Contour

Vähän harrastuksia, paljon töitä ja nukkumisesta on turha runoilla. Blogi on alkanut sinkkuuntumisen jälkeen ja varmaan loppuu kunnollisen naisen iskiessä.

Jos kulman umpeen saisi  1

Eilen oli keskeltä katkaistu työpäivä. Täyttö on hidasta, tiivistää täytyy ja kotimatkalla jäi grillillä käymättä.

Katkaisun aikana selvisi onko heinänteko onnistunut. Ekassa paalissa oli reikä, eli siitä löytyi näkyvää homekasvustoa. Toinen oli ihan hyvää muuten, mutta pölyävää. Enempää ei avattu.

Onko eilinen sitten merkittävä päivä vai ei-ainakin sellainen joita toivoisi lisää.


Bussi  1

Eilen meinasi bussikuski tulla linjansa päähän. Ei ollut oikein tilaa väistää, sallittu nopeus, mutta yllättävää ettei ammattikusti yli kolme metriä korkeaa ajoneuvoa havainnut. No seisoin tietysti jarrupolkimen päällä ja vältin törmäyksen. Siitä noin 35 minuuttia myöhemmin postiauto tuuppasi pihasta eteen, mutta koska siinä oli tilaa niin sain väistettyä ilman paniikkijarrutusta.

Tänään olin sit liian nopea peittämään. Sanoin kyllä asiakkaalle että voisi aloittaa linjan tekemisen sieltä minne se yhdistetään, mutta koska myös vanha linjan oli olemassa en väittäntyt vastaan toista etenemissuuntaa.

No se oli virhe. Ajanpuutteen ja tilanahtauden vuoksi ensimmäiset 12 metriä oli tukevasti sepelikerroksen alla kun selvisi että kaato ei riitä. Ei siinä muu auttanut kuin pieni kauha ja lapio.


Viheltäen  1

Uusi turbo toi mukanaan uuden ominaisäänen. Se on kuulunut tänään lähes 150 kilometrin edestä. Ehkä ero entiseen on valmistustoleranssien sisällä tai sitten tuokin tuhoutuu ennen aikojaan.

Vihellys siis kuuluu vajaalla teholla tietyillä kierroksilla. Täytynee seuraavaksi tarkistaa pakoputken kiinnitys ja itse putki uudestaan.


Seuraava perjantai 13. fiilis  1

Manasin tänään formuloiden lämmittelykierroksella että ajappas Lewis vähän leveäksi ja vie Fernando mukanasi. No kun sitten hopeanuolia alkoi lennellä pitkin rataa en olisi arvannut että tänään varmaan tehdään historiaa sekä tilastoissa että vedonlyönnissä.

No sitä ennen paperityöt vei monta tuntia tehokasta työaikaa. Onneksi vika kuitenkin löytyi ja ohjeen avulla sain sen korjattua. On siltikin vaan mielestäni kohtuutonta että kallis ohjelma ajantasalla olevine päivityksineen ei pelaa kun kaikki edelliset versiot sentään suosuivat käynnistymään.


Borg - Wargner vai mikä Switscceeheri 100 G  1

Ei ole mikä kiva tilanne kun ylämäessä voima vaan loppuu. 4,4 litraa iskutilavuutta, mutta voima tulee kuitenkin ahtamalla. Toki ainakin paperilla pienemmästäkin Dieselmoottorista otetaan ilman turboa yli 100 kW ulos, mutta siihen suurempaa vaaditaan kierroslukua ja lisää syöttöä.

4150 tuntia on mielestäni liian lyhyt elinikä työkoneen turbolle. Samoin sitten sitten sen ei kuuluisi räjähtää kappaleiksi, akselin katketa ja sirpaleiden lennellä pitkin ahtoputkia ja välijäähdytintä.

Nyt on siis uusi ahdin paikallaa, mutta sekään ei heittämällä mennyt. Turbiinikotelo sojotti niin paljon väärään suuntaan ettei ilmansuodattimen koteloa saanut paikoillen ilman säätöä.

Nyt on koekäytetty, mutta ei ollut enää inspiraartiota lähteä tielle koittamaan vetääkö se enää vai ei.


Kyydissä  1

Moni varmaan vielä miettii mitä laittaisi veroilmoitukseensa. Minä en enää mieti. Toivon vaan että kaikki on oikein.

Töihin pääseminen kesti rikkoutuneen ahtimen ja veroilmoitusten vuoksi yli vuorokauden. Toki työtä sekin on kun osia metsästää, mutta mitään se ei tuota.

Sama porttikongi kolmas otto ja toivottavasiti tällä kertaa tarpeeksi. Aina kun johonkin yritti pysäköidä niin jo oli auto tulossa. Viimeisen auton nuori ja kaunis naiskuljettaja oli ainoa jota en ehtinyt väistämään vaan parkkeerasi autonsa tyylikkäästi ja oikeaan paikkaan nokka menosuuntaan.


Perjantai 13. tuli karkauspäivän verran liian aikaisin ja sitten se hajosi  1

Suora tie, läpötila + 15 , kohtuullinen kuormitus ja veto katkesi pamahtaen. Ei siis hajonnun kytkin tai vaihteisto, ei lentänyt öljyä, mutta selvää oli että jotain oli vialla.

Noin kolme tuntia myöhemmin merkkikorjaamon mekaanikko tempaisi ahtoputken irti ja totesi "sökö" tai selvä tapaus. No joka tapauksessa Turbosta oli akseli katki, kompressorisiipi kolmessa kohtuulisen kokoisessa osassa ja varmasti paljon pientäkin silppua liikkeellä.

Itse sit purin sen turbon irti moottorista ja saa nähdä koska saa uuden.


Minkäs teet  1

Enää ei tarvitse maanantain hommia murehtia. Putkimies pisti kaksi uutta muovikaivoa paikoilleen ja jos jokin jää harmittamaan niin ei ainakaan sillä puolen kiinteistöä.

Sit olikin aika kääntää istutuskone remontointiasentoon. Vetokolmio irti, mittaus että kuinka paljon tilaa tarvii pikakytkentäkourille olla ja jatkopaloja leikkelemään, hiomaan ja tietysti hitsaamaan.

Siemenlaattikko on vielä solmussa, mutta muuten koneen alaosan remontti on tehty. Ehkä joku vahvikepala täytyy vielä laittaa, mutta vasta sitten kun tietää ettei se osu siemenlaatikkoon.

Jos koulussa on rinnakkaisluokkia kirjaimeen f asti, yläaste ja lukio samoissa rakennuksissa ja aikaa yli 20 vuotta niin millä todennäköisyydellä muistaa jonkun itseään kaksi vuotta nuoremman tytön?

Joku päivä sitten kenties liikennekameralla olisi tallentunut episisodi josta saataisi huolestunut äiti saada väärän kuvan.


Bunkkeri  1

Vanhoista taloista löytyy joskus yllätyksiä. Miten olisi oma pommisuoja ?

Samoin löytyy vettä yllättävistä paikoista ja esimerkiksi syöpynyttä valurautaviemäriä.

Päivän päätteeksi syöpynyt ja haljennut osa putkea on siirtynyt autuaammille metsästysmaille ja sisäpuolen karheudesta huolimatta viemärin virkaa toimittaa yön yli sadavesiputki.

Säätökulma kun sattui olemaan ainoa putkiosa missä sisähalkaisija osui yhteen valurautaputken kanssa. Joskus pelastin pantaliittimen kaatopaikalle menossa olevasta putkenpätkästä purkamalla. Nyt se osa oli päivän ja talon asukkien pelastus yöastialta ja ulkovessalta.