Iloitsen saamastani viestistä, mutta en päivän kulusta noin muuten. Pitkät siirrot, varmuuden vuoksi kallioporaukset , ekalla kuormalla kivi takalaitaa vasten jumiin, takalaidan sylinteri solmuun, pitkä päivä ja paluumatka+ korjaus.
Ettei päivä tai lähinnä yö olisi ollut liian helppo jäi lavetin veturi pihaan paikalleen ja kärry varakoneen perään. Syy siihen oli tällä kertaa ratin ja selkänojan välissä.
Puominittokone kun vaatii 5 paria hydraulliikkoja ja parhaimillaankin vanhoissa koneissa on ollut 3 tai 4 paria + vapaa paluu. Neljäs ja viides toiminto on tarvinnut vetää lälistä venttiilillä. N kun oli ekaa kertaa niitossa niin siinä oli liittimiä juuri tarvittava määrä 10 + 1, mutta koska sähköventtiili oli jo paikallaan niin en sitä ruvennut purkamaan vaan otin sen käyttöön.
Sen kummemmin asiaa ajattelematta sitten kun ajot oli ajettu puomi jäi perään ja sähköjohto kiinni. Ei tullut tarkistettua onko virta jatkuva vai virtalukon takana. Akku oli sit tyhjentynyt hiljalleen ja oli laitettava kelloa soimaan aikaisemmin + laturi kiinni.