Contour

Vähän harrastuksia, paljon töitä ja nukkumisesta on turha runoilla. Blogi on alkanut sinkkuuntumisen jälkeen ja varmaan loppuu kunnollisen naisen iskiessä.

Kuin kurki voimalinjalla  1

Miten sanoa tuntemattomalle naiselle että luultavasti haameesi/mekkosi on jättänyt pakarat kokonaan paljaiksi?

Olihan päivällä toki lämmin, mutta nuori kaunis nainen ei varmaan vessakäyntinsä jälkeen tajunnut että hame oli kyllä edestä paikallaan, mutta takaa vesirajan yläpuolella. Ei sillä etteikö olisi olleet ihan kauniit pakarat, mutta vähän rajaa nyt sentään julkisilla paikoilla ettei miehillä mene ruoka väärään kurkkuun.

Löysin tänään itseni naisen syntymäpäiväjuhlista. Naisen jonka nimeä en tiedä vieläkään. Ehkä se vaan täytyy selvittää tai sitten ei. Pitkästä päivästä huolimatta näkyvin saavutus tältä päivältä lienee liittymä ja tien alku. Toki kesken päivää juhlissa käyminen vähän söi työaikaa ja syömässäkin täytyi käydä.

Ilmeisesti paikallisen Nesteen kassa on viehättävän näköinen jonkun muunkin kuin minun mielestäni. En tosin tiedä mikä on seksuaaliselta suuntautumiseltaan, mutta edelläni menneelle asiakkaalle kertoi ettei ole naimisissa. Kertoi myös ettei myöskään koskaan mene naimisiin- niinhän se Irvinkin aikoinaan lauloi vaan surullinen oli tarinamme loppu arvaatko sen.

Kun yhden pelastaa häätämällä kauhan edestä niin sitten tietysti kaksi kuukahtaa, En tiedä mikä pisti jäniksen kuolemaan trukkilavan alle tai kurjen/haikaran/hanhen ilmeisesti lentämään päin sähkölinjaa.

Jossain vanhassa Top Gearissa miehillä oli USA:ssa haaste syödä autojen kanssa törmänneitä eläimiä. Olisihan siinäkin miettimistä jos voimalinjan kohdalla olisi pudonnut hieman grillaantunut hanhi tuulilasille.

Eihän se tietysti minunkaan tuulilasilleni pudonnut, mutta noin 20 metriä lähimmästä tiestä ja toisestakin vähemmän liikennöitävästä väylästä.

Eikä siinä vielä mitään jos noin sattuu, mutta oli vielä puolet paluumatkasta naispuolista seuraa.


Vähän yli kellon ympäri  1

Eilen tuli päivälle pituutta, mutta tänään tuli vielä enemmän. Onneksi asiakas lähti jonnekin juhliin, joten pääsin omiin hommiin hetkeksi. On näet helle ja kuivuus tehneet hallaa taimille. Menee varmaan kaikki varataimet ensi viikolla maahan, eikä kädet ja jalat jaksa kantaa niin paljon kasteluvettä kuin tarvis.

Jotain hyvääkin taas eli uusi liittymä on testattu kuorma-auton voimin. Se meni ihan ok paitsi kipatessa takalaita nosti kasettilavan väärälle puolelle takalaidan laukaisumekanismia. Nyt on autoilijoille tilaa temmeltää ja vaikka väistellä toisiaan.


Ruuhkassa  1

Siihen nähden kuinka aamupäivä meni hieman suunnitelman vastaisesti oli varsin mukava loppupäivä.

Oli siis ohejelmassa tolpan siirtoa, telan laitto paikalleen, tien pohjaamista ja niin edelleen.

Päivän paras oli kuitenkin uimapukukierros ja sitä seuraavat kierrokset. Ei tainnut nainen oikein itse tajuta mitä sanoi ääneen.

En muista moista suhteellista väenparveilua tavanneeni tai arvanneeni mitä Jopon tai sen kopion selässä voi työmaalle tulla.


Renkaat väärin päin  1

Eilisen oikaisuoperaation yhteydessä kahdesta kaivosta purettiin kannet ja 2 ylintä rengasta. Ihmettelin sit kahta seuraavaa ja lähinnä sitä viiden senttmetrin ilmarakoa renkaiden välissä.

Tänään sit ennen kuin alettiin pussittamaan ja muuraamaan pikkurenkaita paikoilleen pistin kaivurilla isommat renkaat kohdakkain. Lukosta lukkoon ei voinut laittaa kun kansirengas oli väärän kätinen.


Huonojen ideoiden päivä  1

Jos jotain hyvää tästä päivästä voi sanoa niin ainakin laiturilla oli mukava istua hetki ja nauttia helteestä.

Kuitenkin ehkä mieluummin olisin ollut kotona, ehkä mieluummin olisin nukkunut pitkään ja ehkä olisin selvinnyt aitatolppien kanssa kotiin aika paljon aikaisemmin.

Ehkä kaikkein eniten kuitenkin riepoi suunnitelmien muuttaminen viime tipassa ja sitten taas tietysti kun ensimmäisenä ties kuinka monennen kerran joutuu sanomaan että älä ronki sitä tontin ainoaa salaojaa paskaksi.

Ei lie yllätys että viisi minuuttia myöhemmin kone oli kannon nokassa jumissa ja jumista pääsemisen jälkeen sammui omia aikojaan. Liekö sit ollut roska polttoaineputkessa tai jotain vastaavaa.


Vilkkuvia huoltovaloja 1999 h  1

1999 oli hyvä vuosi. En tosin nähnyt Suomea silloin kovin paljon kun olin lopun vuotta ulkomailla. Nyt kuitenkin tuolla mittarilukemalla oli aika käydä kurkistamassa Hyundain konetilaan. Esiohjauksen suodatin, uudet öljyt ajoon ja kääntöön, ilmastoinnin suodattimet ja tietysti varsinaisen ilmansuodattimen puhdistus. Muiden osalta huotosyklissä on epäjatkuvuutta johtuen ensihuollosta, vuodenajoista ja siitä mitä lisälaitteita on ollut kiinni.

Seuraavaksi punavalo ilmoittaa paluusuodattimesta ja polttoainepuolen suodattimista, mutta sen verran hintavia joka suodatin ettei niitä ihan huvikseen kannata ruveta uusimaan.



Potut maassa- nyt voi nukkua yönsä rauhassa  1

Mikään ei takaa että syksyllä kunnollista satoa saisi, mutta kun kaksi erää on kylvetty niin ainakin perunasadosta on toistaiseksi toivoa.

Konekin kesti tällä kertaa. Ei hyppinyt vantaita, ei vääntynyt vetolaite tai siemenlaatikko. Hieman ahneesti levitin pari vanhaa pyöröpaalia - en tiedä toimisiko paremmin silppurin kanssa. Mansikkapenkkien väleihen voidaan kuulemma silputa olkea reilumpia määriä- kai se perunallekin toimisi.


Talvivaara vai pienempi paha  1

Luin että Kreikkaan ollaan taas syytämässä 10,2 miljardia pankkienpelastusrahaa, mutta rahaa ei riitä kaivostoiminnan ylläpitämiseen Suomessa.

En ole siihen Talvivaaraan erityisesti perehtynyt, mutta perustamisvaiheessa oli tiedossa että millään viiden miehen ja yhden poravaunun suuruusluokalla kaivosta ei saa kannattavaksi.

Kannattavaksi kaivos tulee välittömästi kun malmin kysyntä ja hinta nousevat tarpeeksi. Mikä se tarpeeksi sitten on ja koska-sitä ei tiedä vielä kukaan.

Jos nikkeliä dumpataan jostain markkinoille alle valmistuskustannusten niin sillä haetaan pitkällä tähtäimellä taloudellista hyötyä- tai lyhyelläkin eli kun lupa on voimassa niin kaivos on saatava tyhjäksi ennen luvan umpeutumista tai uutta lahjontakierrosta.

"http://www.hs.fi/talous/a1464146301154";

Eli siis Talvivaarassa ongelmia tuottaa myös puhdas vesi. Ei sitä ainakaan toistaiseksi ole ruvettu pullottamaan ja myymään Saharaan. Mineraalivettähän siellä riittää, mutta jos maku on yhtä paha kuin yhdessä virolaisessa pullovedessä niin kuka hullu moista suolalitkua ostaa.

Kun noihin puheisiin ympätään vielä Nokia uutinen niin jälleen kerran- mitä järkeä on maksaa miljoonia markkinajohtajan tappamisesta sisältä päin?

Mistä saadaan vastaava määrä työpaikkoja? Muutama vuosi sitten vanha maanviljelijä totesi ettei voi jättää tilaansa huonommin koulutetulle pojalleen vaan sille joka on Nokialla insinöörinä. No huonommin koulutetulle löytyy helpommin koulutusta vastaavaa työtä, mutta Nokialta potkittu saattaa oikeasti joutua opiskelemaan maaniljelyä. Siitä voi tietysti seurata innovaatioita kitkennästä, jalostuksen ja lannoituksen kautta muuhunkin kuin viljan lajitteluun.


Poliisi valvoo ja ahkeroi  1

Päivän puolivälin jälkeen kävin siirtämässä sepeliä. Yllätyksekseni keskellä tietä seisoi punahiuksinen naispoliisi tutkaa heiluttaen. No ei ollut pelkoa että olisi ollut yhtään ylinopeutta, mutta rupesin sit pohtimaan että mitäköhän varten on kaksi Transportteria ja moottoripyörä.

En tiedä olivatko juuri tulleet vai jo hetken aikaa siinä olleet, mutta varsin pitkään jaksoivat tutkata ja jonkun moponkin tutkia. No paikkahan oli notkon pohjalla suoralla tiellä taajaman sisällä, joten hyvä paikka lihottaa valtion pohjatonta kassaa.

Eilen merkit oli sellaiset että tulevaisuudessa se tutkatukikohtana toiminut paikka voi olla kaikkea muuta kuin autio. Näytti näet että siitä oli kiinnostunut todennäköisesti turkkilaista alkuperää oleva parivaljakko. Näin ollen jos tyhjän ravintolan tilalle tulee pizza kebab x niin silloin varmaan parkkipaikkakin täyttyy.