehnyt muun muassa Työ- ja elinkeinoministeriön tilaaman nettivideon, jossa haastatellaan useita ministereitä ja muita politiikan johtohahmoja.
Helsingin Sanomien kuukausiliite kirjoitti eilen, että yhtiön taustalla on salainen uskonlahko, ja että yritys menestyy hintakilpailuissa siksi, että lahkon jäsenet tekevät puoli-ilmaista työtä.
STT" näis siis Hämeen sanomat, "http://www.hameensanomat.fi/?article=146931
Paperiversiossa uutinen oli vielä räväkämpi, Lapsia ei päästetä kouluun, lahkolaiset vaihtavat kielisuudelmia keskenään ja naisten nöyryysharjoituksia kotona- Mallia löytyy maailmalta. Sikäli kahden tonnin kuukausipalkka kuulostaa kohtuulliselta jos on hyvät lontaisedut. En silti hyväksy ihmisten nöyryyttämistä, naisten alistamista kotiorjiksi enkä ihmisten loppuunpolttamista. Jos sit ihmiset haluaa leikkiä roolileikkejä kotonaan tai vaikka kylässäkin niin mikäs siinä, mutta työ ja uskonto pitäisi pitää kaukana ihmisten seksuaalisista fantasioista ja niiden totetuttamisesta.
Siis: vuonna 2004 "22:05 4D: Paratiisin orjat (Slaves in Paradise)
30 vuotta sitten karismaattinen taiteilija Otto Muhl ja hänen seuraajansa perustivat Itävaltaan Friedrichshofin kommuunin, jonka jäseniksi liittyi lähinnä keskiluokkaan kuuluvia opiskelijoita. Suurimmillaan 600 jäsenisen yhteisön kantava ajatus oli täydellinen poliittinen ja ideologinen vapaus, jonka ilmenemismuoto oli perinteisiä moraalisääntöjä uhmaava täysin vapaa seksi. Kommuunin jäsenten päivät kuluivat kullekin määrättyjen askareiden, seksin ja Oton ohjaaman kokeellisen taideterapian parissa. Pian paratiisiin kuitenkin alkoi muodostua erilaisia hierarkioita ja keskenään eriarvoisia piirejä. Osa kommuunin jäsenistä komennettiin töihin yhteisön ulkopuolelle. Palkkarahansa he lähettivät kommuunin käyttöön. Pääosin rahoista nauttivat Otto ja hänen sisäpiirinsä: läheisimmät "vaimot", heidän lapsensa ja ystävänsä. Paratiisi kohtasi tiensä pään, kun viranomaiset pidättivät Oton ja sulkivat kommuunin v. 1991. Tuotanto RDF. Dokumentti. Kesto 49' Uusinta."
Tuo kommuuni oli ihan aiheellistakin pistää kiinni- parempi olisi ollut jos sitä olisi johtanut joku selväpäisempi yksilö, mut harvoin kukaan selväjärkinen tuollaiseen diktaattorin asemaan pääseekään.
Mutta se että moinen ilmiö on rantautunut Suomeenkin- Kertooko se siitä että ihmisiä vaivaa niin suuri epätoivo että koko sielun ja ruumiin voi myydä työn ja uskonnon nimissä- eikö ihmisiä enää opeteta ajattelemaan omilla aivoilla, ei maalla eikä kaupungissa.
Kovaa bisnestä- mutta siihen on tultu kun on EU, rajat auki, ulkoistamisella kuvitellaan saavutettavan säästöä.
No kunnossapito esim. Yhden talven yhden tehdasalueen talvikunnossapito maksoi ulkoistettuna 3 kertaa enemmän kuin että sitä olisi hoitanut yksi henkilö jo olemassa olevilla koneilla ja laitteilla. Se oli siis ensimmäinen sopimus, Seuraava sopimus oli paperilla halvempi ja näin ollen tuli uudet tekijät. Sit kun tuli lunta niin kas kummaa kun aamulla oli kävelykäytävät ja portaat lumiset, liukkaa ja hiekoittamatta, tehtaan työpäivän jälkeen tuli valtava pyöräkuormaaja ja puski lumet kasaan sieltä mistä mahtui.
No kun lunta tuli ja tuli, kasvoi kasat ja aina sen päivää kun lunta satoi yli sentin ei pihalla tehnyt trukin kanssa yhtään mitään. No sopimus oli voimassa ja aliurakoitu. Kasat oli pakko ajattaa pois ja päästiin omana työnä tehtävään verrattuna kertoimelle 4.
Sit vaihtui firma ja seuraavina kahtena talvena konetyön osuus sujui jo paremmin, raput yhä lakaisematta ja jalkakäytävät avaamati. Paperilla hinnan piti laskea edelliseen urakkatarjoukseen verrattuna. Lunta tuli kohtuullisen vähän, mutta nollakeliä kun oli niin hiekoitusta. Kun kevät sitten koitti oli hiekoitushiekkaa kylvetty tehdaspihaan niin paljon että sillä olisi rakentanut pienen omakotitalon. Vaikka itse lumityöt olivat halvemmat, tuli päälle kohtuuttomasti kallista hiekoitussepeliä ja kerroin oli siinä vaiheessa 4 ja risat, mutta sitten kun se kaikki hiekoitushiekka piti korjata pois, harjakone, pyöräkuormaaja ja kuorma- auto tuli todellinen kustannut lukemaan 4.5, takatalvi, taas auraus , kiireellää hiekoitus ja uusi harjaus- kerroin lopulta 4.7
Taas oli siis kahden talven jälkeen aika vaihtaa firmaa- Nyt muuttui systeemi eli kesäduunareista luovuttiiin, nurmikot saman firman hoitoon kuin talvikunnossapito, vasta nyt vaatimuksena että myös jalkakäytävät klo 09 00 kolattu ja hiekoitettu. Alkuperäiseen omana työnä tehtyyn verrattuna päästiin yli kuuden kertotauluun eikä siinä vielä ollut kylvetyn hiekoitushiekan imurointia kaivoista. Vasta reilulla kuusinkertaisella hinnalla päästiin lähelle samaa laatua kuin omana työnä tehtynä, mutta kun sokea neuvoo tyhmää ja laskutaidoton laskee niin jollain kaavalla 6 kertainen hinta on kymmenessä vuodessa kannattava. Tarkoittaa siis sitä että kun kaikki oman duunarin palkat, työvoiman sivukulut, verot, oma kalusto, sen kunnossapito maksaa yhteensä 50000 € vuodessa niin kannattaa maksaa huonommasta jäljestä urakoituna 300000 € vuodessa plus lisätyöt
Ruotsalainen ryötöyhtiö Vattenfall jos aikuiset päättäjät joskus pelaisivat niinkin yksinkertaista peliä kuin Monopoly niin ymmärtäisivät mitä kannattaa myydä ja mitä ei. Venäjällä nämä hommat osataan hoitaa- myydään ensin ulkomaille, sit ulkomaalainen firma pistää kaiken tuloskuntoon ja toimintaan, sit sakotetaan ja jos se ei riitä niin kansallistetaan.
Valtio/kunta voisi ihan hyvin omistaa, sähkö, vesi , viemäri, tietoliikenne, tie, kaukolämpö, rautatie, metro, verkot ja asemat, samoin lentoasemat ja julkisen terveydenhuollon + kaikki koulu, satamat ja postin. Yksityistäminen näissä kohteissa on tuonut mukanaan pelkkää paskaa.
Kyllähän posti edelleen kulkee, mutta inflaatio kulkee kovempaa ja työpaikat ja rahat tuhlataan ulkomaille.
Tämähän kuulostaa ihan sosialismiltä, mutta totta se on ainakin kun katsoo millä ulkomailla tehdyillä vanhoilla paskoilla esim tiestöä nykyään hoidetaan. En tarkoita etteikö maassa olisi tilaa yksityiselle tienhoidolle, töitä on enemmän kuin tekijöitä, mutta nykysysteemillä käyttäjiä ja kuluttajia on enemmän kuin maksajia. Niin ja terveisiä sille perjantaiselle AUDI kuljettajalle- Moottoritielläkään, varsinkaan tyhjällä ei tarvitse palata oikealle kaistalle kolmen metrin päässä ohitettavan keulasta, varsinkaan kun Audissa on vauhtia niin paljon etteivät nastat pysy kiinni renkaissa, osta kitkat ja mene takaisin autokouluun opettelemaan ajamista tai osta mopo ja ole ohittamatta.