Ei ole mikä kiva tilanne kun ylämäessä voima vaan loppuu. 4,4 litraa iskutilavuutta, mutta voima tulee kuitenkin ahtamalla. Toki ainakin paperilla pienemmästäkin Dieselmoottorista otetaan ilman turboa yli 100 kW ulos, mutta siihen suurempaa vaaditaan kierroslukua ja lisää syöttöä.
4150 tuntia on mielestäni liian lyhyt elinikä työkoneen turbolle. Samoin sitten sitten sen ei kuuluisi räjähtää kappaleiksi, akselin katketa ja sirpaleiden lennellä pitkin ahtoputkia ja välijäähdytintä.
Nyt on siis uusi ahdin paikallaa, mutta sekään ei heittämällä mennyt. Turbiinikotelo sojotti niin paljon väärään suuntaan ettei ilmansuodattimen koteloa saanut paikoillen ilman säätöä.
Nyt on koekäytetty, mutta ei ollut enää inspiraartiota lähteä tielle koittamaan vetääkö se enää vai ei.