Suomen nopeiten kasvanut mediayritys, City Digital -konserni, on noteerattu Deloitte Fast 500 -kilpailussa 10:ksi nopeiten kasvaneena mediayrityksenä.
Euroopan Nopeiten kasvaneet mediayritykset
1. United Kingdom BRAIN LABS DIGITAL 8255% Media www.brainlabsdigital.com
2. Israel MAGISTO 8119% Media www.magisto.com
3. Israel ANYCLIP 5142% Media www.anyclip.com
4. Turkey HYPE 4894% Media www.hypeistanbul.com
5. Israel TABOOLA 4268% Media www.taboola.com
6. The
Netherlands CATAWIKI 3676% Media www.catawiki.com
7. Israel CROSSRIDER 3493% Media www.crossrider.com
8. Sweden STAR STABLE ENTERTAINMENT
3476% Media www.starstable.com
9. Sweden FEO MEDIA 2909% Media www.feomedia.com
10. Finland CITY DIGITAL 2367% Media www.city.fi
City Digital palkittiin Suomen nopeimpana mediayrityksenä Deloitte Fast 50 -kilpailussa. Kansainvälisen kasvuyrityskilpailun osakilpailuihin osallistuu media-, teknologia- ja telekommunikaatioyrityksiä ympäri Eurooppaa. Kilpailua on luonnehdittu yhdeksi objektiivisimmista kasvuyrityskilpailuista. Kilpailussa kasvun mittarina on liikevaihdon kasvuprosentti.
Cityllä kasvua 2367 %
City Digital on keskittynyt digitaalisen bisneksen tekemiseen ja keskittyminen on auttanut Cityä kasvamaan muuta media-alaa nopeammin. Lähihistorian vauhdikkaan kasvun lisäksi City kasvaa jatkossakin. City Digital teki vuosi sitten rohkean peliliikkeen ravintoloiden suuntaan ostamalla TableOnline-pöytävarauspalvelun sekä MTV:ltä Eat.fi-palvelun. Iso osa City Digitalin kasvusta tulee jatkuvalaskutteisista tuotteista, mediamyynnistä ja yksi nopeiten kasvavia osia City Digital -konsernissa on Improve Media mainosverkkobisnes.
City Digital kansainvälistyy
City Digitalin ainutlaatuinen konsepti on havaittu markkinoilla ja City on laajentunut TableOnline yrityskaupan myötä myös Tallinnaan, jossa pöytävarauksia voi tehdä jo 75%:ssa laaturavintoloista. "Mediabisnes on loppujen lopuksi isolta osin globaalia bisnestä ja siksi meidän pitää olla kansainvälisellä mittareilla maailman paras, kun haluamme menestyä myös kansainvälisesti", City Digitalin toimitusjohtaja Ilkka Lavas kertoo. Cityllä on asiakkaita Suomen lisäksi Ruotsissa, Virossa, Tanskassa, UK:ssa ja Yhdysvalloissa. Neuvotteluja käymme lisäksi Tanskassa, Norjassa ja Kiinassa City Digitalin tuotteiden lisensoinnista.
Pitkä historia auttoi alkuvauhtiin
City Digitalista on jo 30 vuotta vanhan City-lehden brändillä, mutta täysin uudella toimintamallilla muodostunut nopeiten kasvava digitaalisen median konserni Suomessa.
"Cityn brändi ja tunnettuus Suomessa on vauhdittanut meitä, mutta käytännössä kaikki myynti, liiketoimintamallit, prosessit ja rakenteet on rakennettu uudestaan City Digitalin digiaikakautena", kertoo toimitusjohtaja Ilkka Lavas.
Media muuttuu ja kehittyy. Digitaalisuus on tullut jäädäkseen. City Digital on esimerkki siitä, että median murroksessa myös perinteinen toimija voi muuttua, kehittyä ja myös kasvaa nopeasti.
Tutustu Deloitte Fast 50 -tuloksiin
Tutustu Deloitte Fast 500 EMEA -tuloksiin
Lisätietoja antaa
Ilkka Lavas
Publisher, Partner
0400 997 969
ilkka.lavas@city.fi