Jokunen kuukausi sitten kävin tietämättäni Suomen väestöllisessä keskipisteessä. Toki nyt kun katsoin paikallislehden jutun pisteen liikkeistä niin tulihan siellä Kukkian rannalla Puutikkalassakin käytyä jokusen kerran.
Eilen kokeilin mitä auton matoille tapahtuu pesukoneessa. Muistaakseni edellisen kerran pesin ne kevyesti painepesurilla ja kuivuminen vei tokuttoman kauan. Samalla totesin että värinää on riittänyt, koska kummankaan takakajarin verkko ei ollut enää kunnolla kiinni ja löystä oli myös subbarin kiinnitys.
Voi helvetti sitä työn määrää mikä voi olla yhden pienen laatikon kiinnittämisessä. Ensimmäisellä yrityksellä meni muuten hyvin, mutta elementti pystyi nousemaan kiinnitystukeen saakka, joten tukea oli nostettava. No sitten kun nostin tukea niin takaluukun kevennysjouset ottivat kiinni. Ei olisi ollut mikää ongelma porata lisäreikiä, mutta kun oli 2 M8 kierrettä vapaana niin halusin ottaa ne käyttöön.
Kolmannella yrityksellä meinasin jo ruveta sahaamaan koteloa kappaleiksi kun se saakelin jousiyhdistelmä osui edelleen kiinnikkeisiin, vaikka takaluukun sulkeminen toki onnistui.
Neljännellä kerralla muutin rakennetta ja käänsin tukien alaosat ympäri ja nyt pysyy eikä jouset narise.
Muistaakseni tuo on tuon auton toinen kotelo. Ensimmäinen versio oli siinä mielessä fiksumpi että pysyi kokonsa ja muotoilun ansiosta hyvin paikallaan, mutta pilaisi samalla tavaratilan.
Noin 310 kilomeriä "koeajoa", käynti kynttilöitä viemässä hautausmaalle. Suvi Teräsniskalla oli aiheeseen ainakin yksi hyvä kappale.