Contour

Vähän harrastuksia, paljon töitä ja nukkumisesta on turha runoilla. Blogi on alkanut sinkkuuntumisen jälkeen ja varmaan loppuu kunnollisen naisen iskiessä.

Metri ja tunti  1

Oli vaihteeksi helppo ja mukava päivä. Oli riittävästi lämmintä ja kuivaa. En mitenkään yllättynyt että kaapeliojasta löytyi kiveä kiven vierestä heti kun iso kone poistui horisonttiin.

Ilmeisesti vielä löydän peruskallionkin, mutta hämmästyttävä määrä kiveä kapeasta kaivannosta nousi. Toisaalta kaapelioja on leveimmillään lähes kansi metriä leveä, mutta minkäs teet kun kivet on niin isoja. Hämmästyttävän suuria.

Nyt sit Vähäkyrö ja Oulu liitetään ilman yhteistä maarajaa- ei vaan millään sit onnistunut tällä korkeudella sellainen kuntaliitos. Maalaisjärkeä on siis enempi Oulussa.


Kaikki asteet  1

Toivottavasti saa nukutuksi. Mielestäni otin kunnon hanskat ja ehjät haalarit kun painelin pajalle. Kahvan puoli ei ole hitsauksesta juuri väriä muuttanut, mutta vasurissa on pientä palovammaa. 2. ja 3 asteen palovammoilta taisin tällä kertaa välttyä- riittävästi lankaa ja virtaa niin pysyi kuumakaaren puolella. Yleensä kun vähänkin enemmän hitsaa niin ainakin yksi roiske menee jonnekkin haalareiden tai kengän sisään niin että savu vaan palavasta ihosta nousee.

Itse asiassa aika "naisellista" hommaa laittaa kynsiin jatkopaloja- nyt siis kaivinkoneen kauhan kynsiin. Neljää kokoa kynttä, joista pieniä ei juuri kulu, isoin vain routapiikissä ja sit molempia välikokoja saakin olla vaihtamassa jatkuvalla syötöllä.

Routapiikki ei sopinut kiinnikkeeseen, joten joutui välillä hiomapuuhiin. Piikki varmaan oli ja on ihan mitoillaan, mutta kiinnike kiristetty aavistus liikkaa ja kuokkakauha hieman kulunut. Ei siis saa helposti hyvää sovitetta.

Eilen ehti viimein ajaa vähän nurmikkoakin- viidakko nousee varmaan huomenna taas ajettavaan kuntoon ja ehkä ensi viikon loppupuolella nurmikko muistuttaa etäisesti nurmikkoa.


Uusi ennätys 7,57  1

Kokosin viikolla komean kokon- en silti koskaan nähnyt sen syttyvän tai edes palavan. Ehkä päivän suurin uusi tieto oli kaverin kihlautuminen- no kyllä sitä jo odotettiinkin.

7,57 on muistaakseni 0,23 l alle normiklutuksen ja 3 ohitustakin menomatkalla. Tulomatkalla tie oli lähes tyhjä. Seura oli ihan OK, mutta eniten kaipaamani oli radalla kirjaimellisesti.



Huokaus  1

Kokolailla ongelmaton päivä. Säätähän ei voi valita, mutta tällä kertaa sateen alku osui juuri nappiin.

Ruuhkaa toki oli, mutta sillehän ei voinut mitään. Sinne sekaan piti mennä ja sehän onnistui. Paluumatka olikin helppo.

Päivän päätteeksi odottamaton kohtaaminen kaupassa ja puhelinnumeroiden vaihtamatta jättäminen.


Kokoa kokoon koko kokko  1

Otsikon mukainen aamupäivä. Sen verran touhua sitä ennen että piti käydä tukkikuorma tyhjäämässä- sieltä kokolle. kokolta risukasalle ja risukasalta syömään. Harvinaista herkkua syödä päivällä kotona, mutta tukkipankot kun ei oikein multaa eikä savimaata pitele niin tarvi käydä työkalun vaihdossa.

Loppu päivä menikin multaa kivien välistä esiin ottaessa- Huomenna ennen sadetta toivottavasti pääsee kasan loppuun asti.


Kellon ympäri jälleen  1

Eilen kun hyvästä syystä lopettelin vähän ajoissa niin tarvi tänään pistää vähän enemmän maata liikkeelle. Mitään muuta ei sit oikein ehtinytkään, paitsi käydä katsomassa kokkoa. Kokko oli ihan paikallaan, mutta hieman levinnyt. Täytynee puuttua siihen huomenna tukkikouran kanssa.

Risujakin löytyi taas uusi kasa, puhumattakaan kaikesta muusta kasan takaa paljastuneesta paskasta. Tyhjiä pulloja kokolailla tahtiin pullo tai tölkki per metri.

Maanantai oli hyvä päivä, vaikka tänään vähän olisi nukuttanut pidempään. Hyvässä seurassa ei haittaa ajella vähän hitaampaa reittiä auringonlaskua odotellessa.


Ässiä ja plussia  1

Ei suurempia tappioita. Työ sujui, vettä ei tullut liikaa ja juuri minuuttia ennen pyydettyä tuli vahvistus iltapäivän ohjelmaksi.

Suihkun kautta autoon ja matkaan. Perillä ostoskeskuksen kohdalla soipi puhelin ja sen viestin pohjalta noutamaan seuraa. Ajoitus seuraavassa pisteessä hipoi täydellisyyttä. Ilman hevoskoppia vetureineen olisimme ajaneet jonossa viimeiset 300 metriä- nyt ehti valo välissä vaihtua.

Upeaa seuraa ja kai minusta jotain hyötyäkin oli.

Päivän kokolailla päätteeksi piti käydä syömässä vähän suolapalaa. Tällä kertaa S-ryhmän liike. Autossa totesin että"sinun kortti, minun seteli" ym. Tilauksen jälkeen tuli maksun aika ja toki ymmärrän että etukortit, varsinkin maksuominaisuudelliset on henkilökohtaisia, mutta jos kaksi ihmistä joista toinen on kortin haltija menee syömään pizzan puoliksi niin eikö ne silloin ole hetkellisesti samaa taloutta automaattisesti? Ei kai sentään tarvi syödä samalta lautaselta. Samaa jääkaappipakastinta muutama tunti aikaisemmin kiskottiin paikaltaan ja kun kassa kysyi oletteko samaa taloutta niin vastasin oikopäätä kyllä, vaikka täysin rehellinen vastaus olis ollut ei. En silti millään jaksanut lähteä hakemaan autosta omaa korttiani.

Pyyntönä se että noista jatkuvalla syötöllä lisääntyvistä korteista pääsisi tilanteeseen että niin ässät, plussat, ykköset kuin kaikki muutkin etuisuudet sais esiin sillä yhdellä ja ainoalla kortilla. Motonet sentään kelpuuttaa ajokortin.

Nyt alka jo pikkuisen ottaa päähän kun posti on tuonut tänä vuonna varmaan 4 tai 5 asiakastyytyväisyyskyselyä+ yksi jota tarjottiin jo ekaa kertaa kauppaan mennessä. Toki hyvä että kehittävät palveluitaan, mutta alkaa houkuttaa jättää plussat kylmästi keräämättä paikoista joissa ehkä käy kerran tai kerran kolmessa vuodessa.

Niin ja VR. Ymmärrän että säännöt on ja ihminen voi sairastua, mutta mitä järkeä ajattaa tyhjää junaa jos vain kondyktööri puuttuu- voi toki olla että joku matkustaa pummilla tai kuolee matkalla tai tulee tappelu istumapaikoista - mutta osaahan ihmiset matkustaa bussillakin tai raitiovaunulla vaikkei olisi muuta henkilökuntaan kuin kuljettaja. Minä ainakin löydän hyvällä prosentilla oman paikkani junasta jos on tarvis ja tarvittaessa opastan myös kanssamatkustajia.


Seuraavat särkyneet  1

Paska päivä. Hieno keli ja eka työmaa siirtoineen meni ihan OK, mitä nyt kaivannon reunat vähän valuvat liikaa kun on niin hyvää soraa ja laajalti. Siellä ei hajonnut mitään. Seuraava työmaata kohti rasvari täytettynä. Siellä oli sit odottamassa kovan onnen järvestä ongittu CS 94 oikea eturengas tyhjänä.

Illan pimeitä tunteja odotellessa ei tullutkaan toinen kone nostamaan luiskakauhaa kyytiin. Akku hengetön, ei edes merkkivalot syttyneet. Tällä menolla huomenna katkeaa kaapeli tai pari.


Mitäköhän seuraavaksi särkyy?  1

Sulaketaulussa lukee Nissan. Se Kobelcossa toimii, mutta jotain kosketushäikkää on tullut sateen mukana. Käyntiin normaalisti, työ normaalisti, sammuu normaalisti, mutta virrat jää jotenkin päälle ainakin merkkivalojen osalta.

Toki releet kuluu ja hajoaa ajan myötä, mutta tuotakaan vikaa on aika paha hakea jos ei jää vikatilaan. Lavetilla virrat jäi päälle, pajalla ei mitään vikaa. Varmaan huomenna taas vikaa tai joku rele hajoaa totaalisesti.

Kauhea keli laittaa aitatolppia suoraan. Työkalu meni poikki ensimmäisen jalan kohdalta. Eikä siinä vielä kaikki. Viimeisen tolpan jälkeen yhdistelmäkoneen etukuormaimen vakaajan sylinteristä varsi poikki silmukan juuresta. Hommat seis sen koneen osalta. Onneksi huomasin sen heti niin ei ehtinyt tuhota mitään vapaasti liikkuessaan.