Tuoreen tutkimuksen mukaan autosivustoille tullaan entistä useammin etsimään autoja omaksi huviksi ja seuraamaan tarjontaa. Sivustoilla viihtymistä selittänee osittain parantunut käyttäjäkokemus. Online Cars 2015 tutkimuksen mukaan suomalaisten autoilijoiden toiveena ovat helppokäyttöiset nettisivut, joissa on monipuolisesti tietoja ja kuvia kohteista.
Esimerkiksi Nettiauto ja Auto1 -sivuilta haetaan usein käytettyjä autoja. Myin itse meidän Mini -auton Auto1 -vaihtoautosivustolla. Online Cars tutkimuksen mukaan huomattavan moni olisi kiinnostunut jatkossa hyödyntämään oman automerkin verkkopalveluita, vaikka vielä siitä ei olekaan kovin laajasti kokemusta.
Netti tuli jäädäkseen autokauppaan.
Ilkka O. Lavas
Netti -alan ammattilainen ja sarjayrittäjä