Contour

Vähän harrastuksia, paljon töitä ja nukkumisesta on turha runoilla. Blogi on alkanut sinkkuuntumisen jälkeen ja varmaan loppuu kunnollisen naisen iskiessä.

tapahtui 3.12  1

Kiitos ihanan ja kauniin ihmisen läksin ajelulle mukavaan talvikeliin. Lauhtumisen ansiosta kymmenen vuotta vanhat osin lentokoneessakin matkustaneet kitkarenkaat pitivät hereillä koko vajaan 300 kilometriä.

Jätettyäni kauniin kyytiläiseni kaupungille iski sellainen olo että olen käynyt samassa paikassa ennenkin. Eikä ihme kun edellisen kerran kun kaunista sinkkunaista ajelutin välipiste tosiaan oli sama kuin tämän reissun yhteinen päätepiste, tosin eri parkkipaikka.

Suomessa on rakennettu hyviä taloja jo ennen kuin kaunis maamme itsenäistyi. On tehty taloja jotka ovat kestäneet ajan hammasta harmaantuen auringon vaikutuksesta mutta välttyneet mädältä ja homeelta.

Valitettavasti liian moni talo menee piloille jo ennen kuin sokkeilia/anturaa on edes valettu/paaluja lyöty maahan. Suunnitellaan talo päin helvettiä ja jätetään salaojat laittamatta. Tänään otti todella henkeen ensimmäinen oven avaus- Homeen hajua oli aivan pyörryttävä. Ilmeisesti tuuletusaukot olleet liian kauan kiinni tai sitten salaojitus puuttuu.

No rohkea eteneminen palkittiin melkoisilla löydöillä. Periaatteessa seinissä ei ollut mitään isoa vikaa, mutta sitten kaikki muu. En ole mikään ammattirakentaja, mutta sen verran ymmärrän ettei rakenteita saisi päästää kastumaan, varsinkaan puuta. Sit jos jotain suojataan esim kevytpeitteellä niin yleensä se kevytpeite otetaan pois ennen seuraavaa rakennusvaihetta, eikä koolata poikittaislaudoitusta päälle ja tehdä vielä komeaa tiilikattoa talon kruunuksi.

Parasta siis koko reissussa oli seura

Mut millä tuosta saisi asuttavan... Viallisella lämppärillä, tupakoivalla kämppiksellä ja hyvällä palovakuutuksella.

Jos laittomuudet unohdetaan niin katto tarvis avata kokonaan. poistaa poikittaislaudoitus ja kevytpeite- sen jälkeen korottaa ristikoita 250- 350 mm laittaa oikea aluskate ja tehdä kunnolliset läpiviennit hormille ja ilmanvaihtoputkille. poikittaislaudoitus ja katto takaisin paikalleen- No siitä tulisi hassun näköinen mut varmaan ihan toimiva.

Sit kun maa on sulaa pitäisi kaivaa koneella talo maasta esiin anturan pohjia myöten, vetää viemäri ja salaojitus kuntoon, samoin sadevesijärjestelmä. Antaa kuivua, tasoittaa sokkeli laittaa Bitumi, patolevy, routaeristys ja täyttää siten että ainakin puoli metriä talosta poispäin on soraa tai sepeliä RIL 2 ym. Vasta näiden pikkujuttujen jälkeen olisi aika repiä auki ne kohdat joissa tees se itse henkilö on säästänyt lattia ja seinät. Jos onnistuisi niin paras olisi jos koko taloa tunkkaisi metrin ylöspäin alaohjauspuusta lähtien. 4 tai 5 kerrosta harkkoa väliin ja tunkit pois alta.

Onnistuu ainakin USA:ssa. sitten vasta varsinaisiin sisätöihin, 100 mm villaa ei enää nykymääräyksillä riitä ulkoseinissä, yläpohjassa tuskin edes 300 mm. Isot ikkunat voi olla kauniit ja valoisat mutta niissä tarvis olla 3-4 kerrosta ja saranat.


Allegrolla Pietariin 84  1

Nyt se sitten alkoi- nopeampi junayhteys Pietariin. Pieni pyyntö päättäjille: Älkää myöntäkö viisumivapautta Venäjälle, ei junaan, ei laivaan ei lentokoneeseen, ei edes pieneen rajan yli kävelemiseen, Ei ainakaan ennen kuin palauttavat Karjalan ja Petsamon.

Varmaan niin jännittävä kokemus että toivoisin saavani tiedon joka kerta kun Allegro vikautuu matkalla Pietariin ja takaisin. Toki Venäjällähän nyt räjäytetään vaikka ydinpommi ilman että siitä naapurimaille miteen kerrotaan- eli yksi jäätynyt tai kiskoilta pudonnut Allegro sinne tai tänne. Venäläiset tosin ovat varmaan vaatineet parempaa pakkaskestävyyttä kuin Suomessa osattiin vaatia, pakkokin kun nuo Bendolinot olivat alkuun ihan paskoja. Nyt kun ne suunnilleen toimii niin sit ei toimi kiskot, vaihteet, liikenteenohjaus ja tällä menolla henkilökuntakin menee lakkoon viikko ennen joulua.

Mutta LUMI tuo rakas ystävä ja helsinkiläisautoilun vihollinen. Tänään uutisissa kerrottiin että autoja aletaan siirtää lumitöiden tieltä kyselemättä omistajilta mitään. JO OLI AIKAKIN- mitä järkeä on tehdä lumityöt samassa paikassa kymmeneen kertaan aina sen mukaan kun saa jonkun parkkiruudun tyhjäksi- Ilmoitukset vaan kadun päähän ja sit sen verran kalustoa että ne pikkumersut ja bemarit saa lumikasoineen nostettua isolla pyöräkuormaajalla kuorma-auton kyytiin ja sit vaikka kippaa ne Viroon tai Venäjälle.

Ei nyt sentään, mutta kaikki kilvettömät romuautot voisi samalla kerätä. Mut tuo idea on ihan oikea- jos yksikin auto on väärin pysäköity tai "unohtunut" siirtää sieltä lumikasasta se syö kahden auton parkkitilan sekä puoli ajokaistaa ylimääräistä, puhumattakaan jalkakäytävistä. Siirtämällä/siirrättämällä autot kadut saa joskus puhtaaksikin. Kyllä minäkin olen siirrättänyt autoja sekä kesällä että talvella töitteni tieltä. Yhtään ei ole toistaiseksi tarvinnut nostaa trukkipiikeillä sivuun vaikka avautumista välillä kuuleekin. Kesällä oli hauska tapaus kun juurikin siinä ainoassa ruudussa missä autoa ei olisi saanut olla oli transuportteri ja kuskia ei saatu puhelimella kiinni. Onneksi auto ei ollut lukossa niin sen sai työnnettyä muutaman kymmenen metriä sivuun eikä tarvinnut pelätä että teräksinen valopylväs kaatuu sen päälle. Autossa oli lisäksi sisällä irto GPS ja sekin päällä + näkyvillä.

Mut noin lähtökohtaisesti jos tänää autoja aletaan siirrellä niin viikon päästä kaupunkilaiset valittavat : A lunta ei ole saatu siirretty, B minun piti siirtää autoni lumitöiden tieltä C minun autoni siirrettiin lumitöiden tieltä D en päässyt omalle rakkaalle parkkipaikalleni lumitöiden vuoksi ja E eikö tässä ja tässä osoitteessa lumityöt voisi tehdä joskus toiste, kun hälyttimet huutaa, peruutussummerit soi ja kauhat kolisee. Ihan sama olisi jättää koko kehä 1 sisäpuoli auraamatta ja odottaa että lumi sulaa, kyllä ne lumilapiot sieltä sitten löytyisivät kun nälkä tulee, ja kylmä ja jano. Samalla harvenisi asukastiheyskin.

Tässä olisi Virolaiselle hinausliikkeelle hyvä bisnes. Koko katu kerralla tyhjäksi autoista kuljetusrekkaan ja autolautalla Tallinnaan sulamaan, miksei suoraan Pietariin tai Moskovaan

Vikahan ei ole yksityisautoilijoissa vaan siinä kun Helsinkiä ei ole suunniteltu talviseen yksityisautoiluun vaan lähinnä hevoselle ilman kärryjä, kävelyyn tai hiihtoon. Jos olisi suunniteltu niin joka kadulla olisi niin paljon tilaa että sinne mahtuisi yhden talven lumet sulamiseen saakka.

Pakkaskelillä lumen voisi tiettyyn rajaan saakka tampata kiinni tien pintaan, se toimii hiekkateilläkin jokseenkin hyvin. Viime talvena tasaista polannetta sai tehtyä liki 10 cm - Ei juuri penkkoja syntynyt.


Prinssille morsian  1

Kas kun tosiTV ei ole vielä päässyt siihen pisteeseen että kuninkaalliset naitettaisiin kuninkaallisen tosiTV:n voittajille. Ei silti että Euroopassa muita tavoittellemisen arvoisia kuninkaallisia nuoria naisia olisi kuin Ruotsin Madeleine, ja hänkin taitaa olla USA:ssa. Mutta niin hölmöjä formaatteja on tähän menessä televisioon tungettu ettei tuo prinsessa ja puoli valtakuntaa olisi yhtään sen tyhmempi- kyse on vaan siitä mikä yhtiö ja kuka alkaa hovin narriksi.

Mut noin pääpiirteittäin televisio alkaa olla aika turha jos on nopea netti- mikä nyt sit on nopea ja mikä hidas. Mutta netin avulla voi vahingossa tutustua siihen ihmiseen jonka on aina halunnut tavata, mutta jota ei ole uskonut voivan olla edes olemassa. En vaitä että olisin muuttamassa vävypojaksi ruotsin hoviin, mutta itse asiassa se on paljon helpompi tilanne kuviteltavaksi kuin nykyinen tunnetila.

On aika kamalaa kun kolmen tapaamisen jälkeen saa päässään aikaan vain puolikkaan seksuaalisen ajatuksen. En sit tiedä johtuuko se vanhenemisesta, flunssasta, hormonaalisesta vajeesta vai siitä että luulee nukkuvansa kun on hereillä ja päin vastoin. Kaikki tämä on siis vain yhden naisen aikaansaannosta. Ehkä olen aikaisemminkin kohdannut naisia joilla on älyä ja tietenkin niitä joilla on kauneutta, mutta että tuollainen määrä ahdettuna yhteen pakkaukseen- se on pelottavaa.

Hyvä puoli on kuitenkin se että kun minä en ole prinssi, eikä hän ole prinsessa, ainakaan vielä.... Ei tarvi pelätä että joku nappaisi valokuvan ja möisi sen roskalehtiin. Ei tarvi pelätä sitäkään jos joku näkee kun molemmat on sinkkuja, eikä tarvi pelätä sitä että toinen tulee käymään ilmoittamatta taksilla, aamuyöllä kolmen promillen humalassa.

Molemminpuolisen kiinnostuksen puutetta ei korvaa edes puoli valtakuntaa, ei edes koko Pohjois-Korea. Sehän itse asiassa taitaa olla puoli entistä valtakuntaa. Siitäkin huolimatta paras nainen jota en ollut tavannut ja paras nainen jonka olen tavannut- Miksei niitä ole enemmän? Jos en olisi häntä koskaan nähnyt niin en uskoisi että moisia voi olla edes olemassa tosielämässä.

Ei tullut miljoonia lotossa, eikä euron voitolla paljon juhlita ja mitä tässä juhlisi, sinkkuiltaa? Sitä voisi toki juhlistaa että Salibandyn MM titteli pysyi Suomessa. Edellisen mestaruuden syntymisen näinkin paikan päällä. Praha tähän aikaan vuodesta- No se oli ja on ihan kaunis kaupunki. Ei mikään erikoinen, mutta pirusti museoita, kaikkea kidutuksesta seksileluihin.

Myös prahassa asusteli oikein mukava ja nätti ihminen, fiksukin vielä. Mutta eihän tällaiset maalaistollot suurkaupungistuneille tytöille kelpaa- En tosin ollut muuttamassakaan Tsekin tasavaltaan, mutta en löytänyt hänestä mitään muuta vikaa kuin sen että molemminpuolinen kiinnostus puuttuu.

No mut silloinen tyttöystäväni ei varmaan olisi ilosta hihkunut jos olisin sieltä tumman 180 cm mallikaunottaren tuonut tänne opiskelemaan Suomalaisuutta. Mut olin luvannut sille Tsekkitytölle monta vuotta ennen kuin tapasin silloisen tyttöystäväni, että käyn siellä kun tulee sopiva hetki ja se hetki oli 2 vuotta sitten- Ensimmäinen mahdollisuus opintojen jälkeen.Tarkennus: Silloinen tyttöystäväni myös tiesi että tapasin tuttuni Prahassa.

Nyt ehtisi varmaan ihan hyvin käydä vaikka nepalissa, mut kun olen jo Aasiassa käynyt niin ehkä jompikumpi Amerikka tai Austraalia. Sit jäisi Etelämanner ja Afrikka. Virossa en ole käynyt, enkä Venäjällä. Samoin on jäänyt käymäti Latvia, Liettua ja Norja. Viro, Venäjä, Italia ja Unkari tunkevat tänne. Siis näköjään kunkin maan järjestäytynyt rikollisuus vuorollaan. Venäjältä pikkurahalla viroon ja tallinkilla loppumatka.

Uutena ilmiönä röyhkeät rautakauppiaat. Lahden alueella varastetaan ja huijataan ja saadut roinat myydään esim Hämeenlinnassa tekaistuilla papereilla, milloin on silmälaseja, kiikareita, sähkötyökaluja, generaattoreita milloin vaatteita ja aina sama kiireinen myyntityyli. sit jos on varakas asiakas ja huonosti suojattu koti niin rek numeron perusteella helppo selvittää mistä hakea seuraavan paikkakunnan myyntierä

Köyhillähän nyt ei ole mitään varastettavaa. Kaikki tämä rikollisuus on kuitenkin pientä siihen verrattuna mitä EU ryöstää meiltä lailisesti ja polttaa rahat jonkun muun maan pohjattomassa takassa.


Selittämätöntä  1

Tässä maailmassa on paljon selittämätöntä. Niinkin pieni pyyntö kuin: Tuo motonetistä T-haara pissapojan letkuun- jopa se voi mennä pieleen. Onneksi toi kaksi niin kun yhden purki niin sai toisesta tehtyä toimivan.

Haara oli siis tarkoitettu painepuolelle ja kaupasta tulleessa oli tarpeeton takaiskuventtiili, olisi siis toiminut jossain toisessa sovelluksessa loistavasti mutta kun on 2 pesimen moottoria ja yksi imulinja jossa jo vastaventtiili niin ei niitä montaa kannata imulinjaan kylvää, muuten pumppuparat ei saa säiliöstä imettyä mitään ja korjaus on yhtä tyhjän kanssa. Onneksi 3 mm poranterällä sai T-haarasta ihan toimivan.

Pahalla tuulella ollessaan ihminen saattaa tehdä pahoja asioita harkitsematta, sanotaan että joukossa tyhmyys tiivistyy. Entäs hyvä mieli sitten, tarttuuko sekin vai aiheuttaako kanssaihmisissä kateutta ja pahoja tekoja.

Torstaina yllätin itseni ja ilmeisesti myös erään toisen ihmisen, tämä siitäkin huolimatta että köh köh köhien meni koko päivä, taitaa olla possu- tai lintuflunssaa. Mutta joka tapausessa tarina on niin uskomaton että pidän sen ihan omana tietonani, jos kaksi tietää niin sehän riittää kun seura on parasta. Myös sen pidän omana tietonani kuinka paljon maksoin veroja ja tuliko mätkyjä vai palautuksia. Mut ainakaan 3168 € kuukaudessa ei toteudu vaikka se on roskalehden palkkataulukon mukaan aikapalkan keskiarvo kuukaudessa- Virhehän (ainakin 1000 € liikaa) siinä täytyy olla kun sillä listalla missä on lisät ja ylityökorvaukset ei ole koko ammattikuntaa- vai onko tosiaan niin että jos tekee ylitöitä, ilta, viikonloppu, pyhä, yö ja likaisia töitä niin koko ajan palkka vaan laskee. Jos summa on oikea se olisi pitänyt olla toisessa taulukossa. Jos sekä summa että taukukko on oikea niin sama tai suurempi summa pitäisi löytyä myös toisesta duunareiden palkkataulukosta. Tässä siis taas yksi syy olla ostamatta ja lukematta iltapäivälehtien tuottamaa roskaa. Saduilla tienaa paremmin eikä tarvitse edes kirjoittaa seuraavaa Harry Potteria.

Mut sen verran vielä torstahista että toivottavasti en tätä köhää tartuttanut. Perjantaina en ainakaan ketään tartuttanut kun en lasikoppi piti tutut ja tuntemattomat loitolla. Enkä tarkoita keskoskaappia koska kone on jo täysi-ikäinen.

Niin ja rakkaat lehtimyyjät: Älkää selittäkö satuja ks. yllä. Älkää soittako minulle kaupataksenne lehtiä, osaan ihan itse ostaa kerran vuodessa jonkun Japanese Performancen tai Biken, myös tilata jos olisi siihen ylimääräistä rahaa, mutta kun ne pirun Avut ja Kodin kuvalehdet ei edes pala- totuus ei pala tulessakaan- ilmeisesti iltapäivälehdet palaa paremmin juuri siksi kun niissä on niin paljon muunneltua totuutta.
Seiskakin saisi olla sanomalehtipaperista tai pelkästään sähköinen- Jos kaikki jutut oikaistaisiin ennen painoa niin kävisi kuten Aku ankalle ennen 50 sivua x 52 viikkoa, nyt kai 34 ja hinta ei ole ainakaan laskenut.

Suosittelisin vielä yhtä ravintolaa kun yllätyin miten niin vaatimattoman näköisestä "juottolasta" voi saada niin hyvää ruokaa, mutta olin ilmeisesti niin huumaantunut seuralaisestani etten edes muista missä ravintolassa oltiin syömässä.


Lentäviä osia  1

Onneksi ei ole tarvettä lähteä juuri nyt lentokoneella minnekään. Kai sopu syntyy aikanaan tai sit VR juhlii. Tehdään luotijunayhteys samalla tyylillä kuin kaasuputket, sit vaan junia putkeen ja toista putkea takaisin- Kova vauhti päälle kun ei ole vastaantulevaan liikennettä.

Akuuttia tarvetta olisi kuitenkin varaosille. En sit tiedä käykö niiden kanssa yhtä huonosti kuin edellisten tuhkapilvilaakereiden, optimiajalle tuli aika kova kerroin. Kyllähän ihmisten tarvii saada levätä että jaksavat hymyillä lentokoneessa. Lentoemäntä ei voi laittaa automaattitarjoilua päälle, puhumattakaan itsepalvelusta vaikkei juotavat ja syötävät mitään maksaisikaan. Turvaohjeet ja turvavyön kiinnittämisen voisi näyttää monikielisellä videolla, se voisi pyöriä koko sen ajan kun matkustajia päästetään koneeseen.

Niin ja jos kerran kentälläkin vallitsee kartelli niin turhaa lentokoneessa on mitään myytävää pitää, turhaa painoa. Keskittyä vaan olennaiseen eli siihen että matkustaminen on mukavaa. Niin ja ikuisuusongelma kuulokkeet. Kylmästi vaan jonkun puhelinvalmistajan Hands free pistoke joka kyynärnojaan, jos ei ole kuulokeita niin sit täytyy opetella lukemaan tai lukea huulilta.

Mut junamatkustamisesta pitäisi saada hauskempaa. Pitäisi myydä deittilippuja halvemmalla naisille tai miehille aina sen mukaan kumpia sattuu olemaan matkaseuraa vailla. Noin 7 vuoden jatkuvan reissaamisen aikana viehättävät vierustoverit pystyi laskemaan sormilla ja varpailla. Toki lentokoneessa asiat ovat sen suhteen olleet vielä huonommin.


Paheet ne on papinkin lapsilla  1

Kuinkakohan kivikaudella lapset on kasvatettu? Nyt tuntuu meno olevan taas sitä luokkaa että voisi olla aika palata lastensuojelussa sinne 1970- luvun tienoille. Lähinnä siis edelleenkin ihmettelen missä niiden lasten vanhemmat on jotka rikkoo ja turmelee huvikseen muiden omaisuutta. Kun ei ole kotonakaan kielletty mitään niin silloinhan kaikki on sallittua mistä ei jää kiinni-

No kiinni jäit sinä kun heitit lumipallolla auton kylkeen- kun ei järkeä taota kotona päähän niin pian ollaan poliisiasiasioissa. Kiinni jäitte myös te Parolalaiset auraviittojen kiskojat. Lama on todella syvä kun ei ole varaa ostaa lapsille edes keppiä vaan sekin täytyy varastaa.

Entisen poliisin, ensitisen papin ja nykyisen opettajan lapset. Sieltä vanhemmasta päästä yhden vedin autoineen ojasta viime talvena- aivan tasaisella ja suoralla tiellä. Sama kaunis tyttö joka tuntuu aina puhuvan kännykkään. Jos sama tapahtuisi tänä talvena niin ensin soittaisin poliisille ja pitäisin huolen että pysyy ojassa, puhallutetaaan ja katsotaan puhelutiedoista kenen kanssa harrasti puhelinseksiä kun ajoi ojaan, sitten voisin soittaa papille jos vaikka jarruttomalla massikalla ehtisi jossain vaiheessa vetämään sen ojasta kun mun täytyy lähteä töihin. Sitten soittaisin sille opettajalle ja kertoisin että jos ne teidän nuoremmat lapset jättäisi ne auraviitat rauhaan ja leikkisivät vaikka käpylehmillä niin olisi vanhempien lastenkin helpompi pysyä tiellä ja tulla hinatuksi ojasta ylös- Ei siis kannata auttaa kiittämättömiä nenä pystyssä kulkevia naapurin lapsia.

Ei myöskään kannata auttaa parin tien päässä asuvia ihmisiä jotka kuljettavat koiralastia autossa, ajavat ojaan, eivätkä tiedä missä auton hinauspiste on- Se siis on mallia piilossa eli ruuvataan paikalleen vasta sitten kun auto on jo ojassa. Eihän siinä mitään, mutta varsinkin jos auton valmistusmaa on Ranska niin täytisi ainaki yksi hinauspiste olla kiinteästi paikallaan, vaikka se sitten söisikin 0,0001 litraa enemmän satasella moottoritienopeudessa. Tai sekin auttaisi että auton ohjekirja luettais ostaessa ja tarkastettaisi myös auton varusteet kerran vuodessa.

Eikä varsinkaan kannata auttaa ojasta niitä jotka suistavat omalla väistämättömällä ajotyylillään tuttavalle lainatun auton ojaan ja pakenevat paikaltaan. Samoin myös jos seuraavan tien tulevaisuuden rallitoivot ajavat ojaan- Ei olisi kannattanut vetää ylös ennen kuin poliisi kävi, Olisivat saaneet käydä puhalluttamassa ja sakottamassa kuskin niin olisi pysynyt tiellä edes kotiin saakka ja kurittamassa auraviittoja siirrelleet ex papin lapset. Se on kun saa synnit liian helposti anteeksi niin ilmeisesti jonkun täytyy noiden toilailujen ansiosta kuolla tai joutua sairaalaan että asiaan pystyy puuttumaan. Oireita voidaan hoitaa, mutta perussyy siellä neljän seinän sisällä säilyy vaikka poliisi kävisikin vähän kyselemässä. Vituttaa vaan jos niin oikeasti käy että joku suistuu tieltä pikkulasten kurittomuuden tähden, tyhmyydestä ei ole kysymys vaan tahallisesta tihutyöstä.


Blogia ja glögiä  1

Luulin vielä tänä aamuna että tässä maassa ei olisi "Paratiisin orjia". Jos sanomalehteen "Viikonlopun puheenaiheeksi noussut Kustannusosakeyhtiö Koivuniemi on työskennellyt myös maan johtavien poliitikkojen kanssa.

Yhtiö on tehnyt muun muassa Työ- ja elinkeinoministeriön tilaaman nettivideon, jossa haastatellaan useita ministereitä ja muita politiikan johtohahmoja.

Helsingin Sanomien kuukausiliite kirjoitti eilen, että yhtiön taustalla on salainen uskonlahko, ja että yritys menestyy hintakilpailuissa siksi, että lahkon jäsenet tekevät puoli-ilmaista työtä.
STT" näis siis Hämeen sanomat, "http://www.hameensanomat.fi/?article=146931

Paperiversiossa uutinen oli vielä räväkämpi, Lapsia ei päästetä kouluun, lahkolaiset vaihtavat kielisuudelmia keskenään ja naisten nöyryysharjoituksia kotona- Mallia löytyy maailmalta. Sikäli kahden tonnin kuukausipalkka kuulostaa kohtuulliselta jos on hyvät lontaisedut. En silti hyväksy ihmisten nöyryyttämistä, naisten alistamista kotiorjiksi enkä ihmisten loppuunpolttamista. Jos sit ihmiset haluaa leikkiä roolileikkejä kotonaan tai vaikka kylässäkin niin mikäs siinä, mutta työ ja uskonto pitäisi pitää kaukana ihmisten seksuaalisista fantasioista ja niiden totetuttamisesta.

Siis: vuonna 2004 "22:05 4D: Paratiisin orjat (Slaves in Paradise)

30 vuotta sitten karismaattinen taiteilija Otto Muhl ja hänen seuraajansa perustivat Itävaltaan Friedrichshofin kommuunin, jonka jäseniksi liittyi lähinnä keskiluokkaan kuuluvia opiskelijoita. Suurimmillaan 600 jäsenisen yhteisön kantava ajatus oli täydellinen poliittinen ja ideologinen vapaus, jonka ilmenemismuoto oli perinteisiä moraalisääntöjä uhmaava täysin vapaa seksi. Kommuunin jäsenten päivät kuluivat kullekin määrättyjen askareiden, seksin ja Oton ohjaaman kokeellisen taideterapian parissa. Pian paratiisiin kuitenkin alkoi muodostua erilaisia hierarkioita ja keskenään eriarvoisia piirejä. Osa kommuunin jäsenistä komennettiin töihin yhteisön ulkopuolelle. Palkkarahansa he lähettivät kommuunin käyttöön. Pääosin rahoista nauttivat Otto ja hänen sisäpiirinsä: läheisimmät "vaimot", heidän lapsensa ja ystävänsä. Paratiisi kohtasi tiensä pään, kun viranomaiset pidättivät Oton ja sulkivat kommuunin v. 1991. Tuotanto RDF. Dokumentti. Kesto 49' Uusinta."

Tuo kommuuni oli ihan aiheellistakin pistää kiinni- parempi olisi ollut jos sitä olisi johtanut joku selväpäisempi yksilö, mut harvoin kukaan selväjärkinen tuollaiseen diktaattorin asemaan pääseekään.

Mutta se että moinen ilmiö on rantautunut Suomeenkin- Kertooko se siitä että ihmisiä vaivaa niin suuri epätoivo että koko sielun ja ruumiin voi myydä työn ja uskonnon nimissä- eikö ihmisiä enää opeteta ajattelemaan omilla aivoilla, ei maalla eikä kaupungissa.

Kovaa bisnestä- mutta siihen on tultu kun on EU, rajat auki, ulkoistamisella kuvitellaan saavutettavan säästöä.

No kunnossapito esim. Yhden talven yhden tehdasalueen talvikunnossapito maksoi ulkoistettuna 3 kertaa enemmän kuin että sitä olisi hoitanut yksi henkilö jo olemassa olevilla koneilla ja laitteilla. Se oli siis ensimmäinen sopimus, Seuraava sopimus oli paperilla halvempi ja näin ollen tuli uudet tekijät. Sit kun tuli lunta niin kas kummaa kun aamulla oli kävelykäytävät ja portaat lumiset, liukkaa ja hiekoittamatta, tehtaan työpäivän jälkeen tuli valtava pyöräkuormaaja ja puski lumet kasaan sieltä mistä mahtui.

No kun lunta tuli ja tuli, kasvoi kasat ja aina sen päivää kun lunta satoi yli sentin ei pihalla tehnyt trukin kanssa yhtään mitään. No sopimus oli voimassa ja aliurakoitu. Kasat oli pakko ajattaa pois ja päästiin omana työnä tehtävään verrattuna kertoimelle 4.

Sit vaihtui firma ja seuraavina kahtena talvena konetyön osuus sujui jo paremmin, raput yhä lakaisematta ja jalkakäytävät avaamati. Paperilla hinnan piti laskea edelliseen urakkatarjoukseen verrattuna. Lunta tuli kohtuullisen vähän, mutta nollakeliä kun oli niin hiekoitusta. Kun kevät sitten koitti oli hiekoitushiekkaa kylvetty tehdaspihaan niin paljon että sillä olisi rakentanut pienen omakotitalon. Vaikka itse lumityöt olivat halvemmat, tuli päälle kohtuuttomasti kallista hiekoitussepeliä ja kerroin oli siinä vaiheessa 4 ja risat, mutta sitten kun se kaikki hiekoitushiekka piti korjata pois, harjakone, pyöräkuormaaja ja kuorma- auto tuli todellinen kustannut lukemaan 4.5, takatalvi, taas auraus , kiireellää hiekoitus ja uusi harjaus- kerroin lopulta 4.7

Taas oli siis kahden talven jälkeen aika vaihtaa firmaa- Nyt muuttui systeemi eli kesäduunareista luovuttiiin, nurmikot saman firman hoitoon kuin talvikunnossapito, vasta nyt vaatimuksena että myös jalkakäytävät klo 09 00 kolattu ja hiekoitettu. Alkuperäiseen omana työnä tehtyyn verrattuna päästiin yli kuuden kertotauluun eikä siinä vielä ollut kylvetyn hiekoitushiekan imurointia kaivoista. Vasta reilulla kuusinkertaisella hinnalla päästiin lähelle samaa laatua kuin omana työnä tehtynä, mutta kun sokea neuvoo tyhmää ja laskutaidoton laskee niin jollain kaavalla 6 kertainen hinta on kymmenessä vuodessa kannattava. Tarkoittaa siis sitä että kun kaikki oman duunarin palkat, työvoiman sivukulut, verot, oma kalusto, sen kunnossapito maksaa yhteensä 50000 € vuodessa niin kannattaa maksaa huonommasta jäljestä urakoituna 300000 € vuodessa plus lisätyöt

Ruotsalainen ryötöyhtiö Vattenfall jos aikuiset päättäjät joskus pelaisivat niinkin yksinkertaista peliä kuin Monopoly niin ymmärtäisivät mitä kannattaa myydä ja mitä ei. Venäjällä nämä hommat osataan hoitaa- myydään ensin ulkomaille, sit ulkomaalainen firma pistää kaiken tuloskuntoon ja toimintaan, sit sakotetaan ja jos se ei riitä niin kansallistetaan.

Valtio/kunta voisi ihan hyvin omistaa, sähkö, vesi , viemäri, tietoliikenne, tie, kaukolämpö, rautatie, metro, verkot ja asemat, samoin lentoasemat ja julkisen terveydenhuollon + kaikki koulu, satamat ja postin. Yksityistäminen näissä kohteissa on tuonut mukanaan pelkkää paskaa.
Kyllähän posti edelleen kulkee, mutta inflaatio kulkee kovempaa ja työpaikat ja rahat tuhlataan ulkomaille.

Tämähän kuulostaa ihan sosialismiltä, mutta totta se on ainakin kun katsoo millä ulkomailla tehdyillä vanhoilla paskoilla esim tiestöä nykyään hoidetaan. En tarkoita etteikö maassa olisi tilaa yksityiselle tienhoidolle, töitä on enemmän kuin tekijöitä, mutta nykysysteemillä käyttäjiä ja kuluttajia on enemmän kuin maksajia. Niin ja terveisiä sille perjantaiselle AUDI kuljettajalle- Moottoritielläkään, varsinkaan tyhjällä ei tarvitse palata oikealle kaistalle kolmen metrin päässä ohitettavan keulasta, varsinkaan kun Audissa on vauhtia niin paljon etteivät nastat pysy kiinni renkaissa, osta kitkat ja mene takaisin autokouluun opettelemaan ajamista tai osta mopo ja ole ohittamatta.


Kuinka kymmenen minuutin hommassa menee 1/2 päivää  1

Jos on jo kerran tehnyt homman, ulkona, muutaman asteen pakkasessa pienessä ajassa myöhästymättä ruokailusta niin olettaa että seuraavalla kertaa myös.

Näin ei kuitenkaan käynyt, ei vaikka korjauskohde oli tallissa, muutama aste lämmintä ja kaikki työkakut lähellä. Voisihan sitä lauantain käyttää vaikka naisten jahtaamiseen, mutta arvelin että sujuu-

Olin väärässä. Purkupuoli meni nopeasti, ehkä minuutti vähän toista- Koneen alle ryöminen makuualustan laittoineen toinen minuutti- vaan milläs korjaa kun edellinen kuski on tyypilliseen purkuintotyyliin poistanut osan eli pienen lukitustapin, tuikannat sakarakytkimen kiinni ja panssari takaisin paikalleen. Tämä siitä huolimatta että kunnollinen korjaus olisi onnistunut avaamalla 1 kpl M 5 ruuvi, vaiherin kuori pidikkeen alle ja sama ruuvi kiinni koneessa olevilla työkaluilla.

Minuutin tai korkeintaan viiden minuutin säästö- no sit kun sitä tarvis kasata, osaa ei löydy, käyttövaijerin haarukka ilman kierteitä, ohjaamon siivous- osaa ei löydy, soitto perään, osaa ei löydy. Sit tekemään ja kasaamaan. Lumekorjaukset on väärissä asioissa säästämistä


Väärissä asioissa säästäminen  1

Onko 10 vuotta vanhoilla kitkarenkailla ajaminen väärissä asioissa säästämistä.

Ensimmäinen näkökulma on ilmeinen, koska kumi ajan myötä kovettuu ja pito heikkenee näin ollen 3 vuotta käytössä ja kierrätykseen?

No tässä tapauksessa renkaan pito oli heikko jo uutena eli kuten tänäänkin pyörät saa varomattomalla kaasun käytöllä sutimaan myö suurimmalla vaihteella. Keli oli vaihteleva, mielestäni hyvä ajaokeli ja liukas. Näitä päiviä on se alta 10 vuodessa eikä minun ole pakko autolla joka päivä, sit jos keli on oikein liukas, kevari ja nastakumit.

Tänään olisi tarvinnut muistaa ottaa reissuun taskulamppu ja hiekoitushiekkaa, mut kaikkea ei voi muistaa.


Tien taivutusta  1

Ennen oli suo, kuokka ja jussi- sitten tulivat hullu-jussit piikkilanhankiristäjät ja pillarit. Niillä ja vähän muillakin rakennettiin Moottoritie Hämeenlinnan läpi. Jos tie tehtäisiin nyt niin sen linja vedettäisiin kovemmalle maalle, tai koko Hämeenlinna siirrettäisiin pakkoliitoksella Janakkalaan.

Vaan kun ei. Tie on väkisin tehty pohjattomaan velliin- no kai siellä peruskallio jossain vaiheessa tulee vastaan, mutta joka tapauksessa huono rakennuspaikka. Räjäytetään vellit sivuun ja täytetään soralla. Nykyään voidaan myös stabiloida, osataan tehdä tukiseinät ja jäädyttää.

Piikkilangankiristäjistä on päästy Valtraan ja asiakastilausjärjestelmään: Vuosikymmenten odotuksen jälkeen on vihdoin viimein järkevä tapa asentaa etukuormaimeen hiekoituskauhahydrauliikka.