Frendi oli tilannut Chromecastin. Gigantissa ja Verkkokauppa.com:ssa hinta oli 35 euroa. Sen kautta voi laittaa Youtube -videot ja Google Play -musat soimaan telkkariin tai stereoihin. Vaikutti näppärältä ja päätin tilata itse vastaavan.
Asennus oli helppoa. Tulitikkuaskin kokoinen boxi HDMI töpseliin kiinni ja virtaa USB:stä. Telkkarin USB:stä tuli sopivasti virtaa joten ulkoista virtalähdettä en edes tarvitse.
Chromecast ohjelman asentamisen jälkeen sain Cromecastin langattomaan verkkoon. Kännykästä Youtube auki ja sinne ilmestyi lähetä kuva telkkariin.
Chromecast lataa itse videot joten kännykän akku kestää hyvin eikä kännykkä suotta kuumene.
Poikani (6v ja 8v) latasivat heti myös Cromecast Appin kännyyn. Annoin luvan. Nyt telkkarissa pyörii Minecraft pelaamisvideo.
Jos haluat katsoa telkkarista Youtube videoita hyvällä kuvanlaadulla niin voin suositella Chromecastia. Chromecastilla voi katsoa myös Google Play Videoita ja kuunnella Google Play musaa.
Pian varmaan TV mainoksetkin pyörivät Youtubessa, kun kuvanlaatu on osin jo parempi kuin perinteisessä telkkarissa.
Yks mun tuttu kysyi multa silmät pyöreänä. Siis käytätkö sä oikeasti aina 100% sun päivästä? Sanoin, että pyrin siihen, mutten ole vielä täydellinen. Tässä kuva mun tavoitetilasta.
Menestyjä pitää itsensä veitsenterävänä. Hän on tehokas. Hän käyttää 100% päivästään.
4 tarkastuspistettä
- Suunnittele viikkosi ja tarkista saitko viikon tärkeimmät tehtävät tehtyä
- Tarkista jokaisen viikon alussa, mitä aiot saada aikaan tällä viikolla.
- Tarkista jokaisen päivän alussa, mitä aiot saada aikaan tänään.
- Katso jokaisen viikon päätteeksi mitä sellaista sait aikaan, joka vie sinua kohti unelmaasi
Älä jää paikoillesi
- Luo menestymistä edistäviä rutiineja
- Kertaa miksi haluat olla menestyvä ja mikä nykytilassa on epätyydyttävää
- Menestyksen suurin vihollinen on tyytyväisyys ja tyytyminen.
- Muista mikä on sun unelma. Se unelma, joka sytyttää ja innostaa. Se unelma, jonka haluat yhä uudelleen ja uudelleen ottaa ajatuksiisi.
Muista mikä sun unelma on. Felix Baumgartnerilla oli unelma hypätä avaruudesta. Unelma toteutui 17 vuoden treenin ja valmistelun jälkeen.
Pidä veitsesi terävänä
- Muista positiivinen minäpuhe.
- Positiivinen visualisointi (onnistumisen kuvittelu).
- Positiivinen henkinen ravinto (hyvät kirjat, koulutukset, jne. Ei ”henkistä roskaruokaa” televisiosta).
- Positiiviset ihmiset (innostavat, samanhenkiset ihmiset jotka kannustavat sinua, ”viiteryhmä”).
- Positiiviset terveystottumukset (ruoka, lepo, liikunta).
- Positiivinen toiminta (pidä itsesi liikkeessä, pidä yllä reipasta suoritustahtia).
Ensimmäisen työntekijän palkkaaminen on useille yrittäjille iso kynnys. Entä jos hommaa ei olekaan. Miten pääsen eroon? Työntekijälle pitää maksaa kuukausipalkka ja tellit ja verot. Työntekijälle pitää hommata tietokone ja kännykkä jollei työntekijä tuo niitä itse niin kuin nykyään BYOD -trendin mukaisesti tuodaan (Bring Your Own Device) ja saadaan pieni lisäkorvaus omien työkalujen käytöstä. Työtilat pitää olla ja moni yrittäjä tekee usein töitä kotoa käsin. Työtuoli ja pöytä pitää hommata. Kuluja syntyy vaikka ensimmäistä palkkaakaan ei ole ehtinyt maksaa eikä tuloja tullut.
Ensimmäisen työntekijän palkkaamisen sijasta kannattaa minun mielestä ensin säästää vähän pesämunaa. Jos joku menee pieleen, et joudu kassakriisiin. Kannattaa olla tilillä sen verran rahaa, että voit maksaa molempien parin kuukauden palkan. Kannattaa myös opetella työnantajuutta seuraavin työllistämismuodoin:
1. Tilaa alihankintaa toiselta yrittäjältä
Toiselta yrittäjältä alihankintaa tilaamalla työllistät yrittäjän. Hyvä tässä muodossa on, että voit sopia tuntihinnan ja työmäärän etukäteen.
Kun opettelet tilaamaan alihankintaa toiselta, opit kertomaan mitä haluat, opit arvioimaan tarvittavan työn määrän ja opit laskemaan kannattavuutta. Voit usein laskuttaa oman työsi sekä alihankkijan työn. Parhaassa tapauksessa molemmista jää katetta.
Useimmat yrittäjät työllistävät muitakin yrittäjiä.
2. Työllistä tuntitöinä
Tuntitöitä tekevän kanssa voit tehdä nollasopimuksen. Eli työsopimuksen, jossa et lupaa yhtään työtuntia. Näin olet enemmän turvassa. Kaikki isot yritykset käyttävät nollasopimuksia. Nollasopimus tarkoittaa sitä, että teet työsopimuksen, muttet lupaa työtä. Näin et sitoudu mihinkään. Eräs kaverini on ollut 7 vuotta töissä Iltalehdellä ilman ainuttakaan työtilausta. Ei siinä ole mitään väärää. On vain etukäteen sovittu, että voi tulla töihin jos molemmille sopii. Etukäteen on jopa sovittu tuntipalkoista.
Jos tiedät, että hommaa on, voit myös sopia isommasta tuntikiintiöstä.
3. Työllistä osa-aikaisena
Työntekijän voi palkata myös osa-aikaisesti. Monelle äitiyslomalla olevalle sopii etätyö tai osa-aikatyö. Opiskelijat tarvitsevat myös työtä. Voit sopia vaikka 10h per kk minimin. Näin kulusi eivät nouse kohtuuttomiksi, vaikka töitä ei olisikaan. Huomaa, että minimistä vähentäminen vaatii aina työsopimuksen muuttamista. Siksi nollasopimus on yrittäjälle turvallisempi, eikä tarvitse omasta kukkarosta maksaa jos töitä ei olekaan.
4. Tilaa freelancerilta
Freelancer on työntekijä, jonka kanssa sovitaan usein könttäkorvaus eli urakkakorvaus. Se on eräänlainen yrittäjyyden ja työntekijyyden välimuoto.
Itse en tiennyt ekaa työntekijää palkatessa, että voisi myös osa-aikaisena palkata. Nykyään jos palkkaisin ensimmäistä työntekijää, ottaisin ekat työsopparit joko alihankintana, freelancerina tai nollapohjalla. Korkeintaan osa-aikaisena. Harkitsisin myös Ukko.fi tyylisen laskutuspalvelun kautta työllistämistä tai freelancereiden käyttöä.
Työnantajuutta oppii vain harjoittelemalla. Kirjoista lukemalla ei kasveta johtajaksi.
Moni aloittava yrittäjä pohtii mistä hän löytäisi ensimmäisen asiakkaan? Pidempään bisnestä tehnyt miettii hiljaisina asiakkaina mistä voisi löytää lisää asiakkaita?
Kun aloitin 18 vuotta sitten, mun bisnes lähti liikkeelle tuttavani, eli ensimmäisen potentiaalisen asiakkaan kysymyksestä: "Tiedätkö sä Ile ketään kuka vois tehdä meidän firmalle nettisivut?". Sanoin että "Joo tiedän. Mä voin tehdä." Sain kaupan. Kun oli ensimmäinen asiakas valmiina, oli helppo perustaa firma.
Lueskelen Ollis Leppäsen Liiketoimintasuunnitelma Roskakoriin -kirjaa. Tämä on erinomainen kirja aloittavalle yrittäjälle tai startupille ja hyviä kiteytyksiä myös pidempäänkin bisneksessä olleelle.
Kirjassa sivulla 108 on 7+1 vinkkiä ensimmäisten asiakkaiden löytämiseen. Osta kirja, niin voit lukea mitä Ollis vinkkaa. Listaan tähän samoilla otsikoilla, omien kokemusten kautta.
7+1 vinkkiä ensimmäisten asiakkaiden löytämiseen
1. Pidä tavoitteesi kirkkaana mielessä
Vaikka mulla on monta rautaa tulessa, niin siltikin voin puhaltaa vain yhteen kerrallaan. Tällä hetkellä rakennan eniten City Digitalia. Sitä ennen kehitin eniten W3 Groupia. Sitä ennen pistin pystyyn Suomikauppa.fi:tä. Kaikkiin etsimme jatkuvasti uusia asiakkaita ja kun tapaan ihmisiä, kerron näistä kaikista, koska ihmisillä on verkostoja ja heidän on hyvä tietää mitä mun kautta saa. Silti palaverilla tai tapaamisella on aina yksi agenda ja tavoite. Keskitymme johonkin firmaan ja asiaan edistämme sitä.
Jos tavoitteena on myydä mediatilaa, niin keskitytään siihen eikä aleta keskustelemaan prätkäilystä enempää kuin on tarpeen. Jos tavoitteena on myydä verkkopalveluprojekti W3:lle, niin keskitytään siihen.
2. Kysy suosituksia
Ihmiset ovat hämmästyttävän konnektoituneita. Jollen tunne sua, niin tunnen sut vähintään yhden tai kahden kontaktin kautta. Jos sulla on nettisivujen tai verkkopalvelun rakentamiseen tarvetta, kysyt varmasti kavereiltasi. Vastaavasti itse voin kysyä bisnestuttaviltani, että tietävätkö he ketään, joka voisi tarvita verkkopalveluiden tekijää tai apua digitalisoitumisessa.
3. Hae kontakteja sieltä, missä asiakkaasi liikkuvat
Kirjassa on törkeän hyvä sissimarkkinointivinkki: Mene messuille, jossa potentiaaliset asiakkaasi liikkuvat. Ständiä tai messupaikkaa et tarvitse.
Itse teen paljon juuri tätä. Käyn seminaareissa tutustumassa ihmisiin. Olen aktiivinen verkostoissa, joissa potentiaaliset yhteistyökumppanit ja asiakkaat liikkuvat. Viimeiset 1.5 vuotta olen juossut media-alan seminaareissa ja tapahtumissa verkottumassa ja olen tutustunut moneen uuteen kontaktiin.
4. Lämmitä vanhat suhteesi: mihin ystävät, entiset kollegat ja naapurit ovat päätyneet?
Käytän itse LinkedIniä ja Facebookia pitääkseni itseni kartalla siitä, mitä yhteyksiä minulla on. Ihmiset vaihtavat firmaa 2-5v välein, jolloin yhdessä yhteydessä tutuksi tullut ihminen saattaa 10v päästä olla tärkein asiakkaani.
Seuraa mitä verkostossasi tapahtuu.
5. Aukaise suusi
Nuorkauppakamarissa opin verkottumisen jalon taidon. Opin tutustumaan tuntemattomiin ja tuntemattomista tulikin tuttuja.
Jännin bisnesyhteys oli Nuorkauppakamarin World Congressissa Japanissa, jossa tapasin Eestiläisen Helenin. Myöhemmin suosittelin hänen Telecenter -firmaansa asiakkaalleni ja parin vuoden päästä Helenistä tulikin W3.fi:lle iso verkkopalvelun, digitalisoitumisen ja sähköisen asioinnin tuotteiden asiakas Viron markkinoille.
Ikinä et voi tietää kenen viereen istut lentokoneessa. Aukaise suusi.
6. Kulje korvat höröllä ja silmät avoinna
Seuraa uutisia. Seuraa mitä tapahtuu. Ole yhteyksissä heihin, joiden arvelet tarvitsevan palveluitasi tai tuotteitasi. Keksit kyllä keinon, mikä on paras tapa olla heihin yhteydessä.
7. Takapuoli penkissä on vaikea tehdä bisnestä
Lähde ulos. Soita asiakkaalle. Sovi tapaaminen. Harvoin tulee inboundia. Bisneksissä tarvitset edelleen outboundia vaikka inbound markkinoinnissakin on älyä. Soita, meilaa, kysy ja tapaa ihmisiä. Mene sinne missä voisit tavata sen tyypin, joka kysyisi sinulta: "Tiedätkö kuka voisi auttaa meidän bisnestä tässä ja tässä?".
+1 Kysy avoimia kysymyksiä
Mitä sulle kuuluu? Mitä bisnekseesi kuuluu? Miten teillä digitalisoituminen etenee? Tarttetko apua?
Menestystä elämääsi, myyntiin, digitalisoitumiseen ja markkinointiin!
Vedät hyvin Digitalist Networkiä. Kiitos siitä. Digitaalisuus on hyvä aihepiiri ja sen yhteydessä näyt oikein mainiosti. Aihepiirimainonta yhteisöllisesti tuotetussa mediassa toimii. Brändiäsi kehittää myös lainattu näkyvyys. Lainattua näkyvyyttä saat mainiosti muilta henkilöbrändi-medioilta kuten tästä mun blogista. Lainattua näkyvyyttä saat myös seminaariesiintymisissäsi, joissa brändisi saa uskottavuutta seminaarin järjestäjältä ja tilalta, jossa puhut.
Brändiisi siis vaikuttaa:
- ympäristö jossa puhut
- ympäristö jossa kirjoitat
- ihmiset, jotka sinusta puhuvat
- sävy josta sinusta puhutaan
Tässä sinulle Ville Tolvanen(tm) -brändin mittarit:
1) tunnettuuden lisääntyminen
Kuinka moni ihminen / kohderyhmä tietää: Brand Awareness
2) brändin kanssa vietetyn ajan lisääntyminen
Brändi opitaan muistamaan kun sen kanssa vietetään aikaa. Aikaa voidaan viettää suoraan brändin kanssa tai aihepiirin kanssa, johon brändi ja sinut liitetään. Esim Digitalist Networkissä sivujen lukemisen kanssa vietetty aika. Seminaareissa istuttu aika. Sinun jakamien juttujen kanssa vietetty aika. Tämän blogin kirjoittamiseen käytetty aika. Kaikki nämä ovat aikaa brändisi yhteyteen liittyvien aihepiirien parissa viettyä aikaa eli mieluusti digitaaliseen aihepiiriin ja avoimuuteen liittyen jotka ovat osa brändisi tarinan ja sielun ydintä.
3) brändistä pitämisen lisääntyminen
Sinun viestisi miellyttää osaa. Osa vihaa.
Mitä enemmän mielipiteitä herätät, sitä enemmän sinusta pidetään ja samalla myös vihataan. Maailmalla kaikki tunnetuimmat brändit herättävät molempia mielipiteitä. Sitä ei pidä pelätä. Pidä oma linjasi muista oman henkilöbrändisi sielu ja mistä komponenteista sisimpäsi koostuu. Anna äänesi resonoida oikeissa ympäristöissä ja pidä itsesi kartalla asioista niin brändistäsi pidetään sinusta yhä enemmän. Muista kehittää osaamistasi, jottet jää junnaamaan paikalleen. Konsultin isoin haaste on nopeasti vanhentuva osaaminen ja vaihtuvat trendit. Sinun on pysyttävä trendeissä kiinni, jotta uskottavuutesi säilyy.
4) brändiuskollisuuden lisääntyminen
Kuinka moni jakaa tai puhuu #V #sharingiscaring : WOM Word Of Mouth
Kuinka moni ostaa uudelleen.
Kuinka moni jakaa / retweettaa uudelleen.
Kuinka moni toimittaja kirjoittaa uudelleen ja mainitsee sut asiantuntijana.
Kuinka moni seminaarijärjestäjä kutsuu uudelleen puhumaan.
5) ostamisesta kiinnostumisen ja ostoaikeen lisääntyminen
Kuinka moni kohderyhmästä voisi tilata sinut puhujaksi tai konsultiksi tai voisi suositella pomolleen tilaamista.
Teetäppä itsestäsi bränditutkimus 1x per kk tai 4x per vuosi. Saat selville miten brändisi kehittyy. Bränditutkimuksia saa Suomessa ainakin Interquestilta ja Taloustutkimukselta.
Menestystä ja tsemppiä henkilöbrändisi kehittämiseen! Hyvin sä vedät!
3 salaliittoteoriaa siitä mitä se Verkkokauppa.com ja muut oikein aikovat lanseerata
Toukokuussa Suomen verkkokaupassa tapahtuu jokin "suuri lanseeraus".
Suomalaisen verkkokaupan ympärille kyhätään suurta salaperäista julkistusta ensi kuussa.
Muun muassa Suomen Lähikauppa, Verkkokauppa.com ja joukko suomalaisia pienyrittäjiä on lähettänyt perjantaina lehdistökutsun "suuresta suomalaisesta lanseerauksesta" 6. toukokuuta.
"Mitä yhteistä on Siwalla ja Verkkokauppa.comilla? Mikä yhdistää kansainvälisiä verkkokauppoja ja suomalaisia pienyrittäjiä?" kutsu kiusoittelee.
Hommassa ovat mukana: Siwat, Valintatalot, Verkkokauppa.com, Zalando, Boozt, Hotels.com, CDON.com, AirBaltic, Matkahuolto, Synsam, Timanttiset, RTV, Restel, Cumulus, AD-varaosaliikkeet ja AD-autokorjaamot.
Teoria 1: Logistiikka paranee
Tiedotteessa vihjataan että kyseessä olisi miljoonaa suomalaista koskettava. Pääkaupunkiseudulla asuu miljoona suomalaista.
Teoria 1 arvioi, että kyseessä olisi joku logistiikkaan liittyvä uudistus. Tätä teoriaa tukee mm. Matkahuollon mukanaolo.
Teoria 2: Verkkokaupasta saa pian ostohyvitystä
Ostohyvitys.fi on todella suosittu, ja sen kautta saa nettiostoksista ostohyvitystä. Vähän niinkuin plussakortti tai bonuskortti netissä. Siinä on jo mukana Zalando, Boozt, Hotels.com, CDON.com ja montasataa muuta verkkokauppaa. Ehkäpä Verkkokauppa.com menee mukaan Ostohyvitykseen ja sieltä ostavat voivat saada ostohyvitystä ostoksista.
Teoria 3: Toimijat lanseeraavat oman ostohyvityksen
Verkkokauppa.com on 2013 vuoden lokakuun lopussa varannut verkkotunnukset pinspistekauppa.fi sekä pinskauppa.fi. Marraskuussa yhtiö varasi vielä osoitteen pistekauppa.fi. Verkkokauppa.com ei kuitenkaan ole vielä käyttänyt osoitteita mihinkään.
Verkkokauppa.comin toimitusjohtaja Samuli Seppälä ei halunnut kommentoida Digitoday:n kyselyihin verkko-osoitteiden merkityksestä.
PINS on ostohyvitysjärjestelmä ja pisteidenkeruujärjestelmä. PINS -järjestelmää käyttää myös AirBaltic.
Mitä mieltä itse olet? Käytätkö itse ostohyvitystä? Olisiko syytä kehittää logistiikkaa paremmaksi vai kaipaatko lisää bonuskortteja käyttöösi?
Ilkka O. Lavas
sarjayrittäjä ja http://ostohyvitys.fi enkelisijoittaja jolla ei ole sisäpiirin tietoa tapahtumasta
Postista tipahti Tuloksentuplauskirja, jonka ovat kirjoittaneet Jukka Lahti ja Pasi Rautio.
Kirja on erinomainen kaikille yrittäjille, jotka haluavat ideoita markkinointiin.
Tässä kolahduksia ja muistiinpanoja:
- Kaikki tekevät virheitä elämässä ja niin myös markkinoinnissa, kukaan ei voi tehdä aina vain pelkkiä onnistuneita kampanjoita
- Markkinoinnissa voi oppia toisilta
- Plagiointi on ihailun korkein muoto. Varasta toisilta ideoita ja hyödynnä niitä omassa jutussasi hieman parammin. Parastaminen on sallittua.
- Verkottuminen ja liittolaisten etsiminen markkinointisi avuksi voi olla hyödyllistä
- Lisämyynti vanhoille asiakkaalle on usein halvempaa kuin uusien etsiminen
- Asiakkaat puhuvat keskenään, hyvä maine syntyy pitkällä oikein tekemisellä ja positiivisen WOM:n lisäämisellä. Brändin rakentaminen on pitkäjänteistä työtä ja asioiden tekemistä oikein sekä jatkuvaa parantamista asiakaspalvelussa yms tekemisessä
- Asiantuntijatiedon jakaminen auttaa sinua profiloitumaan asiakkaittesi joukossa
- Kilpailujen järjestäminen kannattaa, jos sinulla ei ole mitään parempia ideoita. Palkintojen kannattaa olla relevantti tuotteeseesi tai palveluusi liittyen. Huonoilla palkinnoilla ryyditetty "tavallinen" arvonta on itse asiassa omiaan töhrimään yrityksen mainetta. Voita New Yorkin matka sopii matkatoimistolle, muttei autokauppiaalle. Palkinnon pitää olla jotain, joka liittyy brändiin, jotta asia herättää ostohalua.
- Eksklusiivisuus, VIP yms kannattaa hyödyntää
- Kampanjoissa hyödyllistä on rajoitus vain tietylle ryhmälle tai tiettyyn aikaan.
- Julkisuutta kannattaa käyttää hyväksi, mutta kannattaa muistaa, että siinä on myös varjopuolensa
- Aihepiirimarkkinointi kannattaa. Jos sinulla on yritys, kannattaa puhutella potentiaalisia asiakkaita vaikka ilmaisilla vinkeillä. Ilmaisia vinkkejä kannattaa mainostaa ja markkinoida ja ilmaisten vinkkien yhteydessä firmasi näkyy. Näin mainostat aidosti jotain, joka kiinnostaa kohderyhmääsi ja sinun yrityksesi ja brändisi yhdistyy hyvään mielleyhteyteen.
- Asiakas on ykkönen
- Kannattaa miettiä miten voisi verkostua muiden yrittäjien kanssa ja ristiinmarkkinoida, jotta saisitte molemmat tyytyäisempiä asiakkaita
- Alennuskupongit ovat aliarvostettuja
- kohderyhmälle tarkemmin markkinointia saadaan tehostettua ja tuloksia parannettua
- tuotteista!
- ole innovatiivinen
- keksi omaperäisiä juttuja ja tuo persoonaasi kehiin yritystoimintaasi
- kokeile soittaa vaikka 1000 puhelua vuodessa
Kun luet Tuloksen Tuplaus Kirja, mieti myös miten jakelet kampanjaasi
Tuloksen tuplaus kirja on erinomainen kirja, josta saat hyviä konkreettisia kampanjaideoita. Jälleen kerran tullaan markkinointikirjan kuolemansyntiin. Ideoita kampanjoihin löytyy mutta jälleen sivuseikaksi jää jakelu. Hyvästäkään kampanjasta ei ole hyötyä, jos siitä tietää vain oma äitisi. Mieti mitä kautta saat jaeltua loistavan kampanjasi potentiaalisille asiakkaillesi. Muutamia ideoita kirjasta löytyi:
- suhteet
- kumppanit
- suoramyynti
- suoramarkkinointi
- sähköpostisuora
- ostettu facebook näkyvyys (ilmainen näkyvyys kun ei riitä mihinkään)
- oman nettisivun markkinointi eri keinoin
- foorumit
- hakusanamainonta
- orgaaniset hakutulokset
- mainos paikallislehdessä
- pr viestit medioille
- kanta-asiakasmarkkinointi
- blogimarkkinointi
- kuponkien jakelu suorana
- cross promotion tuotteet kumppaniyrityksissä
- suosittelujen kautta jakelu
Erinomaisia ideoita.
Muutamia asioita lisäisin kampanjoiden jakelukanaviin:
- geokohdennettu mobiili, hakutermi, aihepiiri ja display-mainonta
- digitaalinen suora
- digitaalinen mainonta
- display mainonta
- sisältömarkkinointi
- automatisoitu mainonta
- markkinoinnin automaatio
- jälkimarkkinointi ja remarkkinointi
- aihepiirimarkkinointi (jos haluat saada itseäsi jossain kohderyhmässä paremmin tunnetuksi ja suosituksi)
- tunnettuuden lisääminen brändikampanjalla (jos kohderyhmäsi on iso)
Lisää jakelukanavavinkkejä saa varmasti asian osaavalta mediatoimistolta.
Hyvä kirja jota voin suositella kaikille yrittäjille ja markkinoijille.
Ilkka O. Lavas
sarjayrittäjä
Kirjan voi tilata ainakin tuplaamosta: www.tuplaamo.fi/tuote/tuloksentuplauskirja/