Contour

Vähän harrastuksia, paljon töitä ja nukkumisesta on turha runoilla. Blogi on alkanut sinkkuuntumisen jälkeen ja varmaan loppuu kunnollisen naisen iskiessä.

Kuten eilen sanoin  1

Ehkä tosiaan olisi pitänyt aloittaa sadeveden liitoskohdasta. Se tosin olisi saattanut tarkoittaa koneen siirtoa toiselle työmaalle ja soittoa sille käivärälle ken asensi sen liittymisputken.

Oli siis koko piha myllätty auki ja vaihdettu tukkeutunut putki uuteen ja mitä tapahtuikaan kadun lähestyessä no putken materiaali vaihtui, mutta se putki ei vaan mennyt muuta kuin suoraan maahan.

Niin että kiitoksia vaan taas jollekin kilpalevan firman kaerille suden tekemisestä ja asiakkaalle kun on sen laskun vieläpä mennyt maksamaan. Taas hyvä esimerkki suomalaisesta työmoraalista.

No minä olen voitavani tehnyt ja jos se ei noin toimi niin avattava sitten koko katu ja mentävä seuraavan kaivon jälkeiseen putkeen kiinni. Padotuskorkeus kun ei välttämättä riitä venttiilin asentamiseen.


Alkuperäinen suunnitelma  1

Päivästä tulee pitkä, mutta tähän väliin jäi hetki aikaa pysähtyä sulattelemaan pikaruokaa. Aamulla satoi niin paljon ja päivälläkin tietty ettei oikein tahtonut nähdä edes kaivannon pohjaa.

Ehkä parempaan lopputulokseen olisi tälläkin kertaa päässyt aloittamalla sadevesilinjan liitoskohdasta. Silloin vaan olisi jäänyt huomaamatta kuinka paljon juuria korjattavan linjan sisällä.

Mäccärissä varmaan kolmen nuoren naisen seurue ihmetteli miksi en kelpuuttanut paikkaa ravintolan toisella puolella. Ei sillä etteikö heistä varsinkin lähinnä vessan ovea istunut olisi ollut silmänruokaa parhaimmilllaan, mutta halusin vain esteettömän näköalan parkkipaikalle kun ovet ei olleet lukossa.



Pahka  1

Tänään monipäiväinen korjaaminen viimein loppui. Toki jälkkärissä on vielä muutama tiiviste.

Asiakkaalla oli hyvä idea repiä pihasta kannot minikoneella. Lopputuloksena kuitenkin että yhdestä koneesta puuttuu veto, toisesta etulasi ja kannot poistettiin ihan kunnollisella koneella.


Palava missi  1

Eilen ihmettelin kun työmatka ei oikein sujunut suljetun sillan vuoksi. Ei sillä että olisin halunnut nähdä Duutsoneita tai putoamista, mutta jos sen olisi tiennyt niin ehkä olisi voinut viipyä työmatkalla muutaman minuutin pidempään.

Minä en tänään sytyttänyt itseäni tuleen, vaikka siihen olis hyvät mahkut kun työn alla oli edelleen jousilautanen- siis se ainoa kunnon reikä mitä ei oltu katsastuksessakaan havaittu. Varmasti olisi mennyt jälkitarkastuksesta läpi paikkaamattakin, mutta kun siihen kohtaan on myös kiinnitetty 1 kpl tukivarsi niin sen olisi syytä olla ja pysyä kiinni.

Kerran on näet käynyt niinkin että auto meni hienosti läpi katsastuksesta, mutta kotimatkalla alkoi ihmeellisesti vaappua kun tukivarren korvake oli mennyt poikki. Se nyt tietysti oli Datsun 100A.


Kaivokaksikko  1

Rankka päivä takana, kaksi kaivoa maassa, kaksi ohjaamossa ja molemmat moottorisahat vähintäänkin todella tylsiä.

Luin tuossa pari päivää sitten että Suomessa on satojen metrien leipäjonoja ja taas toisaalta kaupoista menee edelleenkin valtavia määriä syömäkelpoista ruokaa hukkaan.

Sitten vielä luin että puhelintaan räplännyttä tyttöä oli puukotettu ilmeisesti kassajonossa. Olisi ehkä aika taas vähän miettiä mitä arvoa ihmisellä on ja mitä arvoa on matkapuhelimella.

Niin ja rikesakot tuplattiin. Puhelimen räplääminen ajaessa siinä on vieläkin varaa korottaa ja kyllä kohta täytyy ruveta puuttumaan noihin silmät puhelimen ruutuun kiinni lasittuneina zombeina käveleviinkin ihmisiinkin.

Noin muuten en usko että rikesakkojen korottaminen tätä maata pelastaa. Ehkä poliisien määrän lisääminen auttaa, mutta jos taas pistetään sata miljoonaa menemään johonkin muuhun niin sitä ei paljon sakkorahoilla paikata. Eikä muuten tunnuta paikkaavan teitäkään.

Olen varmaan toista kuukautta ihmetellyt mikä Hämeenlinnssa on pielessä. Siltaa on remontoitu helvetin pitkään, yhtään työkonetta tai työläistä ei ole näkynyt pariin viikkoon vaan aina vaan ne tietyömerkit ja alennetut nopeusrajoitukset.

Aulangontie oli jo ennetään pohjanoteeraus kun hiekkatie vaihtui asfaltiksi jäi sentään yhdelle pätkälle 80 rajoitus. Nyt on ajopinta kunnossa pääosin, mutta näkyvyys on pilattu ja sujuvuus kun nopeusrajoitukset ovat 50, 30, 50, 40, 50, 60, 50, 60 ja 50 eikä edes lopetun koulun kohdalta ole voitu palauttaa rajoitusta alkuperäiseen ja poistaa turhaa suojakoroketta ja suojatietä jolla suunnilleen kasvaa voikukkaa koko leveydeltä.

Niin ja siinä 30:n alueen kohdalla on kyllä liikennemerkkejä, mutta aika hiljainen on työmaa kun ole yhtään miestä, naista tai konetta.

Samaan aikaan toisessa päässä kuntaa korvaavan koulun ohi ajetaan hiekkatietä öljypohjat halkeillen asfalttia odotellessa.


Lautanen  1

Katsastuksessa oli havaittu ruostevaurio siinä kohdassa mihin pohjaanlyöntikumi vastaa. Jousen alle ei tietenkään näe ja kun iskaria otti irti katkesi sen kiinnityspultti tietysti sisälle reikään.

Reilun kämmenen kokoisesta osasta oli jäljellä enää vajaa puolet. Auton omistaja purkaessaan silppusi senkin osan aivan turhan pieniksi paloiksi ja se tarkoitti ongelmaa jälleenrakennusvaiheessa.

Ei ollut mitään millä tähdätä jousen keskelle suurella vaivalla rakennettu vastinpala oikealle kohdalle. Ainakin voi luvata että uusi osa on huomattavasti alkuperäistä tukevampi ihan vaan siksi kun pellin tilalla on suurimmaksi osaksi 4 mm vahvaa profiiliputken seinämää


Ei likiään kaikki oikeat osat  1

Piti tänään ruveta pyöränlaakeria vaihtamaan. Melkoisen ahertamisen päätteeksi se vanha laakeri on edelleen paikallaan ja pysyy, koska uudella laakerilla kasaaminen olisi ollut mahdotonta. Laakeri on nyt siis kiristetty- ei siinä alkujaankaan juuri välystä ollut.

Vaikka merkkiliikkeessä on tiedossa merkki, malli, vuosimalli, valmistenumero, väri ja vaikka auto on käynyt siellä varustelussa niin siitä huolimatta väärä laakeri, väärä tiiviste ja toinenkin.


Onneksi ei metritaksalla  1

Teiden varsilla kasvaa kaikenlaista ja jos ei niitä kasvustoja hoideta niin kohta ei ole tietäkään näkyvissä. Tänään korjasin puominiittokonetta suurimman osan päivästä. Periaatteessa helppo pikkujuttu, mutta kun prässätty holkki halkesi ja ydin katkesi niin se tekikin helposta todella vaikeaa. Sen perään hajosi vielä naapurinkin kuormaaja ja siihen ei sitten tietenkään löytynyt sitä oikeaa letkukaraa kuin toisee päähän ja tietysti vain siihen päähän mikä oli muutenkin ehjä.

Sähköt ja letkutukset menivät tietysti uusiksi, mutta jos en olisi veturia vaihtanut ei olisi saanut hommaa hoidettua kuin raivurilla.

Päivän päätteeksi rupesin asentamaan vielä yhden tunnistimellisen valaisimen ja vastakkaiseen nurkkaan ripustin säiliön. Eka meni hyvin, mutta säiliön kiila-ankkureista yhden poraus meni seinässä onttoon kohtaan.


Tätäkö se EU nyt sitten on  1

Avoimia rajoa, ihmisten salakuljettamista, uppoavia tai kaatuvia täyteen ahdettuja laivoa ja rekkalasteittain kuljetuksen aikana kuolleita ihmisiä.

Ilmeisesti jopa Jorma Ollila on todennut tilanteen heikoksi ja lööppien mukaan Nokian osakkeita myi summalla jota suurin osa kansalaisista ei elämänsä aikana edes näe.

Noilla kahdella asialla ei välttämättä ole yhtään mitään yhteistä, mutta kuka on ollut töissä ulkomailla puoletkaan siitä mitä minä olen tai muuten vaan matkustellut tajuaa että kaupunki on enää muurahaispesä ojitetulla eikä autiolla saarella tai valtameren takana.

Valitettavasti vaan aina löytyy niitä joille oma pesä ei riitä vaan viereinen pesä täytyy tuhota tai valloittaa ja näin ollen pesättömistä tulee vaeltavia muurahaisia yhä sankkenevin joukoin.

Ekosysteemi on huonon johtamisen takia häiriintynyt ja siitä kärsivät miljoonat ihmiset nyt ja varmasti vielä useamman sukupolven ajan.

Ihminen on kuitenkin ihminen ja kuka uskoo luojan luomiseen kuka evoluutioon. Millä tuo kaikki tappaminen, valloittaminen ja tuhoaminen saadaan lopetettua? Millä ihmiset saadaan palaamaan koteihinsa, viljelemään maata, rakastamaan toisiaan ja ainakin antamaan sen naapurinkin kasvattaa omat bataattinsa.