On näköjään polttoaineen toimittaja vaihtunut. Sitten 1997-1998 talven en ole kohdannut samaa ongelmaa kuin tänään aamupäivällä. Oli siis tarkoitus vain siirtää konetta sen verran etta saan sen kivuttomasti tankattua. Puolimatkassa Kolbelko alkoi yskimään ja sammui siihen paikkaan.
No minä tietysti avasin konepeiton ja luin polttoainesuodattimesta koska se oli vaihdettu ja kokeilin käsipumpulla josko olisi olisi vain ottanut kuplan ilmaa. No koskapa aina kun tukkii tien niin joku tulee neuvomaan.
Minä sitten aikani niitä neuvoja kuunneltuani totesin että koskaan en ole ruiskutuspumpun kyljestä proppuja aukonut, ja koskapa noin 270 tuntia sitten viimeksi suodattimen vaihdoin ja ilmasin niin tiedän kyllä miten se ilmataan. Vika on nyt ennen sitä suodatinta ja jos et usko niin avataan imulinja siirtopumpun vierestä.
No letku irti ja se oli tyhjä täynnä. Kun letkuun puhalsi ei mennyt pihahdustakaan läpi. Astia alle ja tankin pohjasta vedenpoistoproppu auki- ei vettä ei paljoa paskaa, mutta polttoaine aivan sameaa nollakelissä. Suoraan sanottuna paskaa polttoainetta.
No sitten imulinjaan ensin letku sisälle, ei vaikutusta, sähköjohdon pätkä meni pidemmälle vaan ei silläkään vaikutusta ja sitten purkamaan peltejä.
Tankilta vedenerottimelle polttoaine liikkui, ja vedenerottimelta siirtopumpulle linja oli auki. Jäljelle jäi itse vedenerotin jossa ei ollut vettä vaan suhteellisen puhdasta polttoainetta... No vika oli kuitenkin vedenerottimen yläosan esisuodattimessa. Se oli täynnä parafiinia- siis niin täyteen että siitä olisi voinut tehdä lämpökynttilän ja täyteläisyys jatkui pitkälle tuloliittimen sisään.
Sen kun puhdisti ja laittoin talvilaatua tankkiin niin jo alkoi aine ja kone liikkua. En yhtään ihmettele että uusiin koneisiin on laitettu lämmittimiä polttoaineen suodattimiin.