Renalt ei sit halunnut Kimi Räikköstä, eikä Kovalainenkaan ollut menossa kirittämään Pietarin lahjaa autourheilulle. Hirmu tuuri Petrovilla nousta Kubican varjosta rallionnettomuuden ansiosta.
Bahrainissa mellakoidaan, mutta eiköhän kisa voida siirtää jonnekin rauhallisempaan osoitteeseen- Ahvenisto voi olla sillon vielä jäässä, sama on mahdollista myös missä tahansa muualla Euroopassa tällä menolla.
Mut kyl siti lämmitti mieltä katsoa tuloslistaa- ei ollut Lotuskaan enää puolta kierrosta jäljessä- jäljessä, mutta ero puolittunut viime kautta edeltäviin testeihin ja jos kärkiaikoihin vertaa niin parannus on suhteellisesti vieläkin suurempi.
Parantaa voi myös niinkin simppeliä konetta kuin hydraulihalkaisija. Pieni parannus eli terän korkeussäätö + uudet jalat koneen alle. Pieniä juttuja ja vielä kokeilematta, mutta työsuoritus voi parantua puolella. Samalla periaatteella, mutta suuremmalla määrällä liikkuvia osia toimii myös lannanpoistokone, joskin automaattsesti. Sitäkin pystyisi huimasti parantamaan jos paluuvirtausta ohjattaisiin niille sylintereille joissa paine on pieni kuten paluuliikkeellä aina. Kolmen sylinterin järjestelmässä ihan toteutettavissa, mutta vaatisi logiikan ohjaamaan venttileitä+ tietty ne venttiilit ja ohjelman logiikalle.
Metsäkoneeseen rakennetussa järjestelmässä oli lisäksi paineakkuja ja kuormausnosturikäytössä aivan huima parannus hyötysuhteessa. Ei yllättänyt, koska vastaavaa idea pohdittiin älykäs koneenohjaus- projektissa ja pelkästään kahdella sylinterillä toteutetulla vaakaliikkeellä eron huomasi korvakuulolla- tämä siis kokeiltiin käytännössä Paralcon venttiilin kanssa.
TM esitteli hauskan vajalöydön. Moottoripyörä, mutta aikaansa edellä monessa asiassa. Se että, takapyörän napa/akseli toimi nokka-akselina, kampiakselina ja pyörä vieläpä liikkui, oli hieno suoritus ajalla ennen CNC koneita. Ei mitään vaihteita- nykyään on automaatteja ja kaksoiskytkintä, variaattoria ja hydraulinenkin portaaton.
Vanhan moottoripyörän painopiste oli todella alhaalla, eikä mitään turhia prameiluja. Polttoainesäiliö lokasuojan sisällä ja öljysäiliöt runkoputkien sisällä. Jos siihen aikaan olisi ollut kärjetön sytytys tai edes sytytystulppa olemassa tuolla mallilla ajettaisiin varmaan vieläkin speedwaytä. Jos sen aikakauden tekniikka mahdollisti kuuden kympin huippunopeuden ja 40 helposti niin vähän viritystä ja olisi ollut kova peli.
1 kommentti
Anonyymi
5.12.2021 10:39
Täältä löydät pian seksiä, suhteita, Deittailua --> http://dating24.me
Vastaa kommenttiin