Contour

Vähän harrastuksia, paljon töitä ja nukkumisesta on turha runoilla. Blogi on alkanut sinkkuuntumisen jälkeen ja varmaan loppuu kunnollisen naisen iskiessä.

Näytetään kirjoitukset syyskuulta 2015.
Seuraava

Pahka  1

Tänään monipäiväinen korjaaminen viimein loppui. Toki jälkkärissä on vielä muutama tiiviste.

Asiakkaalla oli hyvä idea repiä pihasta kannot minikoneella. Lopputuloksena kuitenkin että yhdestä koneesta puuttuu veto, toisesta etulasi ja kannot poistettiin ihan kunnollisella koneella.


Palava missi  1

Eilen ihmettelin kun työmatka ei oikein sujunut suljetun sillan vuoksi. Ei sillä että olisin halunnut nähdä Duutsoneita tai putoamista, mutta jos sen olisi tiennyt niin ehkä olisi voinut viipyä työmatkalla muutaman minuutin pidempään.

Minä en tänään sytyttänyt itseäni tuleen, vaikka siihen olis hyvät mahkut kun työn alla oli edelleen jousilautanen- siis se ainoa kunnon reikä mitä ei oltu katsastuksessakaan havaittu. Varmasti olisi mennyt jälkitarkastuksesta läpi paikkaamattakin, mutta kun siihen kohtaan on myös kiinnitetty 1 kpl tukivarsi niin sen olisi syytä olla ja pysyä kiinni.

Kerran on näet käynyt niinkin että auto meni hienosti läpi katsastuksesta, mutta kotimatkalla alkoi ihmeellisesti vaappua kun tukivarren korvake oli mennyt poikki. Se nyt tietysti oli Datsun 100A.


Kaivokaksikko  1

Rankka päivä takana, kaksi kaivoa maassa, kaksi ohjaamossa ja molemmat moottorisahat vähintäänkin todella tylsiä.

Luin tuossa pari päivää sitten että Suomessa on satojen metrien leipäjonoja ja taas toisaalta kaupoista menee edelleenkin valtavia määriä syömäkelpoista ruokaa hukkaan.

Sitten vielä luin että puhelintaan räplännyttä tyttöä oli puukotettu ilmeisesti kassajonossa. Olisi ehkä aika taas vähän miettiä mitä arvoa ihmisellä on ja mitä arvoa on matkapuhelimella.

Niin ja rikesakot tuplattiin. Puhelimen räplääminen ajaessa siinä on vieläkin varaa korottaa ja kyllä kohta täytyy ruveta puuttumaan noihin silmät puhelimen ruutuun kiinni lasittuneina zombeina käveleviinkin ihmisiinkin.

Noin muuten en usko että rikesakkojen korottaminen tätä maata pelastaa. Ehkä poliisien määrän lisääminen auttaa, mutta jos taas pistetään sata miljoonaa menemään johonkin muuhun niin sitä ei paljon sakkorahoilla paikata. Eikä muuten tunnuta paikkaavan teitäkään.

Olen varmaan toista kuukautta ihmetellyt mikä Hämeenlinnssa on pielessä. Siltaa on remontoitu helvetin pitkään, yhtään työkonetta tai työläistä ei ole näkynyt pariin viikkoon vaan aina vaan ne tietyömerkit ja alennetut nopeusrajoitukset.

Aulangontie oli jo ennetään pohjanoteeraus kun hiekkatie vaihtui asfaltiksi jäi sentään yhdelle pätkälle 80 rajoitus. Nyt on ajopinta kunnossa pääosin, mutta näkyvyys on pilattu ja sujuvuus kun nopeusrajoitukset ovat 50, 30, 50, 40, 50, 60, 50, 60 ja 50 eikä edes lopetun koulun kohdalta ole voitu palauttaa rajoitusta alkuperäiseen ja poistaa turhaa suojakoroketta ja suojatietä jolla suunnilleen kasvaa voikukkaa koko leveydeltä.

Niin ja siinä 30:n alueen kohdalla on kyllä liikennemerkkejä, mutta aika hiljainen on työmaa kun ole yhtään miestä, naista tai konetta.

Samaan aikaan toisessa päässä kuntaa korvaavan koulun ohi ajetaan hiekkatietä öljypohjat halkeillen asfalttia odotellessa.


Lautanen  1

Katsastuksessa oli havaittu ruostevaurio siinä kohdassa mihin pohjaanlyöntikumi vastaa. Jousen alle ei tietenkään näe ja kun iskaria otti irti katkesi sen kiinnityspultti tietysti sisälle reikään.

Reilun kämmenen kokoisesta osasta oli jäljellä enää vajaa puolet. Auton omistaja purkaessaan silppusi senkin osan aivan turhan pieniksi paloiksi ja se tarkoitti ongelmaa jälleenrakennusvaiheessa.

Ei ollut mitään millä tähdätä jousen keskelle suurella vaivalla rakennettu vastinpala oikealle kohdalle. Ainakin voi luvata että uusi osa on huomattavasti alkuperäistä tukevampi ihan vaan siksi kun pellin tilalla on suurimmaksi osaksi 4 mm vahvaa profiiliputken seinämää


Seuraava