Jannika B:n single Itseni herra on mukava biisi. Minulla on usein vaikeuksia ymmärtää laulettua kieltä ilman tekstitukea, joten kirjoitan sanat ylös. Koska Play-kaupan ostoksissa ei ole sanoja, joudun kirjoittamaan ne ylös itselleni, jotta voin parhaiten tulkita ja ymmärtää sanoja. Ihminen oppii lukemalla kirjoittamalla, koskettamalla, kokeilemalla ja kuuntelemalla. Tämä kirjoittaminen on minun tapani oppia.
Itseni herra biisi on näin perheellisen ihmisen silmistä katsottuna tehokasta oman elämän johtamista. Vaikka meillä perheessä on 2 lasta, voimme jokainen omana itsenämme olla itsemme herroja. Omalla vastuualueella olevista asioistamme vastaamme hyvin itsenäisesti ja tarvitsemme jokainen omaa aikaa.
Perhe on yhteisö, jossa jokainen tarvitsee yhteisen ajan lisäksi omaa aikaa.
Omaa aikaa ihminen tarvitsee jaksaakseen. Oma aika minulle tarkoittaa prätkäreissuja, vaimolle juoksulenkkejä ja askarteluhommiin tai pihahommiin uppoutumista. Lapsille oma aika on sitä, että he painuvat omiin huoneisiinsa, vetävät oven kiinni ja ovat tuntikausia akkarin tai legorakennelman parissa.
Itsensä herra voi olla, vaikkei olisi sinkku. Itsensä herra on silloin, kun on sinut oman itsensä ja ystäviensä kanssa. Itsensä herra osaa ottaa omaa aikaa ja osaa rakastaa.
Itsensä herruus on tasapainoista elämää.
Tässä vielä muistiinpanoni, jotka auttoivat biisin analysoinnissa. Jokainen biisi tarkoittaa toiselle toista ja toiselle toista. Me käsittelemme havaitsemaamme oman todellisuutemme kautta. Tämä on minun todellisuuteni.
Ainiin, jos saat selvää mitä tuossa ekassa lauseessa sanotaan, niin mieluusti otan vastaan tietoa.
Jannika B - Itseni herra -sanat
Hetken vielä valo soljuu
ennen kuin se katoaa
vartin verran tässä murehdin
ennen kuin mä nukahdan
Muistinko mä laskut maksaa?
matot viedä pesulaan?
Rakkailleni sanoinhan
Yli kaiken välitän
Muistinko olla
Itseni herra
Muistinko tehdä
niinkuin tahdon
Muistinko kiittää
arvoa antaa
Muistinko ottaa
omaa aikaa?
Jos tämä ois iltani viimeinen
osaisinkin olla onnellinen
Muistinko olla
itseni herra
tänäänkin?
Onneksi mä virheen myönsin
sillä riidan heti selvitin
Ei jäänyt tuli kytemään
Ei mieltä jäytämään
Muistinko mä kuuta katsoo
Ja unelmoida joutavaa
Virheilleni naurahtaa
tää ei oo niin vakavaa
Muistinko olla
Itseni herra?
Muistinko tehdä
niinkuin tahdon?
Muistinko kiittää
arvoa antaa
Muistinko ottaa
omaa aikaa?
Kuningas oon... tänäänkin
Vallassa oon .. tänäänkin
Kuningas oon
Muistinko olla
Itseni herra?
Muistinko tehdä
niinkuin tahdon?
Jos tämä ois iltani viimeinen
osaisinkin olla onnellinen
Valitettavasti levy-yhtiö ei meta-tägää Play kauppaan tekstin alkuperäistä kirjottajaa, joten en voi nostaa tähän biisin kirjoittajan nimeä. Jos olet kirjoittanut tämän biisin, kerro. Hyvät sanat.
Jannika B:n single Itseni herra on mukava biisi. Minulla on usein vaikeuksia ymmärtää puhuttua tai laulettua kieltä, joten kirjoitan sanat ylös. Koska Play-kaupan ostoksissa ei ole sanoja, joudun kirjoittamaan ne ylös itselleni, jotta voin parhaiten tulkita ja ymmärtää sanoja. Ihminen oppii lukemalla kirjoittamalla, koskettamalla, kokeilemalla ja kuuntelemalla. Tämä kirjoittaminen on minun tapani oppia.
Itseni herra biisi on näin perheellisen ihmisen silmistä katsottuna tehokasta oman elämän johtamista. Vaikka meillä perheessä on 2 lasta, voimme jokainen omana itsenämme olla itsemme herroja. Omalla vastuualueella olevista asioistamme vastaamme hyvin itsenäisesti ja tarvitsemme jokainen omaa aikaa.
Perhe on yhteisö, jossa jokainen tarvitsee yhteisen ajan lisäksi omaa aikaa.
Omaa aikaa ihminen tarvitsee jaksaakseen. Oma aika minulle tarkoittaa prätkäreissuja, vaimolle juoksulenkkejä ja askarteluhommiin tai pihahommiin uppoutumista. Lapsille oma aika on sitä, että he painuvat omiin huoneisiinsa, vetävät oven kiinni ja ovat tuntikausia akkarin tai legorakennelman parissa.
Itsensä herra voi olla, vaikkei olisi sinkku. Itsensä herra on silloin, kun on sinut oman itsensä ja ystäviensä kanssa. Itsensä herra osaa ottaa omaa aikaa ja osaa rakastaa.
Itsensä herruus on tasapainoista elämää.
Tässä vielä muistiinpanoni, jotka auttoivat biisin analysoinnissa. Jokainen biisi tarkoittaa toiselle toista ja toiselle toista. Me käsittelemme havaitsemaamme oman todellisuutemme kautta. Tämä on minun todellisuuteni.
Ainiin, jos saat selvää mitä tuossa ekassa lauseessa sanotaan, niin mieluusti otan vastaan tietoa.
Valitettavasti levy-yhtiö ei meta-tägää Play kauppaan tekstin alkuperäistä kirjottajaa, joten en voi nostaa tähän biisin kirjoittajan nimeä. Jos olet kirjoittanut tämän biisin, kerro. Hyvät sanat.
Menestystä oman elämäsi mestaruuteen ja herruuteen!
Kun 2 vuotta sitten tulin media-alalle, luulin, että kaikki mittaavat jokaisen mainoksen. Järkytyksekseni kuulin, että todella harva mainostaja mittaa mainontaa. En voinut käsittää. Mistä sitten voi tietää oliko mainos onnistunut vai ei? Digimainontaa mitataan huomattavasti enemmän kuin muita mainosmuotoja. Silti digissäkin usein tuijotetaan vain klikkejä ja unohdetaan kokonaan se millä sivustoilla mainos näkyy ja mikä kohderyhmä mainosta lukee.
Mistä tietää onnistuiko mainos vai ei?
Oleellista on kohderyhmä. Alueellinen kohdennus toimii hyvänä esimerkkinä. Kohderyhmä voi olla myös elämäntyylin mukainen tai tehtävän mukainen. Cityn lukijat ovat aktiivisia kaupunkilaisia, brunssipartion kohderyhmä on erityisen kiinnostunut brunsseista ja aikeissa lähteä brunssille lähiaikoina. Tyyliniekkaa lukevat miehet, jotka haluavat ymmärtää ja oppia enemmän tyylistä.
Kohderyhmämedian oikein valitseminen riittää jo useimmille mainoskampanjoille mittariksi. Relevantti mainos relevantissa ympäristössä vahvistaa brändiä ja saa mainokselle tehokkuutta. Brändisi kiinnostavuus paranee.
Kun kohderyhmä on valittu oikein, voit hifistellä (jos jaksat) muilla mittareilla
IAB:n mukaisia nettimainonnan mittareita:
- brändin tunnettuus (online-kyselytutkimuksella ja orgaanisilla hauilla mitattavissa oleva)
- Ostohalukkuus (onko asiakas kiinnostunut ostamaan tuotetta)
- brändin sielu ja kiinnostavuus. Kuluttajan tunneside brändiin. Esim Mac-fanboy heimo.
- osaako ihminen yhdistää brändin siihen kategoriaan, mitä mainostaja halusi?
Teknisen hifistelijän mittarit:
- mikä ikäryhmä on nähnyt mainoksen (voi olla haastava mitata)
- millä päätelaitteella lukija luki (iPad,tabletti, kännykkä, läppäri)
- käyttöjärjestelmä (pc vai mac, ehkä joillekin softaa myyville oleellinen tieto)
Miten lukija reagoi mainokseen? Pitikö hiirtä päällä?
- pitikö käyttäjä hiirtä mainoksen päällä?
- klikkasiko käyttäjä mainosta? (Joskus pelkkä mainoksen katsominen voi olla tärkeämpää kuin klikkaaminen, esim jos on tarkoitus vain vahvistaa bränditietoisuutta)
Huomaamisen mittareita ja laadullisia mittareita
- näkyikö mainos ruudulla vai, jäikö se sivun alalaitaan piiloon
- miten pitkään mainos on näkynyt käyttäjän ruudulla?
- oliko mainos brändillesi turvallisella sivulla?
- missä roolissa mainoksen nähnyt on: päättävässä roolissa tms
Mainontaa voi mitata kyselytutkimuksilla. Osan tiedoista voi tutkia mediatoimisto. Osan saat medialta, joka mainoksesi näyttää.
Muista valita mainoksille mediat fiksusti. Fiksuilla mediavalinnoilla varmistat, että brändisi on kiinnostavassa ympäristössä ja kohtaat potentiaalisia asiakkaitasi. Menestystä markkinointiisi!
Kumpi on arvokkaampi: 1000 tykkääjää Facebookissa vai 1000 hengen meilirekkari?
1000 Facebook tykkääjän arvo:
- voit ostaa tykkääjälle mainosnäkyvyyttä, ilmaisten postausten aika on ohi. Reach on usein olematon jollet maksa näkyvyydestä.
- arvo riippuu siitä, millä olet saanut tykkääjät tykkäämään sinusta. Jos he aidosti tykkäävät, niin kohderyhmä voi olla 1 € - 10% myyntikatteen per tykkääjä arvoinen sinulle, jos taas olet erilaisin "huijauksin" saanut houkuteltua tykkääjiä vaikkapa arvontojen tms kautta eikä tykkääjä oikeasti tykkääkään brändistäsi vaan tykkäsi kilpailusta, niin arvo on lähempänä nollaa.
- Markkinoijalle se on luku, jolla voi kehuskella. Luku on kuitenkin vain työkalu ja meilirekkariin verrattavissa oleva kohderyhmä, jolle voi ostaa lähettää suoramainontaa Facebookin kautta.
- Facebookille se on luku, jolla he voivat myydä sinulle mainontaa. Eli Facebook näkee tykkääjäsi heidän omaisuutena, joille sinun kuuluu ostaa mainontaa.
- Tykkääjien sitoutuneisuus pysyy vain jos muistutat yleisöäsi säännöllisesti, muuten he unohtavat sinut
- Jos tykkääjät ovat aitoja ja olet säännöllisesti muistuttanut heitä, niin tykkääjän arvo voi olla 1 € tai jopa korkeampi, riippuen siitä miten paljon kukin tykkääjä ostaa sinulta ja jättää vuodessa keskimäärin myyntikatetta.
1000 meiliosoitteen arvo
- voit lähettää meiliosoitteiden jättäjille sähköpostia, MailChimpillä tms lähettäminen on edullista. Halvempaa silti kuin Facebook -mainonta. Myös Facebookin kautta voit mainostaa meilirekkarillesi.
- arvo riippuu siitä, millä olet saanut kerättyä meililistan. Jos olet ostanut pimeän meililistan, on listan arvo lähes nolla. Voit toki lähettää spämmiä niihin osoitteisiin, mutta se vastaa kylmiä telemarkkinointipuheluita, joita harva haluaa.
- markkinoijalle meilirekkari tarkoittaa liian usein unohtuneita jossain satunnaisessa messutilanteessa kerättyä markkinointi exceleitä joita kukaan ei muista hyödyntää
- meilirekkarit vanhenevat, ihmisten ostokiinnostus vaihtuu ja ihmiset vaihtavat työtehtäviä ja firmoja.
- meilirekkaria pitää päivittää, jotta sen arvo pysyy. Meilirekkaria pitää päivittää myös, jotta se ei joudu spämmiksi.
- jos olet kerännyt meilirekkarin itse ja siinä on kiinnostuneita ihmisiä, taatusti arvo on 1€ tai jopa korkeampi riippuen miten paljon kukin tykkääjä ostaa sinulta vuodessa keskimäärin.
Molemmat ovat siis yhtä arvokkaita. Arvo loppujenlopuksi riippuu siitä, miten osaat hyödyntää ja käyttää näitä digitaalisen suoramainonnan rekistereitä
Brändimainonnalla voit lisätä tunnettuuttasi ja ihmisten mielikuvaa brändeistäsi. Mainonnalla voit kerätä sekä Facesuoramainontarekisteriä että meilisuoramainontarekisteriä. Molempiin kannattaa lähettää säännöllisesti muistutusviestejä, niin sinut muistetaan.
Brändimainontaa ja sisältömarkkinointia tarvitaan. Voit toteuttaa sitä display mainonnalla tai sitten ostamalla display mainonnan kautta louhimallesi osayleisölle mainontaa joko laadukkailla puhuttelevilla sähköposteilla, sisältömarkkinoinnilla tai relevanteilla faceyleisöä kiinnostavilla sisällöillä. Näihin kaikkiin sitten ländäriksi joku mukava sisältömarkkinointikamppis, joka puhuttelee ja lisää brändisi arvoa. Brändin pitää näkyä ja viestiä pitää muistaa toistaa. Onneksi mediatilaa saa ostettua nykyään helposti brändeille turvallisilta medioiden saiteilta, facebookista ja meilauksia voi tehdä.
Facetykkääjien rekisteri ja meilirekisteri ovat nykyajan digitaalista suoramainontaa valitulle kohderyhmälle. Ilman säännöllistä postittelua ne ovat kuin Exceleitä pilvessä, joiden olemassaoloa kukaan ei muista.
Lisäys (kiitos Petri Järvilehdolle nostosta):
Tässä video, jossa selitetään huonojen FB tykkääjiän laatueroa aitoihin tykkääjiin tai uutiskirjeen tilaajiin:
Meidän sukupolvemme ei jää muistoihin mistään
Kukaan ei voi koskaan sanoa,
Me olemme ihmiskunnan huippua
On todellakin väärin, totuus on Meidän sukupolvemme epäonnistui
Ajatellen että
Me todellakin onnistuimme
Se on vain ajanhukkaa. Ja me tiedämme
Eläminen vain rahan ja vallan perässä
On ainut tie edetä.
Rakastaa, arvostaa ja olla mukava
On typerin asia mitä voisi tehdä
Sen aikakauden unohtaminen.
Ei tule olemaan helppoa, mutta me yritämme,
Hieman paremmaksi voi maailmaa muuttaa
Sitä emme ikinä tehneet.
Luovuttaminen.
Oli keino, jolla ratkaisimme kaiken
Työskenteleminen kovasti.
Oli vain vitsi.
Kyllä me sen tiesimme.
Ihmiset ajattelivat, ettemme voisi muuttua
Se oli ehkä totta,
Paitsi jos käännämme kaiken ylösalaisin.
(Lue nyt alhaalta ylöspäin)
Menestystä elämääsi! Sorry vähän kökkö suomennos kun pitää pystyä lukemaan molemminpäin :)
Sotšin Olympialaisten öky-ravintolalasku kiertää Facebookissa. Laskulta löytyy Arhinmäen nimi. Totta vai tarua, sen saat arvioida itse. Baari-illoilta saattaa seuraavana päivänä löytyä yllättäviäkin rivejä ja taskuista löytyy kolikoita, joiden alkuperä on hämärän peitossa.
Sammuneena ihminen menettää tajuntansa ja usein lähimuistin. Ei voi muistaa oliko ostanut vai ei. Venäjällä kalliit ravintolat on oikeasti kalliita eikä kuitti ole mikään mahdottomuus.
Onko homma hanskassa?
Alkoholiaddiktilla, peliaddiktilla ja millä tahansa muullakin addiktilla tunnusomaista on se, ettei ikinä itsestä tunnu siltä, että olisi mitään vikaa. Alkoholiaddikti on WHO:n mukaan sairastunut alkoholismiin. Kyseessä on siis sairaus.
Alkoholismia ei ole pelkkä juomisen määrä vaan myös se, miten se vaikuttaa ympäristöön, läheisiin ja muuhun elämään. Olen itse sanonut usein ohjeeksi: että juoda saa, muttei se saa häiritä työntekoa tai muuta elämää. Miten homma on hanskassa. Omasta mielestä ja muiden mieletä?
Tunnusmerkkejä mahdollisen sairauden ympäristövaikutuksesta on:
- Jättää tekemättä jotakin sinulta odotettua juomisen takia.
- Tarvitsee juomisen jälkeen aamulla krapularyypyn päästäkseen liikkeelle
- Tuntee syyllisyyttä tai katumusta juomisen jälkeen.
- Ei pysty muistamaan edellisen illan tapahtumia juomisen takia.
- On satuttanut tai loukannut itseään juomisesi takia
- Sukulaisesi, ystäväsi, lääkäri tai muu terveydenhuollon ammattilainen ollut huolestunut alkoholinkäytöstäsi tai ehdottanut, että joisit vähemmän.
- On tuntunut viimeksi kuluneen vuoden aikana siltä, että alkoholinkäyttösi on vaikuttanut kielteisesti ystävyyssuhteisiisi tai sosiaaliseen elämääsi.
- Tuntuu, että viimeksi kuluneen vuoden aikana siltä, että alkoholinkäyttösi on vaikuttanut kielteisesti terveyteesi.
- Tuntuu viimeksi kuluneen vuoden aikana siltä, että alkoholinkäyttö on vaikuttanut kielteisesti työhösi, opintoihisi tai työllistymismahdollisuuksiisi
Lisäksi varmasti Arhinmäestä nyt tuntuu siltä, että alkoholinkäyttö on vaikuttanut kielteisesti taloudelliseen tilanteeseen.
Facebook maksoi WhatsAppista niin paljon, koska WhatsApp aikoo lanseerata Skypen kaltaiset puhelut. Kun Facebookin kyljessä olevien viestimien: messenger-skype-lync-messages-whatsapp kirjo laajenee puheluihin, on Facebookilla mahdollisuus tienata rahaa teleoperaattorin kaltaisella bisnesmallilla. Siihen perustuu korkea valuuatio, minkä WhatsAppin 55 hengen kehitystiimi joutuu nyt lunastamaan.
Tie ei tule olemaan helppo
WhatsAppin kilpailija Telegram sai heti WhatsApp kaupan jälkeisenä päivänä theGuardianin mukaan 5 miljoonaa uutta kävijää.
Kilpailua riittää ja operaattorien kanssa pitää oppia elämään. Jos aikoo kilpailla operaattorien kanssa, on oltava vähän myös teleoperaattorien kaveri. Facebookin yksi omistajista on Microsoft, jolla on ekosysteemissään Lync ja Skype. Ehkäpä ekosysteemiajattelun mukaisesti tästä syntyy niin iso nettiä hyödyntävien viestimien verkosto, ettei operaattori voi kuin hyväksyä tämän toimijan mukaan bisnekseen.
Puhuminen tulee WhatsAppiin juhannukseen mennessä.
Lähivuodet näyttävät, onko WhatsAppin hinta oikea ja toteutuuko optio suunnitellun mukaisesti. Vaikka tämä olisi nyt se mestarisuunnitelma, niin siltikin hinta mielestäni on liian iso. Voin toki olla väärässä eikä onneksi minulla ole yhtään Facebookin osaketta, joten ei ole mitään menetettävää.
Menestystä ja isoja unelmia bisneksiisi! Ekosysteemiajattelu voi toimia jollain mittakaavalla.
Suomalainen Fluid Interaction Oy:n Kalle Määttä on onnellinen. Heidän Fluid The Reel -sovellus voitti 120.000 dollarin palkinnon Tizen App Challengessa Barcelonassa.
$120,000 Pääpalkinnon voittanut sovellus on: The Reel, Fluid Interaction.
Katso tästä miten Fluidin sovellus toimii:
Fluidin tiimiin kuuluu Kalle Määtän lisäksi Jani Lainesalo, Kristian Lukander, Mikko Pitkänen, Ilpo Kojo, Wesa Aapro.