Teitä tarvis parantaa. Ei välttämättä sitä pintaa tai tien kantavuutta kuukausien siltaremonteilla, mutta turvallisuus=näkyvyys.
Samoin teiden kallistuksia ja vedenkeruupaikkoja tarvis vähän miettiä suunnitteluvaiheessa, tietysti tekovaiheessa ja viimeistään sitten kun virhe on havaittu.
No tekevälle sattuu kuten tänään eli tietä tehdessä kestää aikansa että tie kovettuu ja vaikka ajokertoja alkupäällä olikin jo kymmeniä ei reuna kestänyt siinä kokolailla kolmen metrin päässä edellisestä hinauspaikasta. Vaunu jäi tielle, samoin toisen puolen pyörät, mutta toivoton paikka tuli peruuttaessa kun työmaan suurin puu oli siinä veturin ja vaunun välissä.
Puu jäi pystyyn, samoin veturi, mutta kaivinkonetta tarvittiin että sai veturin sellaiselle ajolinjalle että kuulalaakerisoralla pystyi peruuttaamaan tietä kohti ja puun ohi.
Tien parantaminen voi tarkoittaa myös turhien suojakorokkeiden poistamista ja mielestäni keskellä tietä ei ole oikea paikka kasvattaa puita tai pensaita.